۰ نفر
۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

ایسنا نوشت:

یک هکر آلمانی در سخنانی جنجالی مدعی شده است که تنها با در اختیار داشتن چند عکس با وضوح بالا و استفاده از یک نرم‌افزار می‌توان به سادگی اثر انگشت را بازسازی کرد و برای اثبات سخنانش، اثر انگشت وزیر دفاع آلمان را کپی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری راشا تودی، یان کریسکر، محقق و هکر سرشناس آلمانی در جریان سخنرانی در سی و یکمین کنوانسیون سالانه این کلوب مدعی شد، تصویری از اثر انگشت اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان به زودی در اینترنت منتشر می‌شود.

وی افزود، برای بازسازی اثر انگشت وزیر دفاع آلمان، نیازی نبوده به شی‌ که وی دست زده دسترسی داشته باشد. کریسلر ادامه داد، برای این کار از نرم‌افزاری تحت عنوان "VeriFinger" که در بازار موجود است، به همراه تصویری بسته از انگشت شست فون درلاین که در جریان کنفرانسی خبری در اکتبر سال جاری میلادی به دست آمده، استفاده شده است. این تصویر فون درلاین از فاصله سه متری گرفته شده است.

این هکر پس از نشان دادن تصویری ناقص از اثر انگشت شست وزیر دفاع آلمان گفت، بخش‌های ناقص این تصویر با استفاده از تصاویر گرفته شده با زاویه‌های مختلف کامل شده است. کریسلر در سال 2008 میلادی نیز اثر انگشت وولفگانگ شوبله، وزیر کشور وقت آلمان را منتشر کرد.

براساس گزارشات وب سایت خبری "تسایت آنلاین"، کریسلر و توبیاس فیبیگ، یک هکر دیگر، تحقیقاتی را درباره کشف نقاط ضعف سیستم‌های امنیتی بیومتریک برای دانشگاه فنی برلین انجام داده‌اند. سیستم‌های امنیتی به شکل گسترده‌ای از بیومتریک‌هایی که نیازمند اثر انگشت یا اسکن عنبیه چشم برای تایید و تصدیق اشخاص است، استفاده می‌کنند.

یان کریسکر، محقق و هکر سرشناس آلمانی در ادامه تاکید کرد: پس از شنیدن این سخنان، سیاستمداران احتمالا در مکان‌های عمومی دستکش به دست می‌کنند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =