سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:دلسوزان نظام خواهان تندشدن فضای سیاسی نیستند/توافق ژنو ترکمانچای نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: استفاده از عبارت قرارداد ترکمنچای برای توافق نامه ژنو از سوی منتقدین دولت در چارچوب نقد منصفانه نیست.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به فضای سیاسی موجود در کشور و در پاسخ به این سئوال که آیا شما این فضا را تند می دانید، گفت: اقتضای یک جامعه پویا و دموکراتیک این است که در آن گفتگو و اظهارنظر صورت گیرد و جریانات سیاسی و شخصیت‌ها دیدگاه خود را راجع به مسائل مختلف مطرح کنند چراکه این امر، موجب نشاط جامعه می شود.

وی با بیان اینکه در فضای جمهوری اسلامی این امر صادق است و نظرات مختلف مطرح می شود،افزود: البته در طرح مباحث و دیدگاهها نباید افراط و تندروی صورت بگیرد که نقد منصفانه را منتهی به تخریب کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به اینکه گاهی اوقات شاهد تندروی هایی در فضای سیاسی جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: این تندروی ها نه از سوی جریانات منتقد دولت که گاهی از سوی دولت نیز مشاهده می شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با ابراز اینکه هر از گاهی خود آقای رئیس جمهور نیز اظهارنظرهای تند و محرکی علیه منتقدین انجام می دهند، ادامه داد: در این مدت شاهد بوده ایم که رئیس جمهور با بی سواد خواندن منتقدین و یا حواله دادن آن ها به جهنم ادبیاتی را در بیانات خود به کار گرفته که در چارچوب نقد منصفانه جای نمی گیرد.

نقوی حسینی تصریح کرد: منتقدین دولت نیز گاهی اوقات اظهارنظرهای بسیار تندی علیه دولت دارند به طوری که می توان گفت استفاده از عبارت قرارداد ترکمنچای برای توافق نامه ژنو در چارچوب نقد منصفانه نیست.

وی با بیان اینکه طرح دیدگاه‌ها با نقد منصفانه باید استقبال شود، افزود: اتفاقا جمعی از نمایندگان اخیرا نامه ای برای رئیس جدید صداوسیما ارسال کردند که در این نامه از وی خواسته شده است که در رسانه ملی فرصتی به منتقدین داده شود که آن ها نیز به عنوان فرزندان انقلاب و دلسوز نظام که به دولت نقد دارند با حضور در تلویزیون مطالب خود را بیان کنند و صداوسیما تریبونی یکطرفه نباشد که دولت هرچه می‌خواهد علیه منتقدین بگوید اما منتقدین امکان پاسخ نداشته باشند.

وی تصریح کرد: گاهی وقت‌ها در بحث ها و گفتگوها گرایشات تند دیده می شود اما در مجموع فضای کشور، فضای با نشاطی است و اقتضای یک نظام مردمسالاری دینی هم همین است.

نقوی حسینی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه تند شدن فضای سیاسی چه ضررهایی دارد و چه کسانی از این فضا سود خواهند برد؟ تاکید کرد: طبیعی است که اگر فضای سیاسی کشور خدایی ناکرده تند شود و وضع افراطی پیدا کند، به مقابله کشیده می شود و پیامد مقابله نیز تفرقه و اختلاف است که خود این فضا بهترین فضا برای بهره برداری دشمنان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و معاندین به دنبال تفرقه و اختلاف افکنی هستند بنابراین ما اگر همان چارچوب نقد منصفانه را رعایت کنیم، در عین حال که نقدمان را مطرح می کنیم و برای رفع کاستی ها تلاش می کنیم، نحوه بیان انتقادات‌مان به مقابله نیز کشیده نمی شود و وحدت و یکپارچگی جامعه راتهدید نمی کند.

وی در پاسخ به این سئوال که به نظر شما چه افراد یا گروههایی به دنبال تندکردن فضای سیاسی کشور هستند، گفت: درمیان نیروهای انقلاب و دلسوزان نظام که واقعا این را نمی بینم که کسی خواهان تند شدن فضای سیاسی جامعه باشد اما گاهی وقت‌ها شاهد موضع گیری ها و اظهارنظرهایی هستیم که به صلاح نیست.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    3 0
    سلام ،واقعا اگه دلسوزان نظام دلشون میسوزه ،بیان اقتصادو فقر و گرانی رو اختلاس میلیاردی رو پیگیری کنند،