تسنیم نوشت:


دولت ترکیه با استقبال از ابتکار عمل روسیه برای از سرگیری مذاکرات صلح با هدف پایان دادن به بحران سوریه و تاکید بر اینکه گذار سیاسی یک الزام است با این ادعا که نظام اسد مشروعیت خود را از دست داده، ائتلاف مخالفان را نماینده قانونی ملت سوریه دانست.

به نوشته روزنامه حریت، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان کنفرانس خبری مشترک با یرلان ادریسف، وزیر خارجه قزاقستان گفت: تمام طرفین درگیر در سوریه باید تلاش‌های خود را برای یافتن راه‌حلی برای بحران آغاز کنند که این تلاش‌ها باید شامل گذار سیاسی در سوریه نیز باشد.

وی افزود: هیچ کشوری از جمله روسیه و ایران نباید در تلاش‌های صلح منزوی شود. همه کشورها از جمله روسیه و ایران باید بر روند گذار سیاسی نفوذ داشته باشند. بدین ترتیب مذاکرات میان روسیه و اپوزیسیون سوریه عادی است. روسیه جزئی از راهکار سیاسی حل بحران سوریه است.

این مقام ارشد ترکیه تصریح کرد، آنکارا تحولات در رابطه با رایزنی‌ها میان روس‌ها و اپوزیسیون سوریه را از نزدیک دنبال می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه بار دیگر مداخلات و خصومت آنکارا با دمشق را آشکارا ساخت و گفت: ائتلاف مخالفان سوریه نماینده قانونی ملت سوریه است!

روسیه در نظر دارد تا در اواخر ژانویه میزبان هیات‌های اپوزیسیون سوریه باشد و احتمالاً پس از آن نمایندگان دولت دمشق به مسکو سفر می‌کنند و احتمالا دیداری دوجانبه رخ می‌دهد. طبق اعلام وزارت خارجه روسیه، این مذاکرات احتمالاً پس از 20 ژانویه خواهد بود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    20 16
    احسنت .بشار دیگر هیچ مشروعیتی ندارد .
    • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      10 16
      حتما ابوبکر بغدادی مشروعیت داره
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    16 18
    ترکیه بهتره حرف زیادی نزنه