عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حماسه 9 دی را پیوند عمیق و ناگسستنی امت با ولایت و مرجعیت دینی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با  ایسنا با گرامیداشت حماسه 9 دی گفت:حماسه بزرگ 9 دی نشان گر ولایت مداری ملت ایران و مردم سالاری دینی بود.

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: ملت ایران در این حماسه نشان دادند که حرکت در مسیر ولایت فقیه آنها را از توطئه ها و تهدید های دشمن مصون می دارد از این رو همه جناح های سیاسی باید محوریت ولایت فقیه را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در صحنه های استکبار ستیزی افزود:مردم حضور میلیونی خود را همیشه در صحنه های انقلابی نشان داده اند و در انتخابات نیز به صحنه آمدند و در جریان توطئه دشمن در سال 88 یک بار دیگر حضور اکثریتی خود را به اثبات رساندند و این حضور خاری در چشم دشمنان و مستکبران بود.

غرویان گفت: دشمنان داخلی و خارجی می پنداشتند در جریان توطئه 88 میان ملت و مرجعیت فاصله ایجاد کنند و به نقشه های شوم خود در از میان بردن نظام دست پیدا کنند اما حماسه 9 دی همه توطئه های دشمنان را خنثی کرد ضمن اینکه اهمیت تبعیت از ولایت و قانون را نیز در این حماسه می توان دید.

وی با بیان درایت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب در بصیرت افزایی ملت ایران گفت: معظم له با صبر و شکیبایی مواضع دشمنان داخلی و خارجی را برای ملت ایران روشن کردند و یک نوع وحدت و انسجام میان مردم ایجاد کردند تا حماسه 9 دی به بهترین شکل خلق شد.

این استاد عالی حوزه و دانشگاه افزود: در این حماسه، ولایت مداری و پشتیبانی از ولایت فقیه ملت ایران به جهان ثابت شد و در واقع مردم در حماسه 9 دی بر این نکته تاکید داشتند که به هیچ عنوان توهین به مقدسات و حرکت جدا از چارچوب قانونی را نمی پذیرند.

غرویان در پایان گفت: در طول انقلاب اسلامی همواره با توطئه های دشمنان علیه انقلاب مواجه بودیم زیرا دشمن با طراحی توطئه ها در صدد دست یابی به منافع خود است و در این راه سرمایه گذاری می کند اما ولایت مداری ملت ایران مانع از تحقق توطئه های دشمنان می شود.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =