مقام های اندونزیایی می گویند که درحال اعزام تیم هایی برای تحقیق درباره برخاستن دود از یک جزیره در ناحیه ای هستند که پرواز خطوط ایرآسیا در آنجا ناپدید شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محدوده عملیات جستجوی دریایی در سومین روز این عملیات با پیوستن کشورهای دیگر گسترش یافته است.

در حال حاضر ده‌ها کشتی، هواپیما و هلی‌کوپتر از کشورهای اندونزی، استرالیا، مالزی، سنگاپور و کره جنوبی در حال گشتزنی و جستجوی نشانه‌ای از ایرباس ناپدید شده در دریای جاوه هستند.

همچنین آمریکا ، فرانسه و چین از پیوستن به این عملیات جستجو خبر داده اند.

قرار است ناو آمریکایی سامپسون روز سه شنبه به منطقه مورد نظر در دریای جاوه برسد.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، پیوستن یک ناو این کشور به عملیات جستجو، با قابلیت‌های ردیابی هوایی، دریایی و زیر دریایی همراه خواهد بود.

وزارت دفاع چین نیز از فرستادن یک رزمناو به دریای جنوبی چین خبر داده و گفته است که هواپیماهای این کشور برای عملیات جستجو آماده شده اند.

روز یکشنبه هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط ایرآسیا که با ۱۶۲ سرنشین از شهر سورابایا در اندونزی به سنگاپور پرواز می کرد بر فراز دریای جاوه از صفحه رادار محو شد.

برآورد می شود که این هواپیمای ایرباس به قعر دریا سقوط کرده باشد اما تاکنون تیم‌های جستجوی هوایی و دریایی نتوانسته اند نشانه ای از آن پیدا کنند

منبع: بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش درخشان IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    دوباره داره بازی قبلی تکرار میشه جالبه دقت کنین میگن دود دیدن میخوان گروه اعزام کنند خب اعزام کنید بعد بگید اعزام کردیم یعنی سرگرم می کنند هفته دیگه میگن میخوایم ناو بفرستیم میخوایم ربات زیردریا بفرتسیم دقیقا مث دفعه قبل همش بازیه
    • بی نام DK ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      2 1
      برادر من خبر رو درست بخون. .. نگفتن که میخوایم بفرستیم گفتن فرستادیم. .. اما همونطور که حتما مستحضر هستید سرعت حمل و نقل ابی خیلی کند تر از حمل و نقل دریاییه و بنا بر موقعیت اولیه شناور، سفرش میتونه از چند روز تا چند ماه به طول بی انجامه.
    • مهدی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      1 3
      حالا شما خودشو اینقدررررررر ناراحت نکن کوروش جاااااااااان.
    • بهنام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      2 1
      و در ادامشم چند تا ایرانی همیشه در صحنه بیان و توهم تو طئه رو تو ذهنشون ایجاد کنن و به اوج لذت فکری برسن که مثل تئوریسین های سرویس های جاسوسی تونستن اکتشافات زیرکانه داشته باشن. هواپیما توی مساحت بزرگ و معینی احتمال سقوطش هست که همش آب اقیانوسه، فیلم تخیلی هست مگه که برن یه روزه پیداش کنن.
    • احسان IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      2 2
      شما بازي كامپيوتري زياد بازي مي كني عزيزم؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    2 2
    خبر گزاري فارس كه خبر از پيدا شدن و بيرون آوردن 40 جسد از آب را داده