کارگردان فیلم سینمایی «تولد یک پروانه» تاکید کرد تجربه نشان داده حساسیت‌ها نسبت به اکران برخی فیلم‌ها در نهایت بی‌دلیل بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی راعی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «خانه پدری» را ندیده است، در مورد وضعیتی که برای اکران عمومی آن به وجود آمده، گفت: «ما در مورد ممانعت از اکران برخی فیلم‌ها دارای تجربه هستیم. همین چند سال قبل بود که برخی اجازه ندادند «به رنگ ارغوان» آقای حاتمی‌کیا اکران شود، می‌گفتند اگر این فیلم به نمایش درآید ممکن است شرایط مملکت بهم بریزد و موجب فروپاشی شود.»

او ادامه داد: «وقتی نظرها به این ترتیب بود، حتی آقای حاتمی‌کیا تصمیم گرفت اصلا فیلمش به نمایش درنیاید تا برای مملکت مشکلی ایجاد نشود، اما چند سال بعد فیلم اکران شد و همه دیدیم که نمایش عمومی فیلم و پخش چند باره آن از تلویزیون به هیچ عنوان موجب بهم ریختن مملکت نشد.»

راعی در ادامه سخنانش به وضعیتی که برای «آدم برفی» ساخته داود میرباقری به وجود آمده بود، گفت: «وقتی برخی فیلم «آدم برفی» را دیدند گفتند این فیلم اخلاق جامعه را به فساد می‌کشاند. این فیلم هم بارها از تلویزیون پخش شده است، آیا آن پیش‌بینی محقق شده؟»

این کارگردان گفت: «با در نظر گرفتن این تجربیات است که معتقدم استدلال‌ها برای اکران نکردن «خانه پدری» درست نیست. اما یک نکته، وقتی گروهی با تصورات اشتباه خود موجب به نمایش درنیامدن یک فیلم می‌شوند، بعد از آنکه نادرست بودن نظرشان اثبات می‌شود، دیگر حضور ندارند، این زمانی است که آنان باید وارد شوند و از ملت شریف ایران عذرخواهی کنند.»

راعی خطاب به مخالفان اکران «خانه پدری» گفت: «اگر این فیلم اکران شد و آنطور که آنان می‌گویند نشد، از آن‌ها توقع می‌رود دسته جمعی از مردم ایران، هنرمندان و آقای کیانوش عیاری عذرخواهی کنند.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شروین A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    94 0
    درود به شرفت مملکت زوریه همه چیزش،خب اونی که قلبش ضعیفه حساسه نیاد ببینه
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    24 0
    آفرین حرف ما هم همینه...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 27
    جای برادرمان جناب آقای راعی بودم اول فیلم را می دیدم بعد اظهار نظر می کردم.