ایسنا نوشت:

 دولت اردن به مقامات ائتلاف علیه داعش اعلام کرده است که تا زمان مشخص شدن جزئیات و دلایل سقوط هواپیمای اردنی در شهر الرقه سوریه مشخص نشود، حاضر به ادامه فعالیت در این ائتلاف نیست.

روزنامه العرب الیوم اردن، به نقل از مقامات این کشور نوشت که امان به مسئولان ذی‌ربط در ائتلاف بین المللی علیه داعش اعلام کرده تا وقتی جزئیات و دلایل سقوط جنگنده اردنی در شهر الرقه سوریه مشخص نشود، جنگنده‌های این کشور در عملیات‌ها علیه داعش مشارکت نخواهند کرد.

روزنامه العرب نوشت: کمیته‌ای بلند پایه در اتاق عملیات مشترک ائتلاف ضد داعش جهت تحقیق درباره دلایل سقوط یا سرنگونی هواپیمای اردنی مذکور تشکیل شده تا این کمیته مشخص کند که چرا با وجود تست‌های متعدد بر روی این جنگنده پیش از انجام عملیات و عدم وجود مشکل خاصی در این تست‌ها، جنگنده دچار نقص فنی شده و سقوط کرده است.

کارشناسان می‌گویند در مورد سقوط هواپیمای مذکور دو سناریوی‌ وجود دارد، یا نقص فنی اباعث سقوط آن شده و یا با سامانه‌های ضد موشکی ساخت روسیه هدف قرار گرفته است که احتمال نخست ارجح‌تر است.

پیشتر گروه تروریستی داعش مدعی شده بود که یک جنگنده اف 16 اردنی را در شهر الرقه سوریه سرنگون کرده و خلبان آن را به اسارت گرفته است که این ادعا توسط آمریکا و مقامات اردنی رد و اعلام شد که هواپیمای مذکور توسط داعش سرنگون نشده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    48 14
    بارالها کفار را با کفار مشغول کن