تسنیم نوشت:

 یک گروه حقوق بشری مستقر در بریتانیا اعلام کرد که گروه داعش طی چند ماه گذشته حداقل ۱۱۶ جنگجوی خارجی خود را که قصد بازگشت به کشورشان را داشته اند اعدام کرده است.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی میل، نهاد نظارتی حقوق بشر سوریه که نزدیک به معارضان سوری است در گزارشی اعلام کرد که مردان و زنانی که توسط داعش اعدام شده اند جنگجویان خارجی بوده اند که پیش از این به داعش پیوسته اند ولی به علت آنکه برای ترک مناطق تحت کنترل داعش تلاش کرده و قصد بازگشت به کشورشان را داشته اند اعدام شده اند.
گروه نظارتی حقوق بشر سوریه هشدار داده است که احتمالا آمار و ارقام اعلام شده کمتر از حد واقعی است و به نظر می رسد تعداد اعدامیان واقعی توسط داعش بسیار بیشتر از این باشد.
خارجی های اعدام شده بخشی از 1878 نفر اعدامی توسط داهش طی شش ماه گذشته به شمار می رود. رامی عبدالرحمن رئیس گروه نظارتی حقوق بشر سوریه نیز به رویترز گفت: داعش حداقل 1175 شهروند غیر نظامی را شامل 8 زن و 4 کودک اعدام کرده است.
وی افزود: بیش از 930 نفر از اعدام شدگان اعضای قبیله شیحات در شرق سوریه بوده اند منطقه ای که داعش برای کنترل دو میدان نفتی طی ماه اوت جنگیده است.
عبدالرحمن گفت: داعش در این مدت بیش از 502 سرباز ارتش سوریه و 81 شورشی مخالف دولت بشار اسد را نیز اعدام کرده است. 116 خارجی نیز از نوامبر تاکنون در مناطق دیر الزور، رقه و حساکه اعدام شده اند.
ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.
داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    هر نیروی نظامی برای افراد خودش که وسط درگیری فرار کنن حکم اعدام را قرار می دهد .داعش از نظر نظامی کار اشتباهی انجام نداده
  • جلال RO ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    92 2
    خدا لعنتشون کنه
  • بی نام NO ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    19 63
    ارتش سوریه خجالت نمی کشه هی اسیر و کشته جلوی داعش میده اگر گروهای مخالف دیگر مثل النصرت نبود که جلوی ضرب داعش رو بگیره که دیگه هیچی
    • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
      17 4
      خدا شما را شفا بده
    • محسن IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
      20 5
      النصرت دیگه چیه؟گروه النصره است که اونم شاخه القاعده است و خیلی بهتر از داعش نیست
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    12 4
    حقشونه