فارس نوشت:

شبکه امنیت هوانوردی مستقر در هلند اعلام کرد در صورت تأیید سقوط و کشته شدن پرواز گمشده اخیر خطوط هوایی مالزی، سال 2014 در دهه گذشته خونین‌ترین سال صنعت هواپیمایی مسافری محسوب خواهد شد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، شبکه امنیت هوانوردی واقع در هلند اعلام کرد در صورتی که سقوط و کشته شدن همه 155 مسافر پرواز گمشده اخیر خطوط هوایی مالزی تأیید شود، سال جاری با 762 کشته، خونین ترین سال صنعت هوانوردی مسافری از سال 2005 تا کنون محسوب خواهد شد.

این مرکز مستقل اعلام کرد طی سال جاری مجموع 537 نفر در دو حادثه قبلی خطوط هوایی مالزی جان خود را از دست دادند.

اولین حادثه مربوط به ناپدید شدن پرواز MH370 خطوط هوایی مالزی است که پس از ماه ها جستجو همچنان اثری از این هواپیما یافت نشده است.

چند ماه پس از این حادثه یکی دیگر از هواپیماهای خطوط هوایی این کشور با شناسه پروازی MH17 بر فراز اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفت و منهدم شد و تمام سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر در ماه جولای سال جاری در دو حادثه جداگانه مرتبط با بدی آب و هوا 160 نفر جان خود را از دست دادند. یکی از این حوادث در تایوان و با از دست رفتن جان 116 مسافر و دیگری در شمال مالی و با قربانی شدن 48 مسافر روی داده اند.

اگر چه تعداد قربانیان در این حوادث بالا بوده است اما تعداد حوادث روی داده در سال جاری با 8 حادثه همچنان پایین محسوب می‌شود.

در سال 2005 در مجموع 24 حادثه هوایی 1014 نفر جان در جهان خود را از دست دادند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    7 0
    ایران 140 یادت رفت