سرمربی تیم ملی آلمان در گفت و گویی با بیلد، درباره زندگی شخصی اش صحبت کرده است.

به گزارش سایت رسمی کانون مربیان فوتبال ایران (ifca.ir)، یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان در این گفت و گو از روستایی گفته که عاشق آن است و همانجا هم به سینما می‌رود. اینکه امسال می‌خواهد بیشتر خلبانی کند و فرصت پرواز داشته باشد
یواخیم لو" حالا یک نام بزرگ و قابل اتکا در فوتبال جهان و آلمان است. سرمربی خوش‌پوش ژرمن‌ها بعد از 24 سال این تیم را قهرمان جهان کرد. البته قهرمانی تیم او آن‌قدر با اقتدار بود که حالا می‌تواند با جرات صحبت‌ از قهرمانی بعدی در اروپا و جهان کند. هفته‌نامه بیلد آلمان در جدیدترین شماره خود که روز گذشته منتشر شد، با سرمربی تیم قهرمان جهان گفتگویی مفصل انجام داده است. این گفتگوی جذاب را در ایفکا بخوانید:
- آقای لو، بعد از جام‌جهانی مدتی در تعطیلات بودید. آن روزها را چطور سپری کردید؟
یک روز در خانه تنها بودم. وقتش بود از خودم بپرسم آیا هنوز انگیزه لازم را دارم؟ آیا هدف جدیدی دارم ؟ آیا هنوز می‌توانم تیم را رو به جلو ببرم؟ خیلی سریع به این پاسخ رسیدم که می‌خواهم دوباره جام‌جهانی را فتح کنم. ستاره‌های روی پیراهن برای یورو نیست، بلکه فقط برای جام‌جهانی است. ولی من فکر می‌کنم ستاره، سمبلی از یک جام مهم است. ما همه واقعیت‌ها را می دانیم و این درست است. در تورنمنت همیشه مهم است که به مراحل بالاتر صعود کنید. برای همین فکر می‌کنم این چرخه باید به صورت دو ساله ادامه پیدا کند.
- چون در مورد آینده‌تان باید تا قبل از یورو 2016 صحبت شود، این را می‌گویید؟
اگر به یورو 2016 صعود کنیم، زمان مناسبی برای صحبت در مورد آینده فراهم خواهیم کرد. من با رئیس فدراسیون رابطه‌ای کاملا مثبت و براساس یک اعتماد دو طرفه دارم اما این مهم است که خودتان بفهمید کی زمان رفتن فرا رسیده است. در حال حاضر فقط به صعود به تورنمنت بعدی فکر می‌کنم.
- یعنی ممکن است در جام‌جهانی 2018 روسیه، شما را روی نیمکت آلمان نبینیم؟
پاسخ این سوال مربوط به آینده است. فعلا به آن لحظه فکر نمی‌کنم اما یورو 2016 هم لزوما می‌تواند نقطه پایان نباشد. قهرمانی در یورو تعیین‌کننده نیست، بلکه جواب داشتن برای سوالاتی مثل " آیا من دیگر نمی‌توانم تیم را بهبود ببخشم ؟ " یا " آیا من می‌توانم هدف بعدی را تعیین کنم ؟ " مهم هستند.
- تابحال شده به استعفا فکر کنید ؟ مثلا بعد از حذف از یورو 2012.
نه؛حتی آن موقع هم به استعفا فکر نکردم. شکست برابر ایتالیا و آن ناامیدی‌‌های دیوانه‌کننده، جاه‌طلبی‌هایم را بیشتر کردند. با تمام انتقاداتی که آن زمان از ما می‌شد، همیشه هدف اصلی‌مان قهرمانی در جام‌جهانی 2014 بود. ما همیشه به فکر رشد و رسیدن به قله بودیم. من می‌دانستم بالاخره روزی می‌آید که نتیجه تلاش‌های این سال‌ها را خواهیم گرفت.
- بعد از آلمان، شما را در یک باشگاه خواهیم دید یا یک تیم ملی دیگر؟
هنوز چیزی مشخص نیست. با وجود اینکه در حال حاضر در عرصه باشگاهی فعالیتی ندارم، مربیگری در یک باشگاه برایم قابل تصور است. جذابیت یک کار باشگاهی، کار کردن روزانه با بازیکنان است. موضوعی که خودم هم از آن بی‌نهایت لذت می‌برم. فعلا ایده مشخصی برای آینده ندارم. در حال حاضر به قدر کافی سرگرم هستم که دوست ندارم به خارج شدن از این موقعیت فکر کنم اما تصور کردن خودم به عنوان مربی یک کشور دیگر کمی سخت است. پیوندی که با تیم ملی آلمان دارم، بیش از اندازه خاص است.
- آیا هدف‌های بلند دیگری در زندگی دارید ؟ مانند صعود به کلیمانجارو که قبلا انجام دادید.
فکر نمی‌کنم فعلا بتوانم چنین کاری انجام بدهم. برای من تلاش بسیار شدید و فیزیکی بود که تبدیل به یکی از بهترین و جذاب‌ترین خاطرات زندگیم شد. در حال حاضر به انجام پروازهای بیشتر فکر می‌کنم.
- خلبانی ؟
بله؛ تابحال چند بار با هواپیماهای سبک تجربه چند ساعت پرواز را در فرایبورگ داشته‌ام. برای همین سعی کردم بیشتر به این تئوری فکر کنم. پرواز کردن از بچگی من را شگفت‌زده می‌کرد. شما در پرواز یک حس آزادی منحصر به فرد را تجربه می‌کنید. هم در زمان صعود و هم در زمان فرود، من به خوبی از عهده‌اش برآمدم. بعد از آخرین پرواز کمی استراحت کرده‌ام اما در سال جدید دوباره سراغش خواهم رفت.
- بعد از جام‌جهانی پیشنهاد بازی در فیلمی به شما داده نشد؟
نه؛ نمی‌توانم خودم را در هالیوود تصور کنم. شاید اعتراف به این موضوع حتی در آلمان هم خجالت‌آور باشد اما تابه‌حال یک قسمت از تاتورت ( یک سریال مشهور آلمانی که از سال 1970 در حال پخش است) را هم ندیده‌ام. شب یکشنبه برای من مثل بقیه، شب کلاسیک تلویزیون دیدن نیست. برای اینکه معمولا آن موقع به رستوران یا سینما می‌روم.
- "یواخیم لو"، قهرمان جهان، چکونه در فرایبورگ به صورت ناشناس به سینما می‌رود؟
من همیشه منتظر می‌مانم تا تبلیغات شروع شود. آن موقع معمولا مشکل خاصی نیست. سینمایی که به آن می‌روم در یک روستا با 1400 شهروند در 7 کیلومتری جنوب فرایبورگ قرار دارد.
- آن روستا همان جایی است که می‌خواهی دوران بازنشستگی‌ات را در آن سپری کنید ؟
آنجا برای من تصویری از یک خانه است. جایی که قلبم در آن قرار دارد. خانواده و دوستان قدیمی‌ام آنجا هستند. در طول دوران حرفه‌ای بازیگری و مربیگری‌ام، خیلی نقل‌مکان کرده‌ام. مرتب به شهرها و کشورهای مختلف می‌رفتم. روستای"ویتنائو" اما برای من، همیشه فارق از این که کجا کار می‌کنم، خانه اصلی‌ام باقی می‌ماند.
- دقیقا چه چیزی از "ویتنائو" را دوست داری؟‌
من همیشه در طبیعیت فعالیت‌های سرعتی انجام می‌دهم. فعالیت‌هایی مثل دویدن یا دوچرخه‌سواری. همیشه هم احساس می‌کنم مردم آنجا به حریم شخصی‌ام احترام می‌گذارند اما دلیل اصلی یک چیز دیگر است. خانه‌ای که الان در آن زندگی می‌کنیم متعلق به یکی از دوستانم بود که قصد فروش آن را داشت اما منظره آن به حدی زیبا بود که در خریدن آن لحظه‌ای درنگ نکردیم.
- البته یک آپارتمان هم که در برلین داری.
درست است. اول قرار بود خرید آن آپارتمان یک سرمایه‌گذاری باشد. می‌خواستم آن را اجاره بدهم اما بعد با همسرم به این نتیجه رسیدیم که هر چند وقت یک بار، چند روزی را در برلین سپری کنیم. تغییر خوبی نسبت به محیط آرام و ایده‌آل فرایبورگ است.
- تصمیمی برای نوشتن یک زندگینامه از خودتان ندارید؟
فعلا نه. زندگی و دوران حرفه‌ای‌ام هنوز برای یک کتاب کامل نشده.
- با توجه موجی که در فوتبال اروپا راه افتاده، آیا ممکن است آلمان را هم با دفاع سه نفره ببینیم؟
شیلی از زمان جام‌جهانی 2010 من را خیلی تحت تاثیر قرار داده. آنها از نظر تاکتیکی بسیار منعطف نشان می دهند. "مارچلو بیلسا" در آنجا این کار را آغاز کرد. مربیانی هستند که از این سیستم استفاده می‌کنند و همیشه ریسکش را به جان می‌خرند اما در آلمان در 10، 15 سال اخیر، هیچ‌کس با این سیستم تمرین نکرده. با این وجود در سال 2015 سعی می‌کنیم به استانداردهای جدیدی دست پیدا کنیم.
- مثل استفاده از دو مهاجم در وسط؟
این هم خودش می‌تواند یک تغییر باشد. برای پست شماره 9 رقابت شدیدی وجود دارد. شاید نیاز باشد ایده جدیدی پیاده کنیم و دو نفر را در وسط قرار دهیم. رویس، گوتزه و مولر همه‌شان می‌توانند در وسط بازی کنند. ماریو گومز هم بعد از بازگشت به آمادگی می‌تواند یک فرصت جدید باشد.
- پودولسکی هم در این پست بازی کرده.
من فکر می‌کنم نقطه قوت پودولسکی بیشتر در کناره‌ها باشد. او از آن دسته بازیکنانی است که فقط به فضا نیاز دارد.
- آیا این ایده می‌تواند فرصتی فوق‌العاده برای مهاجمانی مانند کوین ولند و پیره میچل لاسوگا باشد؟
بله هر دو می‌توانند. لاسوگا از آن دسته بازیکنانی است که می‌تواند در وسط بازی کند. ولند اما انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و می‌تواند از کناره‌ها به وسط بزند.
- موقعیت پودولسکی کمی در خطر است. حتی شایعاتی وجود دارد که او ممکن است آرسنال را ترک کند.
من به توانایی های لوک ایمان دارم. ولی او هم نیاز دارد که بازی کند. لوک همیشه تشنه است؛ همیشه اینطور بوده و این برای من خیلی مهم است. ما همیشه باهم در ارتباط هستیم و می‌دانم که در هفته‌های اخیر در مورد آینده‌اش با مسئولان آرسنال صحبت‌هایی داشته.
- با توجه به وضعیت رومن وایدنفلر در دورتمند و پشت خط بودن دروازبانانی مانند ترشتگن و برند لنو، وضعیت او در تیم ملی هم در خطر است؟
به همه شانس‌هایی داده خواهد شد اما هنوز زمان زیادی برای تصمیم‌گیری در مورد یورو 2016 باقی مانده. با این وجود می‌خواهم روی نقش مثبتی که وایدنفلر در جام‌جهانی ایفا کرد تاکید ویژه‌ای داشته باشم. او نه تنها یک ورزشکار خوب، بلکه یک رهبر در تیم ما بود. در مورد وضعیتش در دورتمند هیچ قضاوتی انجام نمی‌دهم و تصمیم‌گیرنده "یورگن کلوپ" است اما فکر کنم "کلوپ" می‌خواست قبل از تعطیلات زمستانی پیامی را به کل بازیکنانش بفرستد. مطمئنم در سال جدید او هم به اوج آمادگی باز خواهد گشت.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید صالحی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    31 1
    عاشق تیم المان و یواخیم لو دوست داشتنی هستم به امید قهرمانی در یورو
  • بی نام GB ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    34 2
    اين بشر چقدر ماهه. شخصيت فوق العاده
  • مينا IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 1
    عاشق تيم ملي آلمان ، بايرن مونيخ و كشور آلمان هستم . واقعا يواخيم لو مربي با شخصيتي است