مجتبی شریعتی نیاسر گفت : معاونت آموزشی وزارت علوم ، قلب آموزش عالی کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، معاون آموزشی وزارت علوم که چند روزی است جایگزین جعفر میلی منفرد شده است درجمع كاركنان حوزه معاونت آموزشي وزارت علوم در سخناني با اشاره به اینکه 70 درصد فعالیت مراکز آموزش عالی به فعالیت های آموزشی مربوط می شود، گفت : در حوزه معاونت آموزشي وزارت علوم فعالیت ها باید تحت سه محور کنترل کیفی، ارتقای کیفی و اقتدار و هماهنگی پيگيري شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در ارتباط با کنترل کمی یکی از مهم ترین مصادیق آن را می توان رشد بی رویه پذیرش دانشجو، رشد بی رویه در صدور مجوز مراکز آموزش عالی و مجوز ایجاد رشته ها دانست که باید به این مسائل کارشناسانه تر نگاه کنیم.

او در ادامه گفت: باید نگاه ویژه ای به دانشگاه های خاص مانند دانشگاه جامع علمی کاربردی ، پیام نور و فنی و حرفه ای و همینطور پردیس های بین الملل داشت.

شریعتی گفت : در ارتباط با ارتقای کیفی باید به نکاتی همچون آرامش فکری دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری و همچنین آرامش رفاهی و تامین مالی این دانشجویان برای انجام پروژه های تحقیقاتی و تامین شغلی و نظام کارآفرینی آنها توجه خاص صورت پذیرد.

او با اشاره به اینکه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مدیران با  توانایی های  بالا حضور  دارند که می توان  بسیاری از  مسوولیت ها را به آنها واگذار کرد، گفت: ما بايد سعی کنیم در خصوص مراکزآموزش عالی سیاست های نظارتی داشته باشیم و با اتخاذ و اجرای برنامه هایی آن را تقویت کنیم.

شریعتی نیاسر در خاتمه تعامل هدفمند با مجلس شورای اسلامی و شورای عالي انقلاب فرهنگی را از مولفه های مهم و اثرگذار در پیشرفت آموزش عالی دانست.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =