کشف تکه هایی از لاشه هواپیمادر دریا/آیا هواپیما مالزی پیدا شده است؟

مقام‌های اندونزی می‌گویند برای اولین بار از آغاز جست‌وجو هواپیمای استرالیایی موفق شده قطعاتی را در آب‌های جاوه مشاهده کند که ممکن است متعلق به هواپیمای مفقودشده ایرآسیا باشد.

گروه تجسس استرالیایی برای کمک به عملیات جست‌وجو به گروه‌های اندونزیایی و سنگاپوری پیوسته است.

مارشال پوترانتو، فرمانده پایگاه هوایی جاکارتا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است، قطعات یافت شده حدود ۱۱۰۰ کیلومتر با نقطه‌ای که آخرین بار هواپیما از آنجا تماس گرفته، فاصله دارد.

به گفته آقای پوترانتو، نیروهای جست‌وجو در حال حرکت به سمت قطعات یافته شده هستند و اطمینان ندارند که این قطعات متعلق به هواپیمای مفقودشده باشد.

عملیات جست‌وجوی گسترده با شرکت ده‌ها کشتی و هلی‌کوپتر و هواپیما برای یافتن هواپیمای خطوط هوایی ایرآسیا که صبح یکشنبه بر فراز دریای جاوا ناپدید شد، از صبح امروز از سر گرفته شده است.

بامبانگ سولیستیو مدیر سازمان جستجو و امداد مالزی در جاکارتا گفت براساس اولین تخمین‌ها از مختصات جغرافیایی تصور بر این است که "هواپیما اکنون در قعر دریا باشد."

او در عین حال تاکید کرده اگر این اتفاق افتاده باشد، امکانات لازم برای بیرون آوردن هواپیما وجود ندارد و باید از کشورهای دیگر کمک گرفته شود.

جست‌وجو به محدوده‌ای که تصور می‌شود محل سقوط احتمالی هواپیما باشد، محدود شده است.

منبع: بی بی سی

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    9 0
    این تکه ها سال پیش هم زمان جستجو برای بوئینگ 777 مالزی هم دیده می شد اما متعلق به بوئینگ نبود امسال هم دوباره این تکه ها خودنمایی می کنن. انشاالله هر چه سریعتر پیدا بشه