تسنیم نوشت:

تعدادی از نمایندگان پارلمان اردن با تأکید بر اینکه آمریکا باعث شکل‌گیری گروه تروریستی داعش در منطقه است، از دولت اردن خواستند از ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم خارج شود.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، 8 تن از نمایندگان برجسته پارلمان اردن، روز گذشته در یادداشتی، به صراحت از دولت خواسته‌اند از ائتلاف بین‌المللی بر ضد داعش خارج شود.
نمایندگان اردنی در این یادداشت آمریکا را باعث شکل گرفتن گروه داعش خوانده و از دولت اردن خواسته‌اند همکاری با آمریکایی‌ها را که علیه ملت‌های منطقه توطئه‌چینی می‌کنند، متوقف کند.
این نمایندگان همچنین از دولت اردن خواسته‌اند «معاذ الکساسبه» خلبان به اسارت گرفته شده توسط داعش را به سلامت به کشور بازگردانند.
این یادداشت با این اصل که عنوان می‌کند" جنگ علیه داعش جنگ اردن است" مخالفت کرده و هشدار داده است اردن وارد جنگ زمینی علیه این گروه تروریستی نشوند چرا که این جنگ در خدمت نیروهایی است که امنیت ملت‌های منطقه را به بازی می‌گیرند.
همزمان اخباری درخصوص احتمال مذاکرات «کُند» با گروه داعش با عنوان «مبادله خلبان (اسیر) با گروهی از محکومان به اعدام در اردن» منتشر شده است.
اطلاعاتی درخصوص ماهیت این مذاکرات اولیه دریافت نشده است. ولی برخی منابع اعلام کردند مذاکراتی اولیه با شیوخ استان «الانبار» عراق از جمله مسئول الانبار در گروه داعش که از نزدیکان به «زیاد الکربولی» است، انجام شده است. الکربولی افزون بر 7 سال است که در اردن به اعدام محکوم شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    1 0
    این 8 نفر نمایندگان گروه های اسلام گرا و اخوان المسلمین اردن هستند که خود تئوریزه کننده خشونت و ترور هستند چرا سخنان انان را به حساب پارلمان اردن میگذارید و برای انها تبلیغ میکنید
  • سام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 2
    پادشاه اردن بزرگ شده ي آمريكاست.وهمانطوريكه مي دانيد. پادشاه اردن بدون اجازه ي آمريكا وبلخصوص اسرائيل يك ليوان آب راهم نميتونه نوش جان كند .به نمايندگان مجلس اردن توصيه ميكنم. بي خود انرژي مصرف نكنند.