محمدعلی انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: متاسفانه انتشار مطالب توهین‌آمیز آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای آن‌هم در آستانه سالگرد درگذشت مرحوم آیت‌الله منتظری بهانه‌یی برای عقده گشایی علیه امام پدید آورد.

به گزارش ایلنا وی افزود:محور اين گفت‌وگو - به اصطلاح ايشان -  افشا و تحليل روابط پنهاني آقاي هاشمي رفسنجاني با امريكا است و اثبات اينكه آقاي هاشمي از اول انقلاب به عنوان مهره مورد نظر امريكا براي رهبري بعد از امام فعاليت مي‌كرده!!. سفر پنهاني مك‌فارلين، مشاور وقت امنيت ملي امريكا در سال ١٣٦٥ به ايران و طرح سوال از وزير خارجه توسط هشت نماينده مجلس (دوره دوم) -‌كه آيت‌الله سيد محمد خامنه‌اي يكي از آنها بوده است – و سخنراني شديد‌اللحن مورخ آبان ١٣٦٥ امام خميني در همين رابطه كه به سخنراني «اين تذهبون‌؟: به كجا مي‌رويد» معروف شد، بهانه‌يي شده است تا جناب ايشان براي چندمين بار در سال‌هاي اخير به تكرار مطالب ناروا بپردازد...

واقعيت اين است كه در اظهارات ايشان نه به عكس امام بلكه به خود امام توهين شده است و شخصيت، مديريت و صلاحيت امام با تعابيري بد زير سوال رفته است. با عذرخواهي از خوانندگان محترم و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، تعبير گوينده اين مطالب كه آقاي هاشمي را مهره امريكا ناميده و يا تعبير «باند منحوس هاشمي» حقيقتا حتي از يك فرد عادي تا چه رسد به ايشان، بسيار دور از شأن و انتظار است. 

  وي در ادامه تاكيد كرد: مطالب و توهين‌هاي ايشان در اين بخش از جنبه‌هاي مختلف بايد بررسي شود. ايشان مدعي است پيش كشيدن پرونده سيد مهدي هاشمي نتيجه لورفتن سفر مك فارلين به ايران و نتيجه توطئه آقاي هاشمي و اطرافيان امام براي كنار زدن آقاي منتظري به وسيله امام بوده است! اصولا اين تهمت مبتني بر يك خلافگويي آشكار تاريخي است. حضرت امام دو سال قبل از انتخاب آقاي منتظري به عنوان قائم مقام رهبري نسبت به خطرات حضور باند سيد مهدي هاشمي در بيت آقاي منتظري هشدار داده بود. 

وي در ادامه گفت: متاسفانه بايد گفت نسبت ناروايي كه جناب آقاي سيد محمد خامنه‌اي به امام و اطرافيان ايشان بر اساس يك مطلب خلاف واقع زده است، حتي فراتر از مطلبي است كه در خاطرات آقاي منتظري نوشته‌اند. ولي واقعيت امر با آنچه اين دو بزرگوار ادعا كرده‌اند ١٨٠ درجه متفاوت است. از جويندگان حقيقت خواهش مي‌كنم به سند قاطع و نكته مهمي كه بازگو مي‌شود به دقت توجه كنند. اين نكته شاه‌كليد اثبات خلاف بودن اساس تحليلي است كه تهمت يادشده و ديگر نسبت‌هاي ناروايي كه در خاطرات و در اظهارات جناب ايشان آمده است كه گفته‌اند بركناري آقاي منتظري از سوي امام نتيجه توطئه‌يي است براي جانشيني امام كه همزمان با دستگيري سيد مهدي هاشمي در نيمه دوم سال ٦٥ به وسيله چند نفر از اصحاب نزديك امام آغاز شد. و هر دو نيز در اين تحليل خلاف واقع، امام خميني را در اين ماجرا در حد وسيله‌يي كه تحت تاثير فريب گزارشات دروغ اطرافيان و از روي عصبانيت تصميم گرفته است معرفي كرده‌اند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392418

برچسب‌ها