فارس نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سال 88 ذوق‌زدگی برای دشمنان انقلاب ایجاد شد، چرا که آنان در تلاش بودند تا مردم را مقابل انقلاب قرار دهند.

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید احمدی روشن که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهارداشت: سال 88 ذوق‌زدگی برای دشمنان انقلاب ایجاد شد، چرا که آنان در تلاش بودند تا مردم را مقابل انقلاب قرار دهند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه در سال 88 اشاره کرد و افزود: بعد از آن سخنان با جمعیتی که به خیابان‌ها آمدند دشمنان از مردم مأیوس شدند و تشدید تحریم‌ها را آغاز کردند.

حدادعادل تصریح کرد: هدف دشمن از ترور دانشمندان هسته‌ای ایجاد فشار به نظام و وحشت دانشمندان بود اما بعد از آن دانشجویان بیشتری متقاضی رشته‌های مرتبط با هسته‌ای شدند.

این نماینده مجلس، گفت: یادآوری 9 دی برای این است که فراموش نکنیم چه هزینه‌هایی دادیم و نباید فراموش شود فرزندان شهدای هسته‌ای طالب خون پدران خود هستند.

وی تأکید کرد: در آن زمان برخی‌ها به آمریکایی‌ها گرا دادند که ایران را تحریم کند.

حدادعادل همچنین در واکنش به اظهارات اخیر شیرزاد گفت: به شیرزاد می‌گویم که اگر معتقدید در هسته‌ای پیشرفت نکرده‌ایم، به غربی‌ها بگویید نگران نباشند و تحریم بر سر آنچه وجود ندارد، تحریم بیجایی است؛ اگر با عباراتی به منتقدان هسته‌ای اهانت می‌شود، ما تحمل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: سالگرد شهید احمدی روشن در 21 دی ماه است اما این مناسبت را به عقب انداخته‌اند چراکه در آن زمان شما در ایام امتحانات هستید و این اقدام مناسبی بود هر چند تقارن این مراسم که در آستانه یوم‌الله 9 دی صورت گرفته شایسته تقدیر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه محلی برای شور و شعور است، خاطرنشان کرد: دانشگاه خصوصیات بسیاری دارد و از جمله ‌می‌توانیم بگوییم که هم جای شور و شعور است، هم جای تفکر منطقی و استدلالی و هم جای حماسه، آرمان‌گرایی و هیجان.

وی افزود: ما این را در خیلی از جاها می‌بینیم که شور است اما تفکر منطقی و استدلالی یا نیست و یا بسیار کم است و یا در برخی مکان‌ها می‌بینیم که تجزیه و تحلیل دانشگاهی به معنی علمی زیاد است اما از شور و حماسه خبری است در حالی که خصوصیات دانشگاه این است که هر دو را می‌تواند با هم داشته باشد.

وی ادامه داد: این موضوعی که امروز شما بر سر آن اجتماع کرده و از افراد دعوت کرده‌اید، موضوعی است که هم منطقی است و هم یک مناسبت حماسی و شورآفرین است و از نظر منطقی قابل فهم است و هم مناسبت حماسی شورآفرین دارد که هر دو جنبه را دارا می‌باشد.

حداد عادل با اشاره به واقعه عاشورا تصریح کرد: شما در واقعه عاشورا ترکیب شور و شعور را در حماسه حسینی می‌بینید و هر چه به قیام امام حسین (ع) فکر می‌کنید شور و شعور شما می‌پذیرد، بنابراین بزرگداشت شهدای هسته‌ای مانند شهید احمدی روشن ظرفیت شورآفرینی و شعورآفرینی دارد.

این نماینده مجلس شورای مجلس اسلامی با اشاره به وقایع پس از انتخابات 88، گفت: پس از انتخابات 88 دیدیم ذوق زدگی عجیبی برای دشمنان انقلاب ایجاد شد چرا که آنها همیشه به دنبال این بودند که عده‌ای از مردم را در مخالفت با اصل انقلاب راه بیندازند و آرزویشان از روز اول همین بوده است و هر چه ضربه دیده‌اند از حرکت توده مردم بوده است.

حداد عادل با بیان اینکه ماهواره‌ها آن زمان تمرکز اصلی خود را بر روی اخبار ایران متمرکز کرده بودند، تصریح کرد: من به خوبی به خاطر دارم وقتی به شبکه‌های ماهواره نگاه می کردیم می‌دیدیم که هر یک ربع یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای به پخش خبری از اخبار خیابان‌های تهران می‌پرداخت و تمام تمرکز خبری آنان بر روی ایران بود و توانسته بودند دل بعضی از دوستان انقلاب را در سراسر جهان نگران کنند.

حداد عادل ادامه داد: ذوق زدگی یک هفته بیشتر طول نکشید و با نماز جمعه 29 خرداد که مقام معظم رهبری تشریف آوردند و با تجمعی که در آن روز ایجاد شد دشمن مأیوس شد چرا که فهمید کسی در میدان برای اهداف آنها وجود ندارد و اهداف آنان به کلی باطل شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماز جمعه 29 خرداد شکوه دیگری داشت، خاطرنشان کرد: من پس از نماز جمعه اولی که در تهران برگزار شد دیگر نماز جمعه‌ای را به شکوه روز 29 خرداد ندیدم چرا که یکی از سفرای ما در کشور اروپایی که یک ماه پس از این واقعه به تهران آمده بود، می‌گفت که چند روز از وزارت خارجه آن کشور تقاضای وقت ملاقات داشتیم اما وقت ملاقات نمی‌دادند و تمام ماهواره‌های خود را به انتشار اخبار متمرکز می‌کردند اما پس از این نماز جمعه خودشان درخواست ملاقات کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تشریح وقایع صورت گرفته در سال 88 در تهران اظهار داشت: دشمنان مأیوس شدند از اینکه طرح‌های خود را در ایران اجرا کنند و هنگامی که دیدند به نتیجه نمی‌رسند طرح دیگری را اجرا کردند و آن این بود که به سراغ تشدید تحریم‌ها رفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از آن اتفاقات فضای خبری سنگین و منفی علیه ایران آغاز شد، گفت: در اخبار غوغای جهانی را علیه ایران برپا کردند که ایران می‌خواسته سفیر عربستان را در آمریکا ترور کند و این خبر یک هفته‌ای با برنامه فضای خبری دنیا را پر کرده بود و جو سنگینی را علیه ایران با این نمایش ساختگی ایجاد کردند و افکار عمومی را آماده کردند و بلافاصله پرونده ایران را به شورای امنیت بردند و تحریم‌های جدیدی را وضع کردند که تحریم‌ها را تشدید کردند.

وی به رابطه تشدید تحریم‌ها با فتنه 88 اشاره کرد و گفت:‌ تشدید تحریم‌ها و تمرکز بر مسئله هسته‌ای و بزرگنمایی این بهانه بعد از این اتفاق صورت گرفت؛ طرح قبلی آنها که تصمیم داشتند از طریق انتخابات به نتیجه نرسیدند و به مسئله هسته‌ای مصوبات شورای امنیت علیه کشورمان اعمال شد و در همین مسیر بود که شهدای هسته‌ای را ما را ترور کردند.

حدادعادل با بیان اینکه ترور شهدای هسته‌ای مرحله‌ جدیدی در انقلاب بود، خاطرنشان کرد: ما در انقلاب و در دانشگاه‌های کشورمان با شهادت بسیاری از دانشمندان هسته‌آی کشورمان روبه‌رو بودیم اما هدف دشمن از ترور شهدای هسته‌ای فشار آوردن به جمهوری اسلامی و ایجاد وحشت در میان دانشمندان هسته‌ای کشورمان بود در حالی که اقدام دانشجویان در رابطه با تغییر رشته‌های‌شان به رشته‌های مرتبط هسته‌ای آنان را در این کار ناکام گذاشت و پروژه‌ آنان را که می‌خواستند نیروی انسانی هسته‌‌ای را از کار بیندازند باطل کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به تشریح روند غنی‌سازی 20 درصد هسته‌ای پرداخت و گفت: داستان هسته‌ای تنها یک بهانه است که با اصل انقلاب اسلامی مبارزه کنند همانگونه که در جنگ نیز به دنبال براندازی نظام بودند.

وی گفت: آنان از مسئله هسته‌ای استفاده تبلیغات هسته‌آی می‌کنند اما ایران اعتنایی به این موارد نکرده و راه خود را ادامه داده است و ما از مذاکرات انتظار داشته‌ایم که اقتدار ایران را در این مسیر حفظ کند که انشاءالله خواهند کرد.

حدادعادل با تقدیر از خانواده شهید احمدی‌روشن که فرزند برومند خود را از دست داده‌‌اند، اظهار داشت: خانواده شهید احمدی‌روشن پس از شهادت فرزندان‌شان به یک سخنگوی مدافع ارزش‌های انقلاب و نظام تبدیل شدند و ازعجایب است که وقتی دانشمندان ما توسط عوامل موساد ترور می‌شوند، آنان به فکر سواستفاده از خانواده‌های این شهدا می‌افتند.

وی ادامه داد: من به خاطر دارم وقتی علیمحمدی به شهادت رسیده بود عده‌ای به راه افتاده بودند که این را به گردن نظام بگذارند و در تلاش بودند تا بگویند نظام مسئول شهادت علیمحمدی است و آنان اعلام می‌کردند که وی جزو اصلاح طلبان بوده و بعد این را خود نظام ترور کرده است و حتی بی‌علاقه نبودند که برخی خانواده شهدای هسته‌ای تحت تأثیر این صحبت‌ها قرار بگیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینجا است که نظام ما هم یک دانشمند برجسته کشور را از دست داده و هم به نظام‌مان اتهام زده شود در حالی که نه خانواده‌های شهدای هسته‌ای کشورمان گول این حرف‌ها را خوردند و نه اجازه دادند این فریب‌کاری‌ها جایی داشته باشد.

حدادعادل با احترام به خانواده شهید احمدی‌روشن، گفت: این خانواده مانند کوه در مقابل دشمن ایستاده است و وفاداری خودشان را به نظام، انقلاب و رهبری نشان دادند و حتی تا امروز نیز اینگونه است چرا که من سخنان مادر احمدی روشن را فراموش نمی‌کنم چرا که این مادر به تنهایی مانند یک رسانه ایستاد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید حوادث 9 دی را فراموش کنیم، اظهار داشت: آن چیزی که از همه در حوادث 9 دی لطمه وارد کرد اتهام تقلب زدن به نظام بود که نمی‌دانم خداوند چگونه از خطای کسانی که چنین تهمتی بزرگی را به نظام زدند می‌گذرد.

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته پس از انتخابات 88 برای بازشماری آرا پرداخت و افزود: آنان پس از آنکه قبول کردیم به بازشماری آرا بپردازیم پاسخی به این امر ندادند در حالی که مسئولان شورای نگهبان می‌گفتند حاضریم هر صندوقی که آنان بخواهند بازشماری کنیم اما کسی که پیش از این نخست‌وزیر این انقلاب بود و کسی که پیش از این در سمت ریاست مجلس بود در دنیا اعلام کردند که تقلب شده است در حالی که این نظام براساس دین و اسلام و قرآن بنا شده است تهمت تقلب زدند.

حدادعادل ادامه داد: سران فتنه و آنانی که از انقلاب و اسلام سیلی خورده بودند و از مردم سالاری وحشت دارند هدیه‌ای برای آنان شد که بسیار خوشحال شدند و هنوز که هنوز است در باره تقلب درانتخابات کتاب چاپ می‌کنند. حال کسانی که چنین رفتاری کرده‌اند و هرچه رهبری به آنان گفتند که برمبنای قانون رفتار کنید گوش ندادند اکنون برخی اعلام می‌کنند که این افراد بدون آنکه عذرخواهی انجام دهند برگردند و به تشویش بپردازند در حالی که این راه مسدود است.

وی با بیان اینکه 9 دی برای این است که اقدامات صورت گرفته در فتنه 88 را فراموش نکنیم، بیان کرد: نباید فراموش کنیم برای انقلاب چه هزینه‌‌هایی دادیم، قبل و بعد از فتنه هزینه‌هایی را که هزینه آن را پرداخت کردیم و نباید فراموش کرد که اهل فتنه با انقلاب چه کارهایی کرد و نباید فراموش کنیم فرزندان شهدای هسته‌ای طالب خون پدر خود هستند از کسانی که در فتنه‌ به آمریکایی‌ها گرا دادند تا ایران را تحریم کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ملت در 9 دی پاسخ محکمی را به این افراد داد، خاطرنشان کرد: شما دانشجویان، بسیجی‌ها این راه را ادامه دهید و اقتدار انقلاب اسلامی را از جمله اقتدار علمی را حفظ کنید. چرا که اگر زندگی شهدای هسته‌ای مانند احمدی‌روشن را بخوانید متوجه می‌شوید که از متن مردم برخواستند و به این درجه رسیدند و اینها قهرمانان واقعی ملت هستند که تا وقتی این چراغ‌ها روشن است انشاءالله ملت راه خود را گم نمی‌کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند RO ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    6 68
    زنده باد مرد آرام میدان دلسوز نظام و انقلاب دکتر حداد عادل
  • همت A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    89 3
    در انتخابات مجلس جواب مردم را خواهید گرفت انشاءاله