سایت صدای اقتصاد نوشت:

امروز 530 واحد از پروژه مسکن ویژه تهرانسر به متقاضیان تحویل داده شد تا فاز نخست این طرح به اتمام رسیده باشد.

طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است تا تابستان سال آینده مابقی واحدها به تدریج در فصل های زمستان امسال، بهار سال آینده و تا بستان 94 به متقاضیان تحویل داده شود تا مجموع 2 هزار و 310 واحد این پروژه به اتمام برسد.

این اولین و آخرین پروژه مسکن ویژه خواهد بود. در این طرح قرار بود در زمین های متعلق به دولت در داخل تهران، برای اقشار متوسط مسکن ساخته و پول ساخت آن به طور کامل از متقاضیان دریافت شود. طبق این برنامه‌ریزی پول زمین نیز به طور اقساطی به دولت بازگردانده خواهد شد.

دولت جدید که قصد ورود با ساخت مسکن را ندارد از کلید زدن پروژه‌های جدید منصرف شده و قرار است تنها به اتمام طرح فعلی بپردازد.

در این طرح متقاضیان سال 80 میلیون تومان را در 4 قسط به فاصله 3 ماه پرداخت کرده‌اند و هنگام تحویل هم 45 میلیون تومان دیگر خواهند پرداخت.

قیمت نهایی واحدها بین 250 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان است که مبلغ باقیمانده به طور اقساط 10 ساله و پلکانی از متقاضیان دریافت خواهد شد.

برخی از متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر در حاشیه این مراسم از مسوولان درخواست کردند که زمان پرداخت اقساط از 10 سالبه 15 سال افزایش یابد تا پرداخت آن برای همه متقاضیان تسهیل شود. فریبرز واحدی رئیس سازمان راه و شهرسازی استان تهران و متولی اصلی این پروژه به آن ها اعلام کرد که این موضوع باید توسط هیات دولت تصویب شود و از اختیار این اداره خارج است به همین دلیل فعلا اقساط 10 ساله است.

این اقساط در سال اول از حدود یک میلیون تومان آغاز می‌شود و سال دهم به نزدیکی یک میلیون و 900 هزار تومان می‌رسد.

امروز صبح با حضور استاندار تهران، معاون وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسوولان این وزارتخانه به 530 واحد به افتتاح رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحویل 530 واحد مسکن ویژه تهرانسر به متقاضیان، اظهار داشت: خوشبتخانه با آغاز به کار دولت تدبیر و امید طی چند ماه گذشته تلاش کردیم مشکلات این پروژه ها برطرف شود بطوری که امروز شاهد واگذاری 530 واحد مسکن ویژه به متقاضیان در این منطقه هستیم.

محمد پژمان یادآور شد تا 3 ماه آینده نیز حدود 630 واحد دیگر ویژه مسکن تهرانسر به متقاضیان واگذار خواهد شد. در نهایت با واگذاری سایر واحدها تا اوایل تابستان سال آینده، پرونده پروژه مسکن ویژه تهرانسر بسته می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درخصوص کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی احداث شده در این منطقه، افزود: تمام این واحدها با مسائل مناسب و کیفیت خوب احداث شده اند و در فضاسازی داخل این واحدها تلاش شده تا نهایت رضایت ساکنان این واحدها تامین شود.

وی درباره تاسیسات زیربنایی و روبنایی این پروژه ها، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تمام خدمات مورد نظر زیربنایی و روبنایی دراین پروژه آماده شده تا ساکنان این پروژه بدون هیچ مشکلی بتوانند از خدمات مورد نیاز بهره گیری کنند.

قیمت واحدها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز با اشاره به اینکه قیمت واحدهای مسکونی حدود ۲۸۶و ۲۷۶میلیون تومان تمام شده است، گفت: پس از ادغام وزارت راه و مسکن ماموریت پیدا کردم تا در حوزه مسکن هم وارد شوم که پروژه مسکن ویژه هم آغاز شده بود.

فریبرز واحدی افزود: با ورود به این بخش متوجه وجود معارض جدی در زمین های این سایت شدم به طوری که بخش زیادی از زمین ها متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کمیته امداد امام خمینی بود.

وی با بیان اینکه به دلیل ثبت نام از متقاضیان امکان تغییر زمین وجود نداشت بیان کرد: ساخت مسکن ویژه در ابتدا در مناطق سعادت آباد، چیتگر و حکیمیه هم مطرح شده بود اما فقط در تهرانسر انجام گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه در ابتدا از طریق مناقصه دولتی ساخت پروژه به سه پیمانکار واگذار شد، بیان کرد: برای حل مشکل معارضان مجبور شدیم بخشی از قیمت زمین را به صورت نقدی و بخش دیگر را از طریق تعویض زمین پرداخت کنیم.

واحدی با اشاره به اینکه در ابتدای ثبت نام استقبالی از مسکن ویژه نشد، بیان کرد: پس از جهش ۵۰ درصدی قیمت‌ها در اواخر سال ۹۱ با حجم زیادی از تقاضا برای ثبت نام مواجه شدیم.

وی افزود: واحدهای مسکن ویژه با متراژ ۱۰۵ متر مربع مفید و ۱۴۸ متر غیر مفید با مشاعات بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود که در نهایت واحدهای بتنی ۲۸۶ میلیون تومان و اسکلت فلزی ۲۷۶ میلیون تومان تعیین شد.

واحدی با اشاره به اینکه هر متقاضی ۱۲۵ میلیون تومان را به صورت نقدی می پردازد و مابقی اقساط بانکی است، گفت: در واقع هر واحد بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات دارد که چنین وامی برای اولین بار در این سایت پرداخت شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این پروژه مانند شهرک اکباتان ساخته شود، بیان کرد: اما به دلیل شرایط منطقه که محل عبور هواپیما است امکان بلندمرتبه سازی نبود؛ بنابراین پنج طبقه روی پایلوت طراحی شد و تعداد واحدها هم به دو هزار و ۳۱۰ واحد رسید.

واحدی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ پروژه مسکن ویژه تهرانسر بسته می شود، افزود: ساخت مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر تا پایان شهریور ۹۴ به اتمام می رسد.

افق مسکن در 1405

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه این مراسم گفت: براساس طرح جامع مسکن در افق 1405 وظیفه اصلی این سازمان تامین مسکن 4 دهک پایین جامعه است.

 محمد پژمان افزود: این 4 دهک جامعه زیر خط فقر قرار دارند و بضاعت مالی و پس انداز کافی برای خرید و ساخت مسکن ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد ما در حوزه ساخت وساز مسکن افزایش توان متقاضیان برای خرید مسکن است، افزود: در طرح جامع مسکن در نظر داریم با انجام برنامه ریزی های مناسب بستر تامین مسکن متقاضیان را بدون آثار منفی وشوک اقتصادی در این بخش تحقق بخشیم.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرکی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    6 0
    مردم شهرک هواپیمایی یاس توی این پروژه مسکن مهر خیلی عذاب کشیدن، و خیلی از امکاناتشون از بین رفت...