۲ ناو کشورهای فرامنطقه‌ای با اخطار نیروی دریایی منطقه رزمایش ارتش را ترک کردند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اخطار به ۲ ناو متعلق به کشورهای فرامنطقه‌ای توسط این نیرو خبر داد و گفت که این ناوها پس از اخطار منطقه رزمایش ارتش را ترک کردند.

به گزارش تسنیم، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در منطقه رزمایش محمد رسول الله(ص) گفت: در روزهای گذشته دو ناوشکن متعلق به کشورهای فرامنطقه‌ای در دو محدوده از رزمایش حاضر شدند.

وی افزود: به این دو ناوشکن اخطار مجدد دادیم که به‌دنبال این درخواست، ناوشکن‌های مزبور منطقه را ترک کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: ما پیش از این اخطار داده بودیم که به‌خاطر مسائل ایمنی هیچ کشوری و هیچ طرفی نباید در منطقه رزمایش حضور داشته باشد.

دریادار سیاری با بیان اینکه "در همان روزهای نخست بسیاری از کشورها به اخطار ما توجه کردند" گفت: این دو ناو در دو منطقه متفاوت وارد محدوده رزمایش محمد رسول الله(ص) شدند که پس از اخطار مجدد از منطقه بیرون رفتند.

براساس این گزارش، رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان محمد رسول الله(ص) از چهارم دی ماه در منطقه‌ای به‌وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومترمربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه در اقیانوس هند آغاز شد و تا دهم دی ماه ادامه دارد.

در روز اول این رزمایش نیروهای ارتش به گسترش یگان‌های خود در منطقه پرداختند و در روز دوم یگان‌های نیروی زمینی با حمایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) و نیروی هوایی ارتش از پیشروی نیروهای دشمن فرضی در سواحل جنوب کشور جلوگیری و به آنها حمله کردند.

در سومین روز از رزمایش محمد رسول الله(ص) نیز قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با شلیک موشک‌های شلمچه از سامانه مرصاد سه پهپاد دشمن فرضی را منهدم کرد.

صبح امروز و در چهارمین روز از رزمایش نیز به‌منظور جلوگیری از نفوذ دشمن به آبهای ساحلی، یگان‌های پروازی، شناور سطحی، قایق‌های تندرو، زیردریایی‌های سنگین کلاس طارق و شناورهای بومی و بهینه شده به اجرای عملیات مین‌ریزی در گستره دریا و منطقه رزمایش پرداختند.

در این مرحله دشمن فرضی نیز به‌منظور آسیب رساندن به خطوط مواصلاتی و محل عبور شناورهای خودی اقدام به مین‌ریزی کرد که به‌دنبال آن نیروی دریایی ارتش به‌منظور برقراری امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش و باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی با استفاده از بالگرد آر.اچ. و شناور مین‌روب اقدام به مین‌روبی کرد.

/212 212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    56 3
    بيجاره ها آمده بودند مانور تماشا،حوصلشون سر رفته بود
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    36 21
    جک نگید بابا.
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    36 4
    چه خشن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    41 4
    لطف كنيدبه بقيه هم اخطار بدهيد شايد منطقه را ترك كنند
  • پویا IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    58 6
    بسیار عالی...نه آمریکا و نه دشمن فرضی هیچ غلطی نمی توانند بکنند...مرگ بر دشمن فرضی
  • ادیب A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    45 5
    درود بر ارتش
    • کیان A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
      15 0
      درود بر جان بر کفان ارتش
  • جواد A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    49 4
    به یاد هشت سال دفاع بر روی آب های خلیج فارس. به نام شهدای نیروی دریایی ارتش به نام پرسنل ناوچه پیکان و ناخدا همتی ... که بعد از شهادت ایشان هیچ اسمی و هیچ خاطره ی نگذاشتند باقی بماند..... روحت شاد ناخدا همتی همیشه در یاد و ذهن ما زنده ای
  • بی نام RO ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    16 1
    چرا از این رزمایش تصویرهای کمی پخش می شود . ما هم دلمون میخواد ببینیم و کیف کنیم افتخار کنیم به فرزندان ایران زمین . لطفا مردم را در صورت امکان بیشتر در جریان این رزمایش قرار دهید با سپاس . من ا... توفیق