یک روزنامه انگلیسی نوشت ، به گارد حفاظتی ملکه بریتانیا نسبت به حمله تروریستی نیروهای گروه داعش علیه سربازان این گارد که از محل اقامت ملکه محافظت می کنند هشدارهای لازم داده شده است.

به گزارش تسنیم ، روزنامه دیلی میرور به نقل از یک منبع آگاه و ارشد دولت بریتانیا اعلام کرد که " منابع اطلاعاتی در محیط اینترنت به گفت و شنودهای مخفی دست یافته و آن را جدی گرفته اند. داعش می‌داند که خیلی مشکل است که بتواند به یکی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا حمله کند ولی یکی از اعضای گارد حفاظت ملکه می تواند هدف بزرگی برای آنها باشد."

بر اساس این گزارش این منبع آگاه تصریح کرد که تدابیر لازم پیش از این اتخاذ شده ولی این تهدید آن قدر جدی است که برخی از نیروهای گارد حفاظتی ملکه بریتانیا مواضع خود را تغییر داده اند.

یک منبع وزارت دفاع بریتانیا نیز به این روزنامه گفته است که امنیت اعضای خاندان سلطنتی همواره از مهمترین اولویت ها بوده است. ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =