دبیرکل جامعه روحانیت مبازر گفت: در جریان فتنه سال 88، فتنه گران هم به نظام مقدس جمهوری اسلامی هم به مقام معظم رهبری ظلم کردند.


به گزارش ایرنا، آیت الله 'محمدعلی موحدی کرمانی' شنبه شب در مراسم نکوداشت 9 دی در جمع مردم بیرجند افزود: البته مردم ایران با خلق حماسه 9 دی پاسخ قاطعی به فتنه گران دادند.

وی گفت: حماسه نهم دی از این لحاظ شبیه برخی وقایع صدر اسلام و نیز روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، زیرا در این روز مردم بر اساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند برخلاف تبلیغات فتنه‏ گران، ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی، از عزم و اراده دینی استوار برخوردار هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه البته جریان فتنه هنوز در کشور فعال است، افزود: فتنه گر سعی می کند با تغییر دادن فکر مردم راه نفوذش را در لایه های اجتماعی و سیاسی کشور توسعه دهد و با جنگ نرمی که راه می اندازد به اسلام و انقلاب ضربه بزند.

وی، سابقه اسلامی و انقلابی داشتن را دال بر مبرا بودن از خطا و اشتباه ندانست و گفت: در صدر اسلام نیز مجاهدان و شخصیت های باسابقه دینی زیادی بودند که بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) در مقابل وصی نبی اکرم(ص) شمشیر کشیدند و جنگ جمل را بر علیه حضرت علی(ع) به راه انداختند.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری اظهار داشت: سران فتنه از قانون تخلف کردند و به بهانه تقلب در انتخابات بر مسوولان رده های بالای نظام فشار آوردند تا انتخابات مردمی و قانونی را باطل اعلام کنند و از سویی مردم را به ریختن در خیابان ها تشویق کردند تا به اهدافی که دشمنان انقلاب برای آنها نوشته بودند، دست یابند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت داشتن بصیرت دینی و سیاسی تأکید کرد و گفت: اسلام به مسلمانان دستور داده که هر حرفی را گوش ندهند و هر مطلبی را نخوانند، چرا که دشمنان خط فکری و توطئه های اجتماعی خود را از این طریق در جامعه رواج می دهند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر ' فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی' از سوی مقام معظم رهبری، گفت: معظم له بر بصیرت تأکید دارند و معتقد هستند خطر امروز دشمن از نوع فرهنگی و جنگ نرم است و می خواهد از طریق شبیخون فرهنگی بر نظام و ملت چیره شود.

به گفته وی، فتنه گران و دشمنان اسلام و انقلاب مصمم هستند با جنگ نرم و به صورت تدریجی فرهنگ ما را عوض کنند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را کم رنگ و مردم را نسبت به مسایل اسلامی و ارزش های انقلاب بی تفاوت کنند.

امام جمع موقت تهران همچنین در بخش دیگری با بیان اینکه هیات مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات 1+5 یک هوشیارانه عمل می کند زیرا می داند آمریکا دشمن شماره یک ملت ماست، افزود: همه درخواست ملت و رهبر ما از تیم مذاکره کننده آن است که مواظب باشید که عزت ایران آسیب نبیند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392214

برچسب‌ها