رییس دفتر رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید نروژ در جمهوری اسلامی ایران با بیان این که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همه کشورهای جهان براساس احترام متقابل است، گفت: سیاست های ایران در موضوع انرژی هسته ای، شفاف است و هیچ نگرانی درباره این فعالیت صلح آمیز وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان امروز (شنبه) در دیدار «اودیسه نورهیم» با اشاره به وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری در ایران افزود: ما از حضور، همکاری و سرمایه‌گذاری تمام اعضای اتحادیه اروپا از جمله نروژ در بخش های اقتصادی و فرهنگی استقبال می‌کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد، بر رسیدن به نتیجه مذاکرات در مدت زمان مشخص شده تاکید کرد و خواستار ایفای نقش بیشتر اعضای اتحادیه اروپا و نروژ در این زمینه شد.

نهاوندیان از حضور بخش خصوصی دو کشور در عرصه های اقتصادی نظیر نفت و گاز و شیلات استقبال کرد و اظهار داشت: دو کشور می توانند در زمینه تبادل دانشجو، توسعه فعالیت های تحقیقاتی و علمی همکاری های گسترده ای داشته باشند.

علاقمندی بخش های خصوصی نروژ برای حضور در ایران

سفیر جدید نروژ با اشاره به علاقمندی بخش ها و شرکت های مختلف کشورش برای حضور در ایران گفت که در مدت ماموریتش در تهران تلاش خواهد کرد تا همکاری های دوجانبه بیش از پیش گسترش یابد.

اودیسه نورهیم با استقبال از توسعه فعالیت های دانشگاهی و تحقیقاتی افزود: این بخش ها نقطه شروع مناسبی برای توسعه مناسبات فی مابین است.

وی همچنین دیدگاه های کشورش در مورد مسایل مختلف نظیر کاهش قیمت نفت و مسایل منطقه را تبیین کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 2
    موضوعی که می رفت فراموش شود تلویزیون دوباره دارد زنده اش می کند فتنه 88 تازه از یادها رفته بود که تلویزیون با دعوت از اصلاح طلبان فتنه گر دارد به این مرده تنفس مصنوعی می دهد چونکه انها نا امنی را برای انتخابات بعدی لازم دارند شرط حیات ایجاد نا امنی است اصلاح طلبان کلا باید رد صلاحیت شوند تا کشور روی موج بعدی خشونت اسیب های کمتری ببیند کسی که سازوکار نظام را قبول ندارد که نباید تریبون داشته باشد جوری از فساد حرف می زنند که انگار فرشته اند این انقلاب صاحب دارد و دست گروه و شخص خاصی نیست که بخواهد انرا نا امن و بر اندازی کند این مردم انتخاب شدند برای احیائ دین خدا ان للمتقین مفازا خدایا توبه ما را بپذیر ای کریمی که از خزانه غیب گبر و ترسا وظیفه خور داری دوستان را کجا کنی محروم تو که دشمنت نظر د