میزان نوشت:

سخنگوی دولت با اعلام این که پیشنهاد دو برابر کردن یارانه نقدی صحیح نیست اعلام کرد: از محل یارانه ها، قرار است وام ارزان قیمت تا ۵۰ میلیون تومان به نیازمندان پرداخت شود.

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت در برنامه صبح و خبر روز شنبه شبکه خبر، با اشاره به برداشت دولت ار ذخیره ارزی اعلام کرد: موضوع برداشت دولت از ذخیره ارزی و شایعه دو برابر شدن مبلغ یارانه های نقدی را تکذیب کرد.

نوبخت با اعلام این که نرخ تورم 16 و 8 دهم مربوط به آذرماه است اعلام کرد: انشاالله تا سال 95 یک رقمی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور درباره کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی و تاثیر آن بر بودجه ایران گفت: قدرت تولید برخی کشورهای همسایه که به آنها امکان می دهد هر لحظه خواستند نفت عرضه کنند و یا آن را در ذخایر طبیعی نگه دارند، عامل اصلی کاهش قیمت نفت بود. ما هم باید برای افزایش توان تولید تلاش کنیم.

به گفته نوبخت، اگر چه اکنون بر اساس تحریم ها می توانیم روزانه یک میلیون بشکه تولید و صادر کنیم، اما اگر حالت تحریم برگردد و در مذاکرات با منطق قوی تیم ما بتوانیم بیشتر صادر کنیم، آن وقت اگر نتوانیم وان میزان بالاتری تولید کنیم، چه پاسخی به مردم داریم؟ پس باید از الان اقدام کنیم و برای همه شرایط آماده باشیم.

او با اعلام این که کل این رقمی که ما در بودجه صحبت می کنیم بالغ بر 830 هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی 267 هزار میلیارد تومان هست ادامه داد: کل درآمدهای نفتی پیش بینی شده با قیمت 72 دلار از یک سوم این رقم هم کمتر است. ما همین الان بودجه با نفت صد دلاری را داریم مدیریت می کنیم و حتی پرداخت و سرمایه گذاری ها بیشتر از سال قبل است. من به شما با اطمینان می گویم که حتی اگر بسیار کمتر از 72 دلار باشد با مکانیزمی که داریم مدیریت می کنیم.

نوبخت با تاکید بر نادرست بودن اظهارنظرها درباره غیرواقعی بودن بودجه، گفت: با برنامه بودجه باید سمت‌گیری را نشان دهیم. ما نمی توانیم از بودجه جاری برداریم و روی عمرانی بذاریم. چه تلاشی باعث شد ما بتوانیم از رکود خارج شویم و رشد مثبت را اعلام کنیم؟ این ناشی از آن است که دولت پیشگام شد و بیش از 22 هزار میلیارد تومان در طرح های عمرانی سرمایه گذاری کرد.

معاون رئیس جمهور درباره پیشنهاد برخی نمایندگان برای دوبرابر شدن یارانه نقدی اقشار متوسط و فقیر گفت: خب وقتی قرار است بذل و بخشش شود چرا سه برابر نکنیم؟ اما اگر می خواهیم قانون را اجرا کنیم حداکثر دولت باید نصفش را یارانه بدهد و باقی آن را برای تولید و بهداشت و حمل و نقل و محیط زیست و زیرساختها استفاده کند. حالا منظور این است که این قانون را تغییر بدهیم؟ ما یک بار اصلاح کردیم. ما تلاشمان این است که به کسانی که واقعا نیاز دارند بدهیم و بقیه را برای تولید و بهداشت سرمایه گذاری کنیم. آیا کسی هست که بگوید در اینکه ما با یارانه ها خدمات را ارزان کردیم اشتباه کردیم؟ می خواهیم وام ارزان قیمت تا 50 میلیون تومان به زوج ها و زنان سرپرست خانوار بدهیم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    21 1
    ارزان از نظر ما یا از نظر شما؟چند درصد سود؟