۰ نفر
۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

ایرنا نوشت:

ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی توانست شهر الرمادی و برخی از مناطق این کشور را به کنترل خود درآورد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، ارتش عراق همچنین از شروع عملیات آزادسازی مناطق الضلوعیه از چنگال گروهک تروریستی داعش خبر داد.

سرلشکر ستاد قاسم محمدی گفت : نیروهای نظامی عراق طی دو روز گذشته 40 تن از عناصر داعشی را به هلاکت رساندند و با کمک عشایر موفق شدند گروهک تروریستی داعش را در منطقه هیت واقع در غرب استان الانبار به محاصره خود درآورند.

محمدی خاطرنشان کرد: شمار بسیاری از جنگجویان داعش پس از قرار گرفتن در حلقه محاصره نیروهای نظامی عراق به نقاط نامعلومی گریختند. داعش با توسل به زور ساکنان منطقه هیت را علیه ارتش عراق به خدمت گرفته است .

یک مقام امنیتی در استان صلاح الدین خاطرنشان کرد : نیروهای نظامی عراق توانستند سه منطقه واقع در 80 کیلومتری جنوب تکریت یعنی البوسیف و البوناصر و الجمعیه را از چنگال داعش آزاد کنند .

از سوی دیگر سرلشکر واثق حمدانی فرمانده پلیس نینوا از کشته شدن رهبر گروهک تروریستی داعش در موصل موسوم به سعدی جبوری در حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین الملل به روستای زویه در منطقه القیاره در جنوب موصل خبر داد.

رسانه های گروهی عراق خاطرنشان کردند: داعش 24 تن از افراد مسلح از جمله هشت تن از فرماندهان خود را به دلیل عقب نشینی در برابر نیروهای پیشمرگ کرد در سنجار در غرب موصل اعدام کرد.

فرمانده عملیات بغداد با صدور بیانیه ای از کشته شدن دو تروریست و خنثی سازی بمب توسط نیروهای امنیتی در مناطق پیرامون پایتخت خبر داد .

از سوی دیگر انفجار چند بمب در سویب در جنوب غرب بغداد و الجدیده و شهرک صدر بیش از 15 شهید و زخمی برجا گذاشت .

همچنین در اثر گلوله باران خمپاره ای منطقه مقدادیه در شمال شرق بعقوبه در استان دیالی پنج تن از شهروندان عراقی زخمی شدند.

رسانه های گروهی عراق تاکید کردند: ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی توانست جاده ارتباطی استان دیالی به شهر سامرا به کنترل خود درآورد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =