دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ششمین کنگره این جمعیت تاکید کرد: از سران قوا، گروه های مختلف اصولگرایی و نمایندگان مجلس برای حضور در این کنگره دعوت کردیم.

به گزارش  مهر، حسین فدایی  گفت: این کنگره برای مهندسی اجرایی انتخابات آینده مجلس دهم طراحی نشده است و ما لازمه کار انتخابات را وحدت بین جریان های اصولگرایی می دانیم و قبل از تحقق یک وحدت سیاسی نیاز به یک وحدت گفتمانی داریم که در این زمینه کارهایی انجام شده و در حال شکل گیری است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به شعار این کنگره، افزود: شعار کنگره   در جلسه ای نهایی خواهد شد و به مقداری چکش کاری احتیاج دارد.

فدایی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آقای احمدی نژاد از ابتدای تاسیس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در این جمعیت حضور داشتند یا خیر، گفت: در هیات موسس اولیه آقای احمدی نژاد حضور نداشتند و به دلیل فوت مرحوم حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی فرد مطابق اساسنامه باید یک یا دو نفر را جایگزین می کردیم که در نهایت آقای احمدی نژاد عضو هیات موسس جمعیت شدند اما بعد از رئیس جمهور شدن در سال 84 و زاویه گرفتن با سیاست ها و مرامنامه جمعیت، عضویت ایشان تعلیق و سپس لغو شد.

وی در پاسخ به این سئوال که در صورت حضور آقای احمدی نژاد و طیف منتسب به وی در انتخابات مجلس دهم، آیا جمعیت ایثارگران از وی حمایت خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: در فضای سیاسی همواره باید فردی را انتخاب کنیم که کمترین آسیب و ضرر را داشته باشد و امروز نمی توان در این خصوص اظهارنظرهایی را به عمل آورد چرا که باید در فضای مناسب خودش مورد ارزیابی قرار گیرد.

فدایی با اشاره به جلسات مشترک با برخی گروه های سیاسی اصولگرا، خاطرنشان کرد: بنا نداریم همیشه این جلسات را رسانه ای کنیم چون خنّاسان می آیند و این مسائل را به هم می ریزند به همین دلیل ما برای بازدارندگی اقدامات خنّاسان این جلسات را رسانه ای نمی کنیم اما به هر حال ارزیابی ما از نشست با گروه های سیاسی اصولگرا مثبت است و وقتی به نتیجه برسیم اعلام می کنیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما هیچ وقت جدای از جریان های اصولگرایی وارد عرصه سیاسی نشدیم، گفت: بعد از دوم خرداد 76 وحدت گرایی را به عنوان یک راهبرد در میان نیروهای انقلاب دنبال کردیم و این مسئله را به گروه های سیاسی خاص منحصر نکردیم و حتی از گروه های اصلاح طلب نیز دعوت کردیم تا در عرصه سیاسی با یکدیگر به وحدت برسند.

وی در ادامه تاکید کرد: در دوران دوم خرداد جلسات بسیاری را با برخی آقایان از جمله خاتمی، کروبی و هاشمی داشتیم و با کسانی که انقلاب را قبول داشتند وحدت کردیم زیرا معتقد بودیم که در رقابتهای سیاسی نباید مرزشکنی ها و تعرض به حدود انقلاب را در پیش بگیریم و معتقد بودیم اختلاف برای نظام مضر است و وحدت است که می تواند اصول و محکمات انقلاب را به ثمر برساند.

فدایی همچنین گفت: در تمامی ملاقات هایی که بعد از دوم خرداد 76 با آقایان و بزرگان اصلاح طلب داشتیم مورد قبول افراد واقع می شد ولی آنها متاسفانه آن دغدغه ای را که مدنظر ما بود در پیش نگرفتند و ما آثار شوم آن را بعد از 22 خرداد 88 و در حوادث فتنه مشاهده کردیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران اصل رویکرد و راهبرد این جمعیت را وحدت و انسجام نیروهای وفادار به نظام دانست و افزود: ما وحدت میان جریان هایی که به امام (ره) و انقلاب تعلق دارند را جزو اعتقادات خود می دانیم و در حوزه تحقق وحدت چاره ای جز تنزل از مواضع فرعی خود نداریم  اما در صحنه عمل اقداماتی در راستای عدم حصول وحدت در میان جریان های ارزشی و انقلابی شکل گرفت که بیان آن را درست نمی دانیم زیرا مضر وحدت اصولگرایان است.

وی همچنین با اشاره به درخواست جمعیت ایثارگران مبنی بر برگزاری نشستی با حضور رئیس جمهور گفت: ما همواره تلاش کردیم تا بحث های خود را با رئیس جمهور مطرح کنیم که در جلسه ای که در ماه مبارک رمضان با حضور آقای روحانی و جمعی از فعالان اصولگرا برگزار شد تقاضای یک دیدار خصوصی را از وی به عمل آوردیم که هنوز فرصتی برای این دیدار میسر نشده است.

فدایی همچنین از برگزاری نشستی با علی لاریجانی رئیس مجلس خبر داد و گفت: در این جلسه ما دیدگاههای خود را مطرح کردیم و ملاک ما نیز برای دیدار با شخصیت های مختلف اصولگرایی تجدد و سنتی بودن فعالان سیاسی اصولگرایی نخواهد بود؛ در جلسه با لاریجانی دغدغه های عملی خود را مطرح کردیم که لاریجانی در خصوص مکانیزم اجرایی وحدت در میان نیروهای ارزشی انقلاب مطالبی را عنوان کرد و گفت: باید در این خصوص فکر بیشتری انجام شود.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین از برگزاری یک همایش مشترک با جبهه پایداری خبر داد و افزود: ایده برگزاری جلسه مشترک مطرح شده است ولی هنوز وارد جزئیات برگزاری آن نشده ایم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص حضور آقای ناطق نوری در انتخابات آتی مجلس، گفت: ما از هر ظرفیتی که در میان نیروهای انقلاب گسترش پیدا کند، استقبال می کنیم و همه مان باید تمامی سلایق را در جریان اصولگرایی هدایت کنیم تا به وحدت برسیم.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    17 2
    حذف شخص چیزی رو عوض نمیکنه مشکل در اون طرز فکره که همچنان هست و قدرت داره
  • حسن A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    2 5
    آقای فدایی این وحدت کار خوبی است به شرطی که امثال ... بی تقوا و دروغ گو از جمع یاران وفادار به نظام و انقلاب خارج و از عضو یت آنان خودداری شود چون به عتبار و حیثیت شخصیتهای صادق لطمه زده و مردم را بی اعتماد خواهد کرد
  • علی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    11 3
    اقای فدایی به شما توصیه میکنم قبل از هر کاری شخص جنابعالی از سید محمد خاتمی حلالیت بطلبید.