رونمایی از نامه‌های پروفسور اینشتین عزیز به کودکان جهان

کتاب «پروفسور اینشتین عزیز» حاوی نامه های آلبرت اینشتین به کودکان و پاسخ های این فیزیکدان و دانشمند معاصر با ترجمه محمدرضا توکلی صابری، راهی بازار شد.

به گزارش خبرآنلاین،  «پروفسور اینشتین عزیز» حاوی 60 نامه از کودکان به آلبرت اینشتین است که نه تنها علاقه جدی به جهان دانش دارند، بلکه برای پاسخ به پرسش هایشان بی هیچ واهمه ای مستقیما به سوی منبع رفته اند. اینشتین به کودکان احترام می گذاشت و آنها را تحسین می کرد و در این مجموعه با کودکان در سراسر جهان از جمله آمریکا، ژاپن، آفریقای جنوبی، آلمان و انگلستان مکاتبه کرده است.

این مکاتبات در مورد موضوعات متعددی است؛ از نظریه نسبیت گرفته تا حل این مسئله که سوپ چگونه سرد می شود. اینشتین با ظرافت خاص و بازیگوشی کودکانه ای، همانند دوستان نوجوان در نامه به یکی از این کودکان در بروکلین می نویسد: «زیاد نگران مشکلات ریاضیات خود نباشید. به شما اطمینان می دهم که مشکلات من حتی بیشتر است».

به اعتقاد ناشر پاسخ اینشتین به کودکان به همان اندازه نامه های آنها به او سرگرم کننده، لطیف و هوشمندانه است. در این نامه ها تبریک سال تولد، امید به بهبودی، افکار ساده لوحانه و زیرکانه و نیز خلوص، کنجکاوی و لذت محض زندگی وجود دارد.

علاوه بر نامه ها، زندگینامه فشرده و گاهشمار زندگی اینشتین و مقاله ای از پژوهشگر برجسته ای به نام «رابرت شولمان» در این کتاب آمده است.

همچنین دیباچه ای نوشته اِولین نوه دختری اینشتین و ده ها تصویر این دانشمند مشهور در این اثر گنجانده شده که بعضی از آنها برای اولین بار منتشر می شود.

کتاب 136 صفحه ای و مصور «پروفسور اینشتین عزیز» با ویراستاری «آلیس کالپرایش»، ویراستار کتاب های «نقل قول های اینشتین»، «نقل قول های مفصل اینشتین»، «جغد یک مرد» و «جغد در خانه» در شمارگان 1200 نسخه و با بهای هفت هزار تومان از سوی انتشارات مازیار راهی بازار کتاب شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =