فارس نوشت:

رئیس منطقه کردستان عراق ضمن قدردانی از دولت و ملت ایران در خصوص حمایت‌های اخیر، گفت: ایران همیشه در روزهای سخت، کنار مابوده و در این ایام سخت اخیر نیز در کنار ما بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (جمعه) در چهارمین روز سفر به عراق با مسعود بارزانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه در شرایط کنونی تروریسم به یک موضوع جدی در منطقه تبدیل شده است، گفت: با توجه به وضعیت کنونی لازم است تا تمام کشورهای منطقه احساس مسئولیت کنند، البته هم اکنون تا حد زیادی فضای تحولات امنیتی تغییر کرده و کشورها خسارت حاصله از تروریست‌ها را درک کرده‌اند، اما با این وجود، برخی کشورها به این گروه افراطی هنوز کمک می‌کنند.

لاریجانی با اشاره به موضع قاطع اقلیم کردستان عراق در مبارزه با تروریسم، گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار شما است.

او گفت: قطعاً مبارزه با تروریسم در منطقه باید عمیق‌تر شود و هر گروه نقش خود را ایفا کند، همچنین با توجه به عملکرد گروه‌های تروریستی این موضوع مشهود است که این گروه‌ها تنها در کشور سوریه و عراق نمی‌‌مانند از این رو باید تمام کشورها در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی تلاش کنند.

لاریجانی در ادامه بر لزوم توسعه روابط تجاری میان ایران و اقلیم کردستان تاکید کرد و گفت: با توجه به تجارب گذشته دو طرف باید از ظرفیت‌های پیش رو در جهت توسعه اقتصادی استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خطر تروریسم، منطقه و خارج از منطقه را تهدید می‌کند و حل این مشکل در گروی کمک‌های همه‌جانبه است.

در ادامه این دیدار، بارزانی با بیان اینکه مشترکات زیادی میان اقلیم کردستان و ملت ایران وجود دارد، گفت: ما همیشه به دنبال حمایت جمهوری اسلامی از اقلیم کردستان عراق هستیم و تاکنون این روابط مثبت بوده است و اقلیم هم در رابطه با تعامل دو سویه با ایران از هیچ اقدامی اجتناب نمی‌کند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391982

برچسب‌ها