رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به اجلاس سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) در مشهد مقدس تاکید کرد:تشکل‌های اسلامی در محیط‌های دانشگاهی، بازوی پرتوان نهضت اسلامی در شرایط سخت و عسرت قبل و بعد از انقلاب بوده و هستند

متن کامل این پیام که توسط یاسر هاشمی در اجلاس سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) در مشهد مقدس قرائت شد به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

افزایش کیفی و کمی فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور به خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی، نهادینه کردن استفاده از خرد جمعی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به جای انحصارگرایی است که سابقه دیرین در دانشگاه‌های دنیا دارد و الحمد لله در ایران عزیز مخصوصا پس از انقلاب اسلامی، استقلال در رویکردهای دانشجویی را فراگیر نموده است. به گونه‌ای که امروز جوانان دختر و پسر دانشجو در سراسر کشور بر اساس تفکرات و سلایق سیاسی گروه و احزاب داخل خانواده انقلاب، زمینه برای فعالیت دارند و برگزاری همایش تشکل‌های عضو سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا)؛ آنهم در کنار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علیه السلام بهترین گواه برای اهمیت وجودی تشکل‌ها در جهت تقویت روحیه دینی مذهبی و ملی جوانان است. فراموش نکنیم که حفظ و تعمیق روح اسلامیت دانشگاه و تلفیق آن با روحیه ملیت، از خواسته‌های جدی همه ایرانیان است و بار اصلی این مسئولیت، بر دوش بدنه دانشگاه یعنی دانشجویان خواهد بود و این رسالت هم مانند دیگر وظیف اجتماعی جز از طریق تاسیس و با تقویت نهادهای اجتماعی متناسب پدید نخواهد آمد و در این میان، نقش تشکل‌های اسلامی دانشجویی نقشی اساسی و غیر قابل جایگزین است.

اهمیت و حرمت تشکل‌های اسلامی دانشجویی به خاطر این بود و خواهد بود که فرهنگ دینی را در محیط دانشگاه روح و عمق بخشد و دانشجویان را از سطحی گرایی، ایمان تقلیدی و تعصب‌های غیر عاقلانه به عمق تفکر دینی و شور و ایمان فراخوانند.

تشکل‌های اسلامی در سطح جامعه و به ویژه محیط‌های دانشگاهی، بازوی پرتوان نهضت اسلامی در شرایط سخت و عسرت قبل و بعد از انقلاب بوده و هستند. در روزگار سنگربندی‌های حزبی در محیط دانشگاهی، در دوره جنگ و جهاد و پس از آن، همواره پشتوانه اساسی برای نظام و انقلاب بوده‌اند و همین جوانان دانشجو بودند که صفحات پرافتخاری را در صحیفه انقلاب خلق و ثبت کردند به هر حال تشکل‌های اسلامی با نامی که برگزیده‌اند و تعلقی که به اسلام و مکتب و انقلاب و کشور نشان داده‌اند، در خط مقدم حفاظت محیز دانشگاه هستند.

آنان بایستی با حساسیت لازم با مسائل برخورد کنند؛ سیاست بی‌اعتنایی و تساهل را پیشه نگیرند و در برابر آلایش‌های موجود، نفوذ آلودگی‌های جدید و افراط و تفریط، از واکنش منطقی دریغ نورزند.

اگر دانشجو دید کسی یا گروهی خواسته و ناخواسته بستر اندیشه و تعقل را آلوده، مسموم یا افراطی می‌خواهد و برای این کار تلاش می‌کند، هم حق و هم وظیفه دارد که نگذارد{این اتفاق بیفتد} و بهترین کار در این مسیر تشکل سازمان‌ها بر اساس نظم و انتظام درست و معقول است.

با تشکر از مسئولان برگزاری همایش تشکل‌های اسلامی عضو سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) و تحسین حسن انتخاب محل برگزاری این همایش امیدوارم جوانان دانشجو در برگشت به واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور این اندیشه را به دوستان و هم‌کلاسی‌های خود یادآوری و تاکید نمایند که اسلام در همه ابعاد زندگی بر احترام به جمع و خرد جمعی تاکید می‌نماید و ایران نیز در همه مقاطع تاریخ و به خصوص در مقطع انقلاب اسلامی، ثابت کرده است که همیشه با اعتدال و خرد جمعی بهتر اداره می‌شود و کار در تشکل‌های دانشجویی بهترین تمرین برای توجه به تفکرات دیگران در اداره امور جامعه است.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =