تسنیم نوشت:

یک روزنامه کویتی مدعی شد که قطر به طور موقت حمایت خود از جنبش حماس را قطع کرده است تا این جنبش را برای تغییر سیاست هایش تحت فشار قرار دهد.
روزنامه «الجریده» کویت نوشت که مقامات قطر به رهبران حماس ابلاغ کرده اند که حمایت های خود از این جنبش را به طور موقت قطع می کنند.

به نوشته این روزنامه، این اقدام قطر در راستای اعمال فشار بر جنبش حماس برای تغییر سیاست های آن در قبال قاهره، توقف هر گونه اقدامات تحریک آمیز علیه مصر، توقف ارسال سلاح از نوار غزه به گروه های تکفیری در سینا و توقف آموزش این گروه ها در داخل نوار غزه، صورت گرفته است.

این روزنامه به نقل از یک منبع مصری نوشت که حماس از دوحه درخواست کرده است تا نقش میانجی با قاهره را به منظور آرام کردن اوضاع بین دو طرف، ایفا کند.

در همین رابطه قرار است هفته آینده یک هیأت عالی رتبه قطری متشکل از چند شخصیت سیاسی و امنیتی به منظور حل و فصل اختلافات حل نشده بین مصر و قطر پیش از عادی سازی روابط بین دو کشور، به قاهره سفر کند.

برخی منابع عربی نیز اعلام کردند که قرار است نشست سه جانبه ای بین «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با شیخ «تمیم بن حمد» امیر قطر و «عبد الله بن عبد العزیز» پادشاه عربستان سعودی برگزار شود.

این در حالی است که حماس بارها تاکید کرده است که در امور داخلی مصر دخالت نمی کند و تمامی آنچه که در رسانه ها در این باره گفته می شود، بی پایه و اساس است و دستگاه اطلاعات مصر هیچ سند و مدرکی درباره دست داشتن حماس در حوادث سینا در اختیار ندارد.

49 261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =