آزمایش سلاح‌های کامپوزیتی و ژ-3 جدید ارتش در رزمایش محمد رسول الله

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تشریح ماموریت‌های یکان‌های رزم زمینی در دومین روز رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، از آزمایش عملیاتی سلاح‌های کامپوزیتی سلاح‌های کامپوزیتی و جنگ الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه این رزمایش با اشاره به اجرای آزمایش عملیاتی برخی از دستاوردهای نیروی زمینی با بیان اینکه «امروز تعدادی از سلاح هایی که در جنگ الکتروینک مورد استفاده قرار می‌گیرند جهت برآورد بازدهی و توانمندی، مورد استفاده قرار گرفت، افزود: آزمایش عملیاتی سلاح‌های کامپوزیتی را از دیگر برنامه‌های این مرحله از رزمایش است.
در حاشیه دومین روز این رزمایش تفنگ ژ-3 جدید و ارتقای یافته نیروی زمینی ارتش با نام آذرخش رونمایی و عملیاتی شد.
این سلاح که توسط سازمان جهاد و خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده،سلاح رزم انفرادی است که نسبت به ژ - 3 از هندلینگ و بالانس بهتری برخوردار است.
نوع قنداق این سلاح تغییر کرده و با بالانس بهتر موجب شده با کمترین هزینه و سطح انرژی بیشترین کارایی را داشته باشد.

پوردستان با بیان اینکه که دراین رزمایش فرض تاکتیکی ما بر این است که دشمن از طریق دریا تهاجم خود را آغاز می کند و موفق می شود به سواحل ما دسترسی پیدا کند، گفت:در اولین روز رزمایش، وظیفه یگان‌های نیروی زمینی این بود که دشمن را در محل تثبیت کرده و اجازه دسترسی به سر پل (منطقه راهبردی رزمایش) را به او ندهند، به این دلیل که اگر دشمن این منطقه را در اختیار بگیرد در موج بعدی نیروهایش را وارد میدان می‌کند.
پوردستان در ادامه تصریح کرد: مأموریت عملیاتی نیروهای خودی، جلوگیری از پیشروی دشمن در این منطقه بود که یگان‌های مختلف نیروی زمینی با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی و نیز حمایت قاطع قرارگاه پدافند هوایی توانستند در روز گذشته مرحله نخست رزمایش را با جلوگیری از پیشروی نیروی‌های دشمن به پایان برسانند.
وی در مورد اجرای عملیات نیروی زمینی در روز دوم رزمایش گفت: پس از این‌که دشمن فرضی در منطقه رزمایش تثبیت شد و برای ورود به مناطق دیگر اقدام نمود، دراین مرحله با اجرای آتش‌های سنگین و عملیات واحد زرهی و سایر یگان‌های رزمی و پیاده، صدمات جبران ناپذیر به اهداف متخاصم وارد کرده و دشمن را ناگزیر به خروج از مسیر حرکت می کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در مرحله بعدی دشمن به خاطر اینکه بتواند در این مقطع به مأموریت خود برای ورود به نقاط راهبردی ما ادامه دهد، اقدام به هلی‌بُرن بخشی از نیروهای خود توسط بالگرد در پشت نیروهای پیاده ما می‌کند تا از این طریق با نیروهای خود عمل الحاق را انجام دهد. این نیروها در این مرحله با یگان‌های مقابله با هلی بُرن نیروی زمینی مواجه شده و ضربات سختی را دریافت می‌کند و ناچار به عقب‌نشینی می‌شوند.
/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    31 3
    ماشاالله ارتش حزب الله