ایرنا نوشت:

پایگاه اینترنتی صدای آلمان(دویچه وله) گزارش داد: 'آلن گراس' شهروند 65 ساله آمریکایی بر سر دریافت غرامت به مبلغ سه میلیون و 200 هزار دلار به ازای سال های حبس در کوبا با دولت آمریکا به توافق رسید.

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری افزود: آلن گراس پیش از بازداشت خود در کوبا، به عنوان پیمانکار در استخدام شرکتی بود که برای آژانس توسعه بین المللی آمریکا (یو. اس. ای. آی. دی) کار می کرد.

شرکت کارفرمای آلن گراس پیش از این برای مخارجی که بازداشت و حبس این کارمند به آنان تحمیل کرده بود، درخواست غرامتی هفت میلیون دلاری کرده بود، با این حال آژانس توسعه بین المللی آمریکا اعلام کرده که غرامت سه میلیون دلاری در توافق با این شرکت تعیین شده است و به موجب این توافق، این شرکت در آینده حق ادعا برای دریافت غرامت بیشتر را ندارد.

آلن گراس در دسامبر سال 2009 بازداشت شد و دادگاهی در هاوانا در سال 2011 او را به اتهام جاسوسی برای آمریکا محاکمه و به 15 سال حبس محکوم کرد.

این شهروند آمریکایی متهم شده بود که به طور غیرقانونی دستگاه های ارتباطی نظیر تلفن های ماهواره ای در اختیار اعضای اقلیت یهودی در کوبا قرار داده و سعی داشته برای آنان شبکه اینترنتی راه بیندازد.

او که کارشناس ارتباطات ماهواره ای است و پیش از دستگیری چندین بار دیگر نیز به کوبا سفر کرده و تجهیزات ماهواره ای و کامپیوتری را در اختیار اقلیت کوچک یهودی قرار داده بود.

دویچه وله با اشاره به اینکه آلن گراس هفته گذشته در حالی که انتظار آن نمی رفت، از زندان آزاد شد، افزود: آزادی وی همزمان با تصمیم رهبران آمریکا و کوبا برای عادی سازی مناسبات دو کشور پس از 50 سال، صورت گرفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =