فارس نوشت:

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تکاوران تیپ نوهد در عملیات رهایی گروگان تقدیر کرد.امروز در اولین روز این رزمایش عملیات ویژه تکاوران تیپ 65 نوهد در آزادسازی گروگان با موفقیت انجام شد. در این عملیات تکاوران به وسیله یک فروند هواپیمای C-130 از تهران به محل رزمایش در سواحل مکران منتقل و با چتر فرود آمده و سپس به وسیله سه فروند بالگرد به منطقه مورد نظر جهت انجام عملیات منتقل شدند.

در پایان این عملیات امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در جمع تکاوران حاضر در این عملیات از عملکرد آنها تجلیل کرد.

پوردستان همچنین با بیان اینکه امروز کشور ما با تهدیدات ناهمتراز مواجه است، گفت:‌ برای مقابله با این تهدیدات نیازمند تکاوران زبده و با ایمانی هستیم که بحمدالله امروز این نیروهای جوان را در اختیار داریم.

پوردستان گفت: امروز تسلیحات مورد نیاز این یگان در اختیارشان قرار داشته و ما به وسیله آنها قادریم با هر تهدیدی مقابله کنیم.فرمانده نیروی زمینی ضمن تقدیر مجدد از عملکرد این تکاوران در عملیات امروز، گفت: من به این عزیزان از نمره 100، 100 خواهم داد. مسئولان و فرماندهانی از ستاد ارتش، ستادکل و نیروی زمینی در عملیات امروز تیپ 65 نوهد نظارت و آن را داوری کردند.


سنگین ترین پهپاد ارتش امروز پرید

پهپاد «شاهین»، سنگین‌ترین هواپیمای بدون سرنشین نزاجا در اولین روز رزمایش بزرگ ارتش به پرواز درآمد و ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند.

در اولین روز رزمایش، نیروی زمینی ارتش عملیات‌های مختلفی انجام داد که یکی از آن حوزه‌ها پرواز پهپادهای این نیرو بود.

در همین راستا پهپاد «شاهین»، سنگین‌ترین پهپاد نزاجا به پرواز درآمد و ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند.

پهپاد «شاهین» که در حقیقت توسعه یافته نسل چهارم مهاجر است، با وزنی در حدود 230 کیلوگرم، به عنوان سنگین ترین پهپاد حاضر در نیروی زمینی ارتش به حساب می‌آید.این پهپاد می‌تواند تا عمق 150 کیلومتری رفته، عملیات خود را انجام دهد و بازگردد و یا اینکه 300 کیلومتر به پیش رود و به پایگاه بعدی برسد که در این صورت برد عملیاتی آن دو برابر خواهد شد.

با توجه به ماموریت اصلی «شاهین» که در حوزه شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات تعریف شده است، در برخی از این پهپادها زیر دماغه‌شان دوربینی بکار رفته که حکم چشمان تیزبین این پرنده را دارد؛ دوربینی که با قابلیت بزرگنمایی تا 28 برابر، می‌تواند کارایی این پهپاد را در حوزه ماموریتی خود به شدت افزایش می‌دهد.

سیستم ارسال تصاویر این پهپاد نیز همچون مدل‌های دیگر پهپادهای ایرانی، از قابلیت ارسال آن لاین برخوردار بوده و می‌تواند فرماندهان را در کمترین زمان ممکن در جریان شناسایی مناطق مورد نظر بگذارد.

بنا بر این گزارش، بیشینه سرعت مهاجر4 به حدود 200 کیلومتر بر ساعت و سقف پرواز آن نیز 15000 پا(حدود 4500 متر) می‌رسید که نسبت به مهاجر 2 و 3 که تا 11هزار پا توان صعود داشتند، می‌توانست محدوده وسیعتری را پوشش دهد و یکی از مدل های ساخته شده از نسل چهارم مهاجر، پهپاد «شاهین» بود که ویژگی‌هایی به مراتب بیشتر از دیگر نمونه‌های مشابه داشت.

در همین راستا سرهنگ رضا خاکی فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش نیز اعلام کرده بود: تمامی پهپادها به توانمندی ارسال آن‌لاین تصاویر مجهز هستند و امروز یگان پهپادی در هر نقطه کشور که نیروی زمینی در آن فعالیت داشته باشد حضور دارد و در صورت نیاز خط مقدم شناسایی هوایی در این مناطق و در مناطق مرزی خواهد بود.

 


23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    19 0
    عکسش باحاله.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    7 0
    حالا بگو اینترنت سرعتش ۱۲۸ ۰۰۰۰۰ همه میگن تقصیر ما نیست
  • بی نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    18 0
    وقتی اینجوری تیتر می زنی عکس اش رو هم بذار دیگه
  • مسی A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    2 1
    بیگ لایک بر شما