ایسنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به این که ایران پتانسیل‌های علمی خوبی دارد و امروزه امکانات زیادی در اختیار صنعتگران و تلاشگران به منظور ارتقای کیفیت قرار گرفته است، انتظار می‌رود که فعالیت در این عرصه بیشتر باشد.

محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور با بیان این‌که کیفیت مدیون دانش و خلاقیت است، گفت: در ابتدای امر کیفیت باید از اندیشه نشات بگیرد، اما این امر باید در صورتی باشد که عشق و علاقه نیز به آن اضافه شود.

او ادامه داد: در امر ارتقای کیفیت باید از تجارب جهانی استفاده و راه‌های افزایش بهره‌وری و کیفیت شناسایی کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی‌های ایران در تمام زمینه‌ها گفت: باید در مرحله اول به اندیشه اعتقاد داشته باشیم چرا که این امر موجب افزایش کیفیت کشور می شود و از آنجایی که به اعتقاد ما مهندسین برای حل یک مشکل صدها راه وجود دارد، انتظار می رود که با تکیه کردن و اندیشه بهترین راه استفاده شود.

نعمت‌زاده با بیان این‌که یارانه‌ای که در اختیار مهندسان و صنعتگران است می تواند عاملی بر آشنایی آن‌ها با کیفیت باشد، گفت: ما باید در راستای ایجاد رقابت سالم گام‌های بزرگی برداریم.

او با بیان این‌که ایران در تمام زمینه‌ها مقام اول تا سوم را دارد گفت:‌ اگر زمینه‌های توانمند شناسایی شوند، قطعا پیشرفت‌های شایان بیشتری نصیب ایران خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در صنعت فرش گفت: سال گذشته 500 میلیون دلار فرش ماشینی صادر شده و در هشت ماهه گذشته نیز میزان تولید فرش دستباف 20 درصد افزایش یافته است.

نعمت‌زاده با بیان این‌که ایران دارای انسان‌های فرهیخته و پیشرفته‌ای است گفت: ما باید استعدادهای خودمان را بشناسیم و به کارگیری آن ها در تولید محصولات کیفی گام برداریم.

او با بیان این‌که دنیا برای پیشرفت مقررات زدایی را پیشه کار خود کرده است، گفت: مجلس نباید مقررات زیادی را این گونه تصویب کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قانون تجارت که از 80 سال پیش تدوین شده بود گفت: چرا مجلس باید 3600 ماده جدید را در قانون تجارت تصویب کند.

نعمت زاده با بیان این‌که این کار به عقیده من کاری غیر اصولی است گفت: طبق بررسی‌هایی که در قانون تجارت انجام داده‌ام تنها هشت مورد را قابل اصلاح یافتم لذا تصویب 3600 ماده جدید و سرگیری مجدد کار، کار مطلوبی نیست.

او ادامه داد: ما باید استانداردهای جدید دنیا را در دست بگیریم و با اصلاح برخی از موارد آن گام‌های رو به جلو برداریم.

در این مراسم 700 مهمان شرکت داشتند که 44 نفر در سطح کارشناسی لوح سپاس و 13 نفر که سه تن از آن‌ها دولتی و 10 تن غیر دولتی بودند تندیس، نشان کیفیت و لوح تقدیر دریافت کردند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 3
    از بیکاری که بهتره