وزیر بهداشت که پیش از این گفته بود حمایت از زوج های نابارور به ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، اکنون اظهار امیدواری کرده در بودجه سال ۹۴ اعتباری برای بیمه درمان ناباروری دیده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایران دنبال افزایش جمعیت است. مجموعه دولت و مجلس دنبال راهکارهایی برای افزایش نرخ باروری هستند. اما دراین میان ناباروری تعداد زیادی از زوج های جوان سدی برای افزایش جمعیت است. این درحالی است که زوج های جوان هزینه های زیادی را برای درمان ناباروری پرداخت می کنند.

راهکار برای کمک به این زوج های جوان، بیمه درمان ناباروری است. مطابق پیش بینی ها، بیمه درمان ناباروری می تواند تا ۶ میلیون نفر به جمعیت ایران اضافه کند. این پیش بینی رئیس مرکز درمان ناباروری مجتمع دارویی ـ درمانی هلال‌احمر است. 

به گفته حمید چوبینه، با حمایت‌های مالی و بیمه‌ای از ۳ میلیون زوج‌ نابارور می‌توان ۶ میلیون فرزند به جمعیت کشور اضافه کرد.

اما مقرر شدن این بیمه برای زوج ها، به همین سادگی ها هم نیست؛ باید در بودجه سالانه دیده شود و بیمه ها منابعی برای آن داشته باشند. 

سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت که با دولت به خراسان جنوبی سفر کرده است، درباره بیمه ناباروری گفته است: به منظور كمك به درمان و ارائه خدمات بيمه اي به زوج هاي نابارور، قول هايي داده شده است و اميدواريم در لايحه بودجه سال آينده ، اعتباري از محل اعتبارات جمعيتي برای اين منظور در نظر گرفته شود.

او پیش از این گفته بود: راه‌اندازی صندوق حمایت از درمان ناباروری کشور نیازمند اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که این اختصاص اعتبار را درخواست کرده‌ایم. راه‌اندازی این صندوق در راستای حمایت از زوجین نابارور برای انجام امور درمانیشان خواهد بود که با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این صندوق راه‌اندازی خواهد شد.



۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =