آغاز رزمایش مشترک محمدرسول الله(ص) ارتش

با اعلام رمز یا محمد رسول الله(ص)، یا محمد رسول الله(ص)، یا محمد رسول الله(ص)، توسط فرمانده رزمایش، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق کشور و آب های دریای عمان آغاز شد.

به گزارش ایسنا در این مرحله با گسترش و استقرار یکان های مختلف زمینی، جنگنده‌های هوایی و سامانه‌های پدافندی در جنوب شرق کشور و انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی دریایی در عمق آب های دریای عمان رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

 

در اولین مرحله، یکان های نیروی زمینی در قالب طرح‌های چابک سازی، سرعت عمل خود را در جابجایی، آمادرسانی و ایجاد استحکامات مهندسی و همچنین استقرار پاسگاه‌های فرماندهی در نقاط مختلف استان های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان ارزیابی خواهند کرد.

 

پرواز موفق اطلاعاتی پهبادهای ساخته شده این نیرو و صنایع دفاعی، اجرای شورهای متعدد ستادی برای هدایت یکان‌ها در وضعیت‌های غیرمترقبه، شبیه‌سازی‌بازی جنگ، استفاده از سامانه‌های شنود و فنآوری‌های نوین ارتباطی و جنگ الکترونیک و همچنین اجرای پرش‌های چتربازی بخش‌هایی از اولین مرحله رزمایش خواهد بود که با بکارگیری 27 رسته و تخصص نیروی زمینی اجرا می‌شود.

 

امیر سرتیپ حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و سخنگوی مرحله زمینی رزمایش استفاده مطلوب از تجارب فرماندهان و انتقال آن به جوانان، همچنین هدایت بخش‌هایی از عملیات به افسران جوان از آمادگی این نیرو برای اجرای دستورات قرارگاه ذوالفقار و تک گسترده روز دوم رزمایش خبر داد و افزود: گوشه‌هایی از توانمندی‌های رزمی و دفاعی ارتش و تعدادی از دستآوردهای خودکفایی نیروی زمینی در روز دوم رزمایش در صحنه رزم ارائه خواهد شد.

 

این نیرو در منطقه‌ای به وسعت 43 هزار کیلومتر مربع آغاز کننده این رزمایش خواهد بود.

 

این گزارش حاکی است همزمان با مرحله زمینی رزمایش، انواع واحدهای شناور نیروی دریایی و یکان های پروازی این نیرو به مناطق تعیین شده عزیمت کرده و سامانه های پدافند هوایی با بُردهای مختلف در مناطق تعیین شده مستقر و تمرینات انواع جنگنده های نیروی هوایی آغاز شده است.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391716

برچسب‌ها