روزنامه اطلاعات در یادداشتی با اشاره به خدمات پس از فروش شرکتهای تولیدکننده خودرو داخلی نوشت:

خدمات پس از فروش در اين مجموعه‌ها به دليل ساختار دولتي و عدم وجود رقابت فاصله‌اي معنادار با استانداردهاي روز دنيا دارند و بسياري از كساني كه دهها ميليون تومان براي خريد يك خودرو پرداخت كرده‌اند، در همان دوران گارانتي از خدمات مطلوبي بهره نمي‌برند.

در مراجعه به نمايندگي‌ها اغلب مي‌شنوند كه: فلان قطعه را نداريم. سفارش داده‌ايم تا بيايد هر وقت آمد خبرتان مي‌كنيم. تكليف مشتري در مدت توقف خودرو مشخص نيست. بسياري از تعميراتي كه در تعميرگاه‌هاي خصوصي يك‌روزه يا حداكثر 3 يا 4 روزه انجام مي‌گيرد، در اين مراكز چند برابر بيشتر وقت مي‌برد و جالب اينكه خودرويي كه حداقل بايد در يكي دو سال اول هيچ مشكلي نداشته باشد، در بسياري از موارد همان هفته‌هاي اول به مشكل مي‌خورد و كارت طلايي كه طبق تبليغات شركت‌ها بايد كلي خدمات ارائه بدهد در عمل چندان به كار نمي‌آيد.

بيمه بدنه اتومبيل توسط خود شركت و شركت بيمه‌اي كه خود شركت درست كرده ارائه مي‌شود و درحالي كه شركت‌هاي بيمه با تعيين خسارت بلافاصله معادل ريالي آن‌را مي‌پردازند تا شما بتوانيد با اختيار كامل نسبت به تعمير خودرو اقدام كنيد. در اينجا بعد از تعيين خسارت موظفيد كه به تعميرگاه خود شركت براي تعمير برويد و براي تعميراتي كه دو سه روزه يا حداكثر يك هفته قابل انجام است دو تا سه هفته معطل بمانيد و متأسفانه در همه اين موارد نمي‌توانيد از وسيله نقليه خود استفاده كنيد. در همه جاي دنيا خدمات پس از فروش و نوع و كيفيت آن يك اصل مسلّم موفقيت يا عدم موفقيت يك شركت است و از جلمه حقوق مسلّم شهروندي و مشتري مداري به حساب مي‌آيد كه در ايران به دليل همين شرايط انحصاري چندان وضعيت مطلوبي بر آن حاكم نيست.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    10 0
    من خودرو خودمو بردم نمایندگی 1171 قلعع مرغی با کارت طلایی وگارانتی نه تنها دست به خودر من نزدن بلکه 50هزارتومان هم از من گرفتن و.... لعنت به این مملکت
  • مهران IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    40 18
    من یه 206 صفر گرفتم توی این دوماه که تحویل گرفتم تا حالا 6 تا از قطعات اونا تعویض کردم.کیفیت قطعات ماشینی که کمترین نمره منفی را داره اینه وای به حال بقیه ماشین ها.کلی هم دعوا کردم با مسولانی که توی جاده مخصوص هستند خلاصه اینکه هیچ کاری نتونستم بکنم جز اینکه افسوس خوردم چرا این همه پول پای این ماشین دادم کاش یه ماشین خارجی دست دوم میخریدم. کاش مردم با هم متحد بشن بر علیه این دوتا خودرو ساز ملی تا بتونن حق خودشونا ازشون بگیرن یا به نماینده هایی که بهشون رای دادن فشار بیارن که از قدرت خودشون برای مقابله با این دوتا شرکت استفاده کنند.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      2 6
      تندر 90 از لحاظ نمره منفی و کیفیت بهتره. هیچ تعصبی هم ندارم، چون دوساله دارمش آخ نگفته، فقط خرجش روغن و بنزین و فیلتر بوده. البته 206 هم سری های جدیدش افت کیفیت داشتن. دلیلش هم مشخصه.
  • شهروند ناراحت IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    31 8
    من خودم سمند ال ایکس صفر سفید تحویل گرفتم سال 92.بعد از یک ماه جفته تیغه برف پاکن هاش شکست جزء کارت طلایی میشد نمایندگی عوضش نکرد و با چسب چسبوندنش سپر عقبش بعد از 2ماه رنگش شروع کرد به ریختن، رفتم نمایندگی گفت جزء کارت طلائی هست ولی تعویضش خیلی دردسر داره دنبالش نیا... خلاصش اینکه 2 میلیون تومان پوله کارت طلائی گرفتن اندازه 1000تومان هم خدمات ندادن هیچ کس هم رسیدگی نمیکنه. کارت طلائی و گارانتی توی اکثره شرکتهای خودرویی بی معنیه...
  • بی نام US ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    28 7
    شرکتهای تولید خودرو علاوه بر تولید خودروهای نا مرغوب به رقیبی برای بخش فروش لوازم یدکی اتومبیل تبدیل شده اند و با ایجاد ذهنیت کاذب خوب بودن جنسی که با پاکت شرکت عرضه میشود برای حود بازار فروش لوازم نامرغوب در پاکت شرکت درست کرده اند و موجب رکود این شغل در بخش خصوصی شده اند. ضمنا هیچ مکامیک یا فنی مار ماهری با حقوقی که نمایندگیهای تعمیر خودرو میپردازند در این نمایندگیها مشغول نمیشود و این خود دلیل اصلی بی کیفیت بودن انجام کارهای تعمیر در این نمایندگیها میباشد شرکت به خاطر اینکه نمایندگیها بمانند و استعفا ندهند حلقه نظارت را آنقدر گشاد کرده که برای نمایندگیها ماندن صرف کند .به ضرر مصرف کننده
  • شعبون IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    26 8
    فقط خلاصه بگم ای کاش میشد ماشینه بدون کارت طلائی و گارانتی بخریم...
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    9 0
    ای بابا متاسفانه تو مملکتی زندگی میکنیم که احترام به مشتری زیر صفره و مطمئن باشین که کاری هم نمیشه واسش کرد چون دلسوزی بین اینها وجود نداره.. مملکتی که سر تا پا دروغ و رانت خواری باشه بهتر از این نمیشه..
  • خسرو محمدی RO ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    10 1
    شرکتهای خودرو ساز با اجحاف در خرید خدمات غیر واقعی و اجبار به دریافت کارتهای رنگی بی مصرف فقط کلاه سر خریداران میگذارند.بهتر است مردم با تحریم خرید از این سودجویان به سیطره این شرکتهای شیطانی پایان دهند.