دولت پاسخگو زمانی حاصل می‌شود که درآمدش متکی به تولید ملی باشد، آن وقت جهتگیری قوانین منجر به برطرف شدن موانع کارفرمایان اقتصادی خواهد شد.

 

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تأکید بر اینکه اگر چرخ کارفرمایان اقتصادی نچرخد، چرخ دولت هم نخواهد چرخید، اظهارداشت: دولت پاسخگو زمانی حاصل می‌شود که درآمدش متکی به تولید ملی باشد، آن وقت جهتگیری قوانین منجر به برطرف شدن موانع کارفرمایان اقتصادی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر محمد نهاوندیان در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نگاه مردم محور در توسعه، جایگزین نگاه دولت محور شود، گفت: سفر دکتر روحانی به استان خراسان جنوبی و برگزاری چنین نشست هایی باعث می‌شود که توجه کل کشور و سرمایه‌گذاران متوجه این استان شده و از ظرفیت‌های این استان استفاده شود.
رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه این نشست ها نماد یک نگاه ملی برای شکوفایی اقتصاد کشور و عزم برای تغییر جهت توسعه کشور می‌باشد، ادامه داد: این همایش‌ها همچنین یک تجدید عزم و پیمان بین بخش خصوصی و دولت است و دولت باید وظایف خود را شناخته و به آن عمل کند، کما اینکه فعالیت‌های دولت در 16 ماه گذشته نیز نشان‌دهنده توانمندی‌های دولت در این زمینه است.
دکتر نهاوندیان تأکید کرد: حاصل این همایش‌ها در بخش‌های مختلف باید در سطح وسیع اطلاع‌رسانی شده و در معرض توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور قرار گیرد.
رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: ما همیشه تصمیم‌های خوب و سخت را در شرایط دشوار گرفتیم و حال از این فرصت نیز باید استفاده کرده و چند تصمیم مناسب و خوب در اصلاح ساختار اقتصادی کشور بگیریم.
دکتر نهاوندیان با تأکید بر اینکه باید اتکاء اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی را کم کنیم، گفت: باید دولت را کوچک کرده و نباید در ادارات دولتی برای جوانان دنبال شغل بگردیم و این فرصت خوبی است که در گوشه و کنار کشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری را پیدا کرده و به تولید صادرات‌گرا روی بیاوریم.
رییس دفتر رییس‌جمهور ادامه داد: اینکه دولت با نصف صادرات نفت در مقایسه با سال‌های گذشته و قیمت‌ کمتر، بتواند بودجه متوازنی ارایه کند، یک فرصت مغتنم است.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری به ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی برای درآمدزایی برای کل کشور اشاره کرد و گفت: در معادن این استان فرصت‌های اشتغال صنعتی گسترده وجود دارد و باید در محافل سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری را مطرح کنیم و البته دولت نیز باید در بحث اکتشاف معادن به بخش خصوصی کمک کند.
دکتر نهاوندیان با اشاره به تخصیص بودجه مناسب برای آب‌رسانی در بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: با طر‌های دولت، کشاورزی در این استان متحول خواهد شد و با تأمین آب شرب می‌توانیم استمرار فعالیت، فعالان بخش کشاورزی را تأمین و تضمین کنیم.
رییس دفتر رییس‌جمهور به پتانسیل‌های بخش گردشگری این استان اشاره کرد و گفت: با به بهره‌برداری رساندن جاذبه‌های بالقوه گردشگری در این استان و با توجه به طبیعت کویری و مرزی می‌توان درآمدهای ارزی بسیاری از این بخش داشته باشیم.
دکتر نهاوندیان به فرصت‌های بسیار زیاد در بعد اقتصادی و تجاری در کشور افغانستان و همجواری این استان با این کشور، اشاره کرد و گفت: دولت قطعاً از سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه حمایت خواهد کرد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    3 0
    چه صحبت های قشنگ وزیبایی