روحانی:رشد اقتصادی کشور در سومین ماه متوالی چشمگیر است/ارائه سبد غذایی ادامه می یابد

رییس‌جمهور گفت: از افتخارات دنیاست که مبداء تاریخ میلادی و اسلامی از زندگی دو پیامبر عظیم‌الشان یعنی عیسی مسیح و رسول اکرم نشات گرفته است که به معنای اتصال جامعه اسلامی به نبوت، رسالت و وحی آسمانی می‌باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی  با حضور در جمع اقشار مختلف مردم بیرجند با تشکر از استقبال پرشور و گرم مردم خراسان جنوبی و بیرجند اظهار کرد: از ملت بزرگ ایران تشکر می‌کنم که در ماه محرم و صفر امسال در زمینه عشق به خاندان رسالت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، پیامبر اسلام، امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) که فخر همه ایرانیان است اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند.

وی با بیان این‌که اگرچه خراسان به بخش شمالی، رضوی و جنوبی تقسیم می‌شود، اما هر سه خراسان، رضوی و در پناه امام هشتم هستند، افزود: امام رضا (ع) فخر همه ما ایرانیان است و استان‌های خراسان این افتخار را دارند که در پناه علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) هستند.

 رئیس جمهور با اشاره به این‌که امروز اول ماه ربیع‌الاول و روز هجرت پیامبر عظیم‌الشان اسلام از مکه به مدینه است، گفت: مبدا تاریخ ما مسلمانان هجرت نبی اکرم از شهر مکه به مدینه است که این هجرت داستان‌ها و عبرت‌های فراوانی دارد و آنقدر با اهمیت است که مبدا تاریخ اسلام نه ولادت و نه رحلت پیامبر است، بلکه مبدا تاریخ اسلام، هجرت پیامبر اکرم (ص) قرار گرفته است.

روحانی با بیان این‌که ما مسلمانان دارای تاریخ خاص خود هستیم و این از افتخارات تمدن اسلامی است، تصریح کرد: اگر دنیا برای خود تاریخی به عنوان تاریخ میلادی دارد و امشب نیز شب میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) است مبدا تاریخ ما مسلمانان چه هجری شمسی و چه هجری قمری هر دو هجرت پیامبر اکرم (ص) است.

همچنین به گزارش ایرناحجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی»  در جمع مردم خراسان جنوبی  افزود: از آغاز این دولت با دو معضل بزرگ مواجه بودیم و لازم بود این دو معضل را از پیش پای مردم برداریم؛ اولی تورم بالای 40 درصد بود که لازم بود با کمک مردم و همت مسوولان قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم و از 40 درصد به مرز 17 درصد رسانده ایم.

 

رییس جمهوری گفت: امروز افتخار دارم در خراسان جنوبی به ملت بزرگ ایران اعلام کنم، بر اساس آماری که دیشب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند، در سه ماهه دوم نیز، کشور دارای رشد مثبت است.

روحانی با بیان این که ما مجموعا در 6 ماهه اول دارای 4 درصد رشد هستیم، افزود: این را با سال 91 مقایسه کنید که 6.8 رشد منفی داشتیم، در سال 92 هم رشد منفی داشتیم البته مقداری کمتر از سال 91 و امسال بعد از دو سال، اولین سالی هست که دارای رشد مثبت هستیم و در 6 ماهه اول دارای 4 درصد رشد هستیم.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی کشوری دو سه ماه پشت سر هم رشد دارد، به معنای آغاز رونق اقتصادی در ایران عزیزمان هستیم.

روحانی تصریح کرد: من به ملت بزرگ ایران هم به خاطر آغاز ماه ربیع المولود و هم به خاطر هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که در روز اول ماه ربیع انجام گرفت و هم به خاطر دو سه ماهه پشت سر هم رشد اقتصادی مثبت، به ملت تبریک می گویم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: بدانید تمام پیشرفت کشور ما در این 16 ماه به دست توانمند شما مردم ایران انجام شده است، دولت به عنوان خادم شماست، دولت به دنبال آن است تا اهداف، مطالبات و نظرات شما را با کمک، همت و هدایت شما به پیش براند. اگر ما امروز پیشرفت داریم، پیشرفت شما مردم عزیز و کوشای ایران عزیز است.

روحانی اضافه کرد: ما امروز بحمد الله (همین آمار دیشب بانک مرکزی نشان می دهد) در زمینه نفت و گاز پیشرفت قابل ملاحظه داریم. در زمینه معادن و صنعت، در زمینه خدمات دارای پیشرفت هستیم و در زمینه کشاورزی دارای حرکت و پیشرفت هستیم.

رییس دولت یازدهم تاکید کرد: حتی در زمینه مسکن که حرکتی نداشتیم، الحمدلله امسال بعد از 6 ماه حرکت در بخش ساخت و ساز به برکت بودجه های عمرانی که امسال اختصاص دادیم، این حرکت در زمینه ساخت و ساز هم آغاز و شروع شده است.

روحانی یادآور شد: می دانید که امسال تا کنون، نسبت به 9 ماهی که گذشته است برای بودجه عمرانی استان ها، 94 درصد بودجه را پرداخت کرده ایم. این در تاریخ سال های گذشته بی سابقه بوده است.

 

رشد تولید گاز تا پایان سال روزانه 100 میلیون متر مکعب افزوده می شود

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: این در تاریخ سال های گذشته بی سابقه بوده است و ما حدود 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال جاری در 9 ماه پرداخت کردیم که این رقم در سال های گذشته نیز بی سابقه بوده است که در ظرف 9 ماه یک حرکت خوبی به جلو در زمینه عمران و آبادانی کشور و استان ها آغاز شده است.

روحانی با بیان این که ما در زمینه نفت و گاز امسال حرکت خوبی داریم، اظهار داشت: در زمینه گاز رشد بسیار خوبی تا امروز و انشالله تا پایان سال خواهیم داشت. تا پایان سال رشد تولید گاز ما روزانه 100 میلیون متر مکعب افزوده خواهد شد.

رییس جمهوری ادامه داد: در زمینه نفت گرچه شرایط جهانی و به ویژه توطئه برخی از کشورها، قیمت نفت را کاهش داده است اما به حول و قوه الهی ما از این مشکلات به همت شما مردم، با تلاش و کوشش شما مردم به خوبی عبور خواهیم کرد.

 

 قیمت نفت به صورت فعلی باقی نمی ماند

روحانی افزود: قیمت نفت هم به صورت فعلی باقی نمی ماند، هر چه هم که توطئه کنند، بالاخره افق آینده ما روشن است.

وی با تاکید بر این که ملت ما در تمام صحنه ها پیروز خواهد بود، یادآور شد: این یک شرط بیشتر ندارد، امیدمان را حفظ کنیم، وحدت و انسجام و یکپارچگی مان را روز به روز بیشتر کنیم و در مسائل جزئی اختلافات را کنار بگذاریم.

 

مسائل ریز و جزئی را کنار بگذاریم

رییس جمهوری افزود: ما همه اهل یک کشور هستیم، ما همه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هستیم، ما همه زیر خیمه اسلام و زیر خیمه ایران زندگی می کنیم، ما همه به قانون اساسی مان، به رهبری مان، به وحدت و انسجام مان پایبند هستیم، مسائل ریز و جزئی را کنار بگذاریم، این جناح و آن جناح و راست و چپ و این سمت و آن سمت، این مذهب و آن مذهب و این دین و آن دین را کنار بگذاریم.

وی خاطر نشان کرد: ما همه افتخارمان آن است که مسلمانیم و افتخارمان آن است که ایرانی هستیم.

رییس جمهوری با تاکید بر وحدت، اتحاد، یکپارچگی، برادری و اخوت گفت: یک کسی، یک گروهی یک فردی سه سال پیش، چهار سال، پنج سال پیش، 10 سال پیش،15 سال پیش ... این قدر لکه های سیاه را نگه نداریم، خود آفتاب لکه سیاه را سفید می کند. بگذارید آفتاب تابان ایران زمین و آفتاب اسلام و آفتاب برادری و اخوت اگر لکه سیاهی روی این پیراهن سفید اسلام و ایران است را بزداید، هی به آن لکه سیاه اشاره نکنیم، به سفیدی دل پاک این ملت افتخار کنیم.

 

دولت هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دولت در زمینه های نفت و گاز، آب ، محیط زیست، کشاورزی، گردشگری، فرهنگ، دانش، اقتصاد دانش بنیان و پیشبرد سیاست خارجی برای به کرسی نشاندن حقوق ملت ایران هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد.

وی ادامه داد: ملت عزیز ایران! دولت یازدهم امروز بعد از 16 ماه افتخار می کند که در ایران هیچ کس نیست مگر آنکه زیر پوشش بیمه درمانی قرار نگرفته باشد و دفترچه بیمه درمانی برای همه مردم به صورت همگانی اجرا شده و این افتخار برای اولین بار در ایران به دست دولت یازدهم و به همت شما مردم اجرایی و عملیاتی شده است.

 

ادامه سبد کالای غذایی برای قشرهای محروم و کم درآمد

رییس جمهوری اضافه کرد: در زمینه امنیت غذایی قشرهای کم درآمد و محروم و همه آنها که زیر پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی هستند سبد کالای غذایی را هم امسال و هم سال آینده ادامه خواهیم داد.

روحانی با اشاره به برنامه دولت در زمینه سلامت گفت: در زمینه سلامت گام بسیار بلندی را برای کم کردن آلام همه بیماران برداشته ایم که البته شفا از خداست و او هم شفا خوهد داد و ما وسیله ایم. بیمارستان ها ، پزشکان، پرستاران و خادمان شما در مراکز بهداشتی و درمانی، وسیله هستند.

وی با بیان اینکه امروز وقتی به بیمارستان ها می رویم چهره بیماران با 16 ماه قبل از زمین تا آسمان فرق کرده است، تصریح کرد: این طرح هنوز هم ادامه دارد و طرح سلامت را به کمک شما ملت ایران، ادامه خواهیم داد.

رییس دولت یازدهم خراسان جنوبی را استان مقاومت، علم، فرهنگ، شعر و وحدت شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: دراین استان، همه اقوام زندگی و همزیستی برادرانه دارند.

رییس جمهوری با بیان اینکه 40 سال پیش چند ماهی در بیرجند بوده ام و شهر شما را می شناسم، گفت: سال 1353 چند ماهی در بیرجند بودم و بیرجند یکی از پاکیزه ترین شهرهای ایران است. خراسان جنوبی که اول دل آنان پاک و مصفاست و بعد کوچه و خیابان و سرزمین آنها پاک و مصفاست و شما که به محیط زیست اهمیت می دهید و قدرپاکی و سلامت را می دانید خدا هم یاور شما خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه اگر آب در این استان کم است اما فرهنگ و ادب و اخلاق فراوان است، اظهار داشت:تمام قول هایی که خدمت شما می دهم قول هایی است که انشاء الله در چند ماه باقی مانده سال 1393، سال 1394 و یا 1395 به حول و قوه الهی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه آب، اینجا سرزمینی است که شما قدر آب را خوب می دانید و ما فرزندان کویر قدر آب را خوب می دانیم که آب چه نعمتی است و تمدن گذشته ایرانی در زمینه حفظ آب و احداث قنوات نشان از آن است که ملت ما همواره قدر نعمت خداداد آب حیات بخش را دانسته و می داند.

روحانی افزود: طرح هایی را که امکان اجرای آنها در دولت یازدهم وجود دارد، اجرا خواهیم کرد. چند سدی که در دست اجراست از جمله سد سیاهو در سال 1394 به اتمام رسیده و افتتاح خواهد شد و سد فرخی هم زودتر از آن افتتاح خواهد شد.

به گفته رییس جمهوری عملیات تکمیل مجتمع آبرسانی روستایی در این استان که آب مورد نیاز 25 هزار نفر را فراهم می کند تا پایان سال 1394 به اتمام می رسد و عملیات اجرای تسویه خانه آب شرب بیرجند در ماههای پیش رو اجرایی و به اتمام می رسد.

وی خاطرنشن کرد: همچنین در زمینه طرح انتقال آب با استفاده از لوله این طرح 600 کیلومتر است که بخش عمده آن برای آب کشاورزی است. بخش کوچکی از آن در سال 1393 و بخش عمده آن در سال 1394 عملیاتی خواهد شد.

رییس جمهوری اجرای طرح های آبخیز داری را از دیگر طرح های در دست اجرای دولت در استان خراسان جنوبی برشمرد و خراسان جنوبی را مستعد اجرای طرح های گلخانه ای برای تقویت بخش کشاورزی این استان دانست و گفت: اجرایی کردن هشت طرح گلخانه ای و 18 طرح دامپروری در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

وی از تبدیل راه های استان خراسان جنوبی به بزرگراه بر اساس اولویت در سال های آینده خبر داد و افزود: 100 کیلومتر از راههای این منطقه در سال 94 و 95 به بزرگراه تبدیل می شوند و بقیه نیز در سال های بعد اجرایی می شود.

روحانی گفت: هیات وزیران برای اتصال استان خراسان جنوبی و مرکز آن بیرجند به راه آهن سراسری اتفاق نظر دارد و نه تنها آن را در ردیف بودجه سال 94 قرار داده بلکه برای مطالعه و طراحی آن 100 میلیارد ریال اختصاص داده است.

رییس جمهوری همچنین دولت را مصصم به پیگیری کارهای مطالعاتی و فاینانس اجرای راه آهن خراسان جنوبی دانست.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    30 5
    آقاي رييس جمهور دلار شده 3600 تومن دوباره دلال بازي شروع شد خواهشا صريح و شفاف صحبت كنيد بالاخره خود بانك مركزي به عنوان بزرگترين عرضه كننده دلار در بازار آزاد وقتي دلار را بالا مي برد چرا سخنگوي شما صخحبت از تلاش دولت براي كاهش آن مي زند؟ ما به شما به "اميد" راي داديم وگرنه شعار خالي كه ارزشي ندارد
  • امیر IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    28 4
    لطفأ عمل کنید.
  • نهضت امید کارکنان ایران A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    30 10
    تورم موجود 25 درصد می باشد نه 17 درصد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    21 9
    تا حالا دقت کردید چرا هیچ یک از اقتصادانهای برتر ایران که دارای تالیف ها و تحقیقات زیادی هستند از دولت انتقاد نمیکنند ؟؟؟؟؟
  • ذاکر IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    14 26
    خدا یا این دولت پرتلاش وحامی دین ولایت وامت اسلامی در خدمت رسانی موفق واز گزند بد خواهان داخلی وخارجی حفظ بفرما آمین
  • محمدجواد A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    17 1
    آقای روحانی به خدا تا 20ام حقوقم بیشتر کفاف نمیده تازه ی جوون تنها هستم ی نفرم خرجی ندارم عیال وارها چکار کنن؟ شعار نده شعار نده تو 8 سال دکتر محمود به اندازه شنیدیم عمل کن نمیتونی بروووووو
  • جلیل IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    5 2
    هرچند که خبر انلاین. منتشر نمیکنه اما فقط یه سوال میپرسم رشد اقتصلدی از تفریق تولید و نقدینگی ایجاد میشه او این یک سال و نیم هیچ کارخانه ای احدات نشده و به تولید هم اصافه نشده که هیچ بعصی از کارخانجات تعطیل و کارگرانش اخراج شدند و جلوی مجلس تجمع کردند نقدینگی هم که همونه بانکها که عامل جمع اوری نقدینگی اند با ماهش سود سپرده های مردم موحب خارج شدن نقدینگی از بانکها شدند پس چه طوری رشد اقتصادی متبت شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ روحانی چیکار کرده تولید که اصافه نشده نقدینگی هم که همونه پس در توهمات روحانی رشد اقتصادی متبت شده نه در واقعیات خبرانلاین تو که شیفته روحانی هستی اگه سواد داری به این سوال من پاسخ بده
  • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    5 2
    مگربرای محاسبه تورم نبایدسبدمصرفی خانواربه نسبت مصرف درنظرگرفته شود؟چطورتورم مقصوصانقطه به نقطه کمتراز30است به عنوان مثال دیروزپنیربه اصطلاح زیر400گرمی را49500ریال خریدم درصورتیکه یک سال پیش زیر35000ریال بوداین یعنی بالای 40درصدافزایش .تازه تورم تغییرسال رادرپیش داریم نان هم که بیش از30گران شده .سس هم بالای 40گران شده ...............
  • بی نام US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    7 2
    خدایاشیخ حسن راراستگویی بیاموز
  • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    2 0
    هر کس از این دولت انتقاد کند یا بیسواد است یا دلواپس اصلاح طلبا کاری جز مسخره و توهین و خود را مبرا از گناه دانستن و دادن آمارهای دروغ هیچ کاری بلد نیستن یادمان باشد تمام این تحریمها بخاطر درخواست عده ای از اصلاح طلب های داخلی بخاطر فشار به دولت احمدی نژاد و نظام بود اگه خبر آنلاین شرف داری حذفش نکن
  • بی نام A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    2 0
    مثبت بوده یعنی چی کالای اساسی یکی نان یکی روغن هر دو گران شده و همه مواد غذایی این شد منفی ماشین اعم از تولید داخل و خارج گران شده اینم شد منفی انرژی هم گران شده اینم منفی .ووووووو،،،،،،،،پس لطفا خواهشن مردم را ،،،،،،،،،،،،،
  • مراقبتی A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    2 0
    بزرگوار قابل احترام هستید ولی امارها مشکوک است و چنین حسی در بتن جامعه مشهود نیست