ایسنا نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که در مساله مبارزه با تروریسم و بهبود اقتصاد عراق به این کشور کمک کنیم.

دکتر علی لاریجانی در دیدار با آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ایران مشکلات و بحران‌های منطقه‌ای به ویژه بحران تروریستی در عراق و سوریه بوده که مشکلات بسیاری را برای مردم این کشورها ایجاد کرده است.

او ادامه داد: تلاش ایران بر این بوده برای مبارزه با تروریسم به این دو کشور کمک کنیم.

او با اشاره به پیشرفت‌های دولت‌های عراق و سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: هم‌اکنون تلاش‌هایی برای پیدا کردن راه‌حل‌های سیاسی در جریان است و کشورهای مختلفی ایده‌های خود را مطرح کرده‌اند که این موارد در حال پیگیری است، از این رو امیدوارم نتیجه این تلاش‌ها به آرامش بیشتر مردم و منطقه منجر شود.

لاریجانی ادامه داد: در بحث مذاکرات هسته‌ای نیز تلاش‌هایی در حال انجام است تا مذاکرات به نتیجه درستی برسد و مذاکرات در کل مسیر پیشرفت داشته است.

او در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی مقامات ایرانی و عراقی برای گسترش روابط اقتصادی گفت: یکی از مسائل مهم فعال شدن تولید در عراق است تا برای جوانان این کشور شغل ایجاد شود.

او گفت: تمام تلاش ما این است که دولت فعلی عراق بعد از این فراز و فرودها موفق باشد و ان‌شالله مسئولان دولت عراق از ارشادات حضرات مراجع تقلید استفاده کنند تا شرایط مردم بهبود پیدا کنند.

رییس مجلس با بیان این‌که «ایران در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود»، گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که در مساله مبارزه با تروریسم و بهبود اقتصاد عراق به این کشور کمک کنیم.

براساس این گزارش،‌ در این دیدار آیت الله سید محمد سعید حکیم با بیان این‌که «توسل به اهل بیت سلام الله علیهم تنها چیزی بود که راه تروریست‌ها را سد کرد»، گفت: تروریست‌ها از آغاز مسائل سیاسی و نظامی عراق را هدف قرار داده بودند، اما آن‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود قدرت پایبند بودن و توسل به اهل بیت و ولایت را در میان مردم عراق فراموش کرده بودند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391526

برچسب‌ها