رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آن‌ها فراهم شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی لاریجانی پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: سعادتی بود که خدمت آیت‌الله سیستانی برسیم و با جویا شدن نظرات ایشان در خصوص مسائل مختلف، از این نظرات بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: بنده و آیت‌الله سیستانی درباره مسائل مختلف از جمله موضوع تروریست‌ها در منطقه سوریه، عراق و دیگر نقاط، صحبت کردیم.وی تاکید کرد: ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است.رییس مجلس همچنین گفت: در دیدار با آیت‌الله سیستانی گزارشی از سفرهای لبنان و سوریه خدمت ایشان عرض کردم و درباره تلاش‌هایی که ایران برای حل مشکلات عراق دارد، توضیحاتی دادم. گسترش روابط تجاری با عراق یکی از اقداماتی است که ایران آن را پیگیری می‌کند و این مسئله را نیز خدمت ایشان گفتیم.وی تصریح کرد: ایشان راهنمایی‌های موثری داشتند؛ البته ما هر بار که خدمت ایشان مشرف می‌شویم، ایشان نظرات خردمندانه دقیقی را مطرح و ما نیز از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

لاریجانی ادامه داد: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آن‌ها فراهم شود. ان‌شاالله تدابیر ایشان را دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات آتی با مسئولان عراقی پیگیر این مسئله هستیم و از خداوند برای ایشان عمر با عزت طلب داریم زیرا وجود ایشان برای همه مسلمانان مخصوصاً مردم عراق پر برکت است.

لاریجانی افزود: آیت الله سیستانی نیز خواستار انجام تلاش‌های موثری برای ایجاد فضای امن برای مردم منطقه بودند و نگاه دقیقی به مسائل منطقه داشتند.وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال تجزیه عراق، گفت: بحث مربوط به اقلیم کردستان عراق یک مسئله داخلی عراق است. ایران از ابتدای بحران عراق کنار ملت و مردم این کشور بوده و ما از تلاش‌هایمان در این راستا کم نمی‌کنیم.وی همچنین درباره موضوع کاهش قیمت نفت، گفت: این کاهش قیمت یک اقدام توطئه آمیز بود.

رییس مجلس در پایان‌ خاطرنشان کرد: ایران بدلیل داشتن تولیدات متنوع و صادرات گوناگون غیر نفتی شرایطش به گونه دیگری است؛ البته قطعا در همکاری‌های ۲ جانبه پیگیر کاهش مشکلات عراق هستیم.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • dynamics IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    4 4
    با علی لاریجانی زیاد حال نمی کنم ولی از اینکه به زیارت حرم حضرت امیرالمومنین علیه السلام رفته و با آقای سیستانی عزیز دیدار داشته بهش غبطه می خورم