خبرگزاری تسنیم نوشت:

پس از شهر «کراچی»، دانشگاه‌های ایالت‌های بلوچستان و پنجاب نیز بدلیل عدم تامین امنیت دانشجویان تا مدت نامعلومی تعطیل شدند.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاه‌های معتبر پاکستان بدلیل تهدیدات امنیتی گروه‌های افراطی در بیشتر ایالت‌های این کشور از جمله بلوچستان و پنجاب تعطیل شدند.
تحریک طالبان پاکستان پس از حمله به مدرسه غیرانتفاعی ارتش در شهر پیشاور، تهدید کرد که به مراکز آموزشی ارتش و آمریکا در پاکستان حمله خواهد کرد.
«زعیم قادری» سخنگوی دولت ایالتی پنجاب اعلام کرد که مراکز آموزشی بویژه دانشگاه‌ها بدلیل تهدیدات امنیتی در سراسر این ایالت تا 9 ژانویه سال آینده تعطیل خواهد بود.
از سوی دیگر، دانشگاه‌های ایالت بلوچستان از جمله «دانشگاه فناوری اطلاعات»، «دانشگاه بانوان بهادرخان» و «دانشگاه گریدن» که تحت نظر ارتش پاکستان است تا مدت نامعلومی تعطیل شده‌اند.
این در حالی است که وزارت کشور ایالت پنجاب اعلام کرد که دولت بلوچستان دستور تعطیلی دانشگاه‌ها را صادر نکرده است.
همچنین دانشگاه‌های «اسلام آباد» پایتخت پاکستان نیز از 22 الی 28 دسامبر تعطیل شده‌اند.
این درحالی است که «دانشگاه بین‌المللی اسلامی» (IIUI)، «دانشگاه ملی علم و فناوری»(NUST)، «دانشگاه بحریه» (BU) و «دانشگاه ملی زبان‌های مدرن» (NUML) که همگی در شهر کراچی واقع شده‌اند، از تاریخ 22 تا 28 دسامبر سال جاری میلادی به خواسته نهادهای اطلاعاتی پاکستان بدلیل عدم تأمین امنیت تعطیل شدند.
گفته می‌شود دانشگاه «قائداعظم» کراچی که احتمال حمله تروریستی به این دانشگاه زیاد است نیز برای مدت نامعلومی تعطیل شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =