میزان نوشت:

رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق بازرگانی، با اشاره به روند سوخت گیری آزاد کامیون های ترک در ایران اعلام کرد: به دلیل پیشگیری از اختلال به وجود آمده در روند صادرات محصولات به ویژه در ماه ژانویه ایران مجبور شد روند سوخت گیری کامیون های ترک را آزاد کند.

مسعود خوانساری با اشاره به موضع گیری ایران در مقابل پلمب باک کامیون های ترک گفت: عدم اجرای مقررات از سوی ترکیه موجب شد ایران در مقابل خواسته خود کوتاه بیاید و کامیون های ترک در مرز ایران مانند سابق به روند سوختگیری خود ادامه دهند.

خوانساری، در ادامه با اعلام این که آمارها نشان می دهد از زمان آغاز مجادلات مرزی میان دو کشور میزان عبور کامیون های ایرانی به ترکیه به شدت کاهش یافته است گفت: ایران خواستار این است تا روند صادرات به ترکیه مانند سابق افزایش یابد.

او ادامه داد: مکاتبه با وزیر راه ترکیه برای توافق تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان نتیجه مطلوبی در بر نداشته و آخرین نتیجه تیم مذاکر کننده،‌ پلمپ باک کامیون‌ها در مرز بود اما این اقدام درستی نبود زیرا این امر موجب توقف های طولانی مدت در مرز و کندی حرکت صادرات و واردات می شود.

رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق بازرگانی، با اعلام این که مهلتی از سوی ایران برای ارائه سوخت به کامیون های ترک داده نشده است گفت: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه حدود 15 میلیارد دلار در سال است و قرار است به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =