خدا همه رفتگان را بیامرزد...

اصلا مرتضی پاشایی را نمی شناختم... وقتی که مرد به رسم همگان که برای مردگان و درگذشتگان  فاتحه و صلواتی می فرستند برای او نیز چنین کردم... جمع انبوه تشییع کنندگانش را که دیدم با خود گفتم شاید من از رسانه و ترانه و آوا و موسیقی و هنر به دور بودم که او را چنان که مردم می شناسند ، نمی شناسم... اما چندی بعد به این نتیجه رسیدم که جو گیری جوانانمان در این جریان بی تاثیر نبود... اما امروز مرتضی احمدی مرد... خدا بیامرزدش...همه مان  او را بسیار بیشتر از مرتضی پاشایی می شناسیم. من برای او نیز فاتحه و صلواتی خواندم اما جوانانمان همینقدر به او خواهند پرداخت؟

مصطفی ترک همدانی/ظهر یکشنبه سی ام آذر93

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 159
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    39 12
    بالاخره مرگ جوان با یک آدم 90 ساله متفاوته
  • مهدی جنجال A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    14 22
    مرسی واقعا قیاس قشنگی بود....خدا رحمتش کنه این عزیز رو
  • امیر A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    27 5
    قیاس مع الفارق
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    16 2
    خداوند رحمتش كند
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    27 13
    ادم نود ساله رو با جون سی ساله مقایسه میکنند؟
  • محمد IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 17
    واقعاً احسنت
    • بی نام GB ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
      1 0
      اشتباهی منفی دادم.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 14
    والا
  • داریوش شعبانی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    20 4
    روح هر دوشون شاد،مرتضی احمدی با کار های فوق العاده اش همیشه ماندگاره
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    12 21
    من مرتضی احمدی رو نمیشناسم
    • پوریا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
      7 2
      خسته نباشی
  • سایه A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    25 2
    جو گیری؟؟؟ آیا لازمه تو همه مسائل نظر بدیم؟ چرا وقایع رو اونطور که هست نمی پذیریم؟ این قیاس ذاتن اشتباهه جناب .
  • نیما IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    27 5
    هر دو عزیز بودند و روحشان شاد.ولی شما درگذشت هنرمند جوانی 30 ساله که به بدترین نوع ممکن ذره ذره از بین رفت با این هنرمند عزیز که به مرگ طبیعی و در اثر کهنسالی فوت کردند یکسان میدانید
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    20 8
    من نمیدونم چرا تشییع جنازه پاشایی برای بعضیا گرون تموم شده همه میخوان انگ جوگیری به مردم بچسبونن همه هم جامعه شناس و فیلسوف میشن برامون دوست داشتی مرتضی احمدی رو خوب میرفتی تشییع ش رو
  • بی نام US ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    17 1
    قیاس اشتباهی است .هرکدومشون بجای خودش عزیزومحترم بوده .خداوند هردویشان را بیامرزد.
  • بهراد قره اوغلان US ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    11 2
    مرتضی احمدی اسطوره سینما و تلویزیون ایران بود
  • برنا A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    18 0
    تاریخ ماندگاری را ثابت خواهد کرد . دیگر حرفی ندارم
  • پژمان A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    5 4
    پرسپوليسيها،تشيع جاودانه اي براي استاد خواهند گرفت....
  • علیرضا A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    16 4
    نمی دونم چرا ما اصرار داریم برای جوان ها تعیین تکلیف کنیم.خوب یک جوان بر اساس علائقش کارهایی رو انجام میده و جامعه حق نداره بر اساس چهارچوب خودش جوانان رو هدایت فکری بکنه.
  • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    3 7
    جملات قشنگ بوددواقعا....روحش شاد
  • محمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    15 5
    خیلی ببخشید ها من مرتضی احمدی و خیلی دوست داشتم ولی شما سن ایشون رو با سن مرتضی پاشایی مقایسه میکنید ؟ همینطور آهنگایی که همه جوونا باهاش خاطره دارن رو با کارای مرتضی احمدی که خیلی از جوونای ما حتی ندیدن و نشنیدن مقایسه میکنید ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    3 7
    عالی بود...................
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    10 2
    خدا رحمتش کنه. مرد بزرگی بود
  • ابراهیم RO ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    2 5
    ببینیم و تعریف کنیم...
  • علی A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    10 0
    قیاس مع الفارغ
  • پوریا EU ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    14 3
    جناب . همه هم سن شما نیستن . پاشایی رو هم سن های من میشناختن . دلیل نمیشه چون شما نمیشناسی برای بقیه هم غریبه باشن . خدا هر دو عزیز رو رحمت کنه
  • سعید A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    12 2
    حالا شما چرا زورت اومده که مردمدر واقع جوون ها به پاشایی بیشتر پرداختند. آقا اینم زوریه؟ اجباریه؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    17 2
    دوست عزیز مقاله نویس، بدان و آگاه باش که قیاس شما بسیار غلط است. چرا که مرتضی پاشایی جوان بود و جوانمرگ شد و در دل جوانان به سرعت ریشه دوانده بود. صدای زیبای او حتی اگر در یک آهنگ تجلی پیدا می کرد احساسات مخاطبانش را به شدت تحت تاثیر قرار می داد و بیماری او قرابت و هم دردی میان مردم بوجود می آورد. اما مرتضی احمدی عزیز که پیر و جوان اورا می شناسند. عمر پر برکتی داشت و زندگی موفقی. هرچند فقدان او غم سنگینی بر دل ما وارد می کند اما در این مورد اکثر مردم می گویند انشاء آخر و عاقبت همه مثل ایشان باشد. لطفا بفهمید.
  • دانیال A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    14 4
    جوگیری نبود علامه... عشق بود اگه درست فیلما رو ببینی...
  • کیان A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    11 1
    اصلا قیاس درستی نیست...در این لحظه همین به ذهنم رسید..
  • احمد NL ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    13 0
    البته هر دو این هنرمندان، عزیز هستند. ولی به نظر من آنچه مرتضی پاشایی را محبوب کرد سن کم او و جدالش با سرطان بود. وگرنه کسی در هنر و محبوبیت مرتضی احمدی عزیز لحظه ای شک هم نمیکنه.
  • سجاد A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 5
    ما ایرانی ها همیشه احساساتی بودیم و هستیم.
  • امير A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    11 4
    جوان هاى ما جوگير نيستن،، چرا شما مرگ يه جوان هنرمند ناكام ٣٠ ساله رو با ايشون يكى ميدونيد؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    9 0
    چرا باید دوگانه و تقابل بین هنرمندان ایجاد کنیم؟
  • مصطفی البرز A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 3
    دهه شصتی ها خیلی ازش خاطرها دارند خدا رحمتش کنه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 6
    قیاس هنرمند همه فن حریف ،مرتضی احمدی،با یک خواننده ی پاپ درجه 3 حقیقتاً قیاس مع الفارق است. یاد سریال آرایشگاه زیبا و کارتون پینوکیو و هنرنمایی استاد احمدی بخیر .
  • sam A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    واقعا به خق گفتی
    • محمد A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      12 4
      نسل جوان که پدرمانمان زیاد قبولمون ندارن معرفتش را در تشییع پاشایی نشان داد، حالا نسل آدم بزرگا که تعدادشان کم هم نیست معرفت خود را در تشییع احمدی نشان دهند،من ایشان را میشناختم خدایش بیامرزدش ولی واقعیتش اندازه پاشایی دوستش ندارم
    • دختر مهربون IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      14 3
      هر کسی برای طرفدارهای خودش عزیز من یک دهه شصتی دوست دارم برای یک اسطوره ای که میشناسمش عزاداری کنم چون با اهنگاش زندگی کردم حالا این کجاش جوگیر ی اقای احمدی هم برای طرفدارای خودش ایا باید به طرفداراشون بگیم جوگیر؟ خدا هر دویشان را بیامرزد
    • امین A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      13 0
      چند روز پیش یکی از همسایه های جوان ما فوت کرد. سی و چند ساله با یه دختر هشت ماهه. به چهره می شناختمش اما اسمش رو نمیدونستم و حتی سلام علیک نداشتیم. تمام محل پر شد از اعلامیه و ترحیمش و همه جا هجله زدن. من با اینکه نمیشناختمش اما به رسم بچه محلی رفتم ختمش. بی اختیار با دیدن خانوادش با دیدن بچه کوچیکش گریه افتادم. روز ختمش وقتی جمعیت رو دیدم خیلی تعجب کردم. بعد از ختم چیزی شبیه راهپیمایی شد تا دم خونه مرحوم و عرض تسلیت به خانواده داغ دارش. تازه فهمیدم وقتی یه جوون میمیره خیلی فرق داره واسه مردم. تازه اون موقع فهمیدم اون جمعیت واسه مرتضی پاشایی رو میشه درک کرد و لازم نیست به مردم فحش بدیم که شما جوگیرید و هیچی نمیفهمید. جوون مرگ شدن یه درد دیگه است
    • مینو IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      10 2
      اخه کجاش به حق بود....من با اهنگهای غمگین و پر از احساس پاشایی کلی خاطره دارم...اینهمه تو زندگی کوتاهش زجر کشید و اینقدر مظلومانه و دردناک از دنیا رفت...شما ایشون رو با مرتضی احمدی مقایسه میکنین که 90 سال عمر کرده؟ هرچند من مرتضی احمدی رو هم خیلی دوست داشتم
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      2 6
      وز شمار دوچشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش
    • بدیع الزمان A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      4 10
      تفاوت در همان چیزی است که اباذری گفتند...قبلا ها جوانان بیکار و تهی از معرفت لنگ به دست میگرفتند و تجمع ایجاد میکردند و به نوعی بازیچه گروه های سیاسی می شدند و الان بچه سوسولهای موبایل به دست این نقش را به عهده گرفتند....البته این موضوع را من قبل از اباذری گفتم........این هم سند www.khabaronline.ir/detail/386040/politics/parties www.khabaronline.ir/detail/385522/culture/music
    • nafas A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      3 9
      به خدا حق گفتی دقیقا با حرفت موافقم
    • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      11 4
      بابا کدوم حق جوون 30 ساله رو با پیرمرد 90 ساله مقاییسه میکنین؟؟
    • محمد IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      8 2
      نه...به حق نگفته دوست عزیز... پاشایی جوان بود...پاشایی از جنس جوان های امروزی بود...به علاوه پیام تجمع بی نظیر برای پاشایی این بود که رسانه ما آگاه باشد كه با همه رانت سازي ها و باند بازي ها، تك ستاره هايي به اوج مي رسند كه قطعا نمي شود آنها را نديد. راز محبوبيت او سبك انحصاري، صداي شيشه اي و حزن تنهايي جوانهاي امروز بود كه خود را در آن صدا مي ديدند... روح هر دو مرتضی عزیز شاد و یادشان تا ابد گرامی..
    • دو کلام حرف حساب IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      9 3
      آقای سام اصلا هم حقی گفته نشد یک جوان هنرمند و محبوب جوانان که با چهره سرطانی به کار خود تا آخرین لحظه ادامه داد از دست رفت آن هم در عنفوان جوانی ولی آقای مرتضی احمدی مرحوم که نمیدانم ایشان دقیقا چندساله بودند 80 تا 90 یا بیشتر عمر مکفی از خداوند گرفتند احتمال خیلی زیاد بر اثر کهولت از دنیا رفتند و جوانانی که هوادار مرتضی بودند بنا به اقتضای سن خویش شناخت زیادی از ایشان نداشتند اگر هم داشتند آن محبوبیتی که مرتضی پاشایی برایشان داشت ایشان نداشت.پس لطفا قیاس مع الفارق نکنید قرار نیست هر کی مرد مثل پاشایی بدرقه اش کنند.میدونم حقیقت تلخه ولی بپذیرید عزت و ذلت دست خداست.شما حرص نخور
  • حامد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    دو مرتضی از بین ما رفتند یکی استقلالی و دیگری پرسپولیسی
    • بی A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      7 1
      واسه خودت الکی جو نده پسره خوب...مرتضی پاشایی خدا بیامرز به تو گفته بود که استقلالیه؟هیس
    • مرتضی71 IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      3 2
      مرحوم پاشایی استقلالی بوده؟ ایول. نمیدونستم. به هر حال خدا هر دوشون مرحوم انوشیروان ارجمند را بیامرزد
    • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      3 2
      تو ديكه خيلي اهل حاشيه هستي
    • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      1 10
      ما با لنگی ها کاری نداریم و در هنگام نبرد های گلادیاتوری دربی های در پیت پایتخت دوستشان نداریم ولی این ادم رو مگر میشه کسی به خاطر دوبله هایی که داشت و در برنامه های طنز رادیویی که شرکت می کرد به خاطر نیاورد و تاسف در گذشت پیشکسوتان بزرگ هنر ایران را نخورد مخصوصا وقتی دوبله روباه مکار عوام فریب شیاد را اجرا می کرد و البته ان قدیمی ها هم خوب م یدانستند منظور از گربه نره و روباه مکار شیاد چه موجوداتی بودن
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      5 6
      عزیزم هر دو پرسپولیسی بودن یکم تحقیق کن بعد حرف بزن
  • سامان A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    واقعا ممنون از این مطلب جو گیری هایی که ارزش همه چیز رو از بین می برد و ....
    • فاطمه A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      12 1
      من نميدونم چرا توو اين مملکت به سليقه و احساس ديگران احترام نميذارن ,ما مرتضى پاشايى رو دوست داشتيم ,چرا توهين ميکنيد ميگيد جو زده.چه ربطى به اقاى احمدى داره اصلا که با هم مقايسه ميکنيد خدا ايشون رو بيامرزه.
  • ممدوح IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    من نمیدونم چرا همه دارن خودشونو با مرتضی پاشایی مقایسه میکنن .. بابا ول کنید دیگه چرا شماها هنوز فرق بین شهرت و محبوبیت رو نمیفهمید ؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      3 11
      پاشایی هیج وقت محبوب نبود..نه که بد بود..ما جوگیریم
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      4 13
      پاشایی نه محبوب بود نه مشهور
    • آرش IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      4 3
      لابد از نظر شما مشهور مرتضی احمدی بوده و محبوب مرتضی پاشائی؟ من از درگذشت هر دو خیلی ناراحت شدم اما....
    • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      1 6
      شهرت و محبوبیت؟ شما فرقش رو میدونی برای ما که نمیدونیم بگو؟ شهرت چطور بدست می‌آد؟ محبوبیت چطور؟
    • فرهاد IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      1 6
      شما که میفهمی چرا عنوان نکردی ایشون محبوب بودن یا مشهور؟؟؟؟چه بسا به این نتیجه رسیدی که مرتضی احمدی هم مشهور بود و هم محبوب پس لطفا با فکر نظر بده نه جوگیری
    • رضا A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      4 3
      مرتضی احمدی هم محبوب بود هم مشهور هنر ایشان چند وجهی بود سینما نمایش رادیو موسیقی دوبله و... الان کیو داریم توعرصه هنر با این همه هنر
    • علی A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      2 4
      دمت گرم. نفست حق
  • رضا IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    جو گیری نه تحت تاثیر محیط قرار گرفتن نشان از مشکلات زیاد فرهنگی اجتماعی
  • بی نام NL ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    بی خیال بابا همه از خداییم به سوی خدا می رویم تو چرا حسادت می کنی به پاشایی اون جوانمرگ شد در ۳۰ سالگی با درد لاعلاج مرد مرتضی احمدی عمرش رو کرد و مرد بنظرت نباید فرق داشته باشه؟
    • پیمان پند IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      2 9
      عزیز من این مقایسه در مورد سن نیست در مورد میزان و معیار کار و خدمت یک انسان به هنر و انسانیت است. مرتضی احمدی در طول دوران زندگی اش زجرهای زیادی کشید ولی از هدفش پا پس نمی کشید...درست است که پاشایی جوان بود و مرگش دردناک اما مرتضی احمدی برای فرهنگ این کشور خون دلهای زیادی خورد و متاسفانه جامعه قدرنشناس ما نمی خواهد این را به دیده منت بپذیرد...
  • نگار .۲۴ ساله A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    این مقایسه اشتباهه من که از مرگ هر دو متاسف شدم،اما این رو هم در نظر بگیرید که آقای پاشایی خیلی جوون بودن و در سن سی سالگی فوت شدن،هر دو قابل احترام هستن و نباید مقایسه صورت بگیره
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      2 9
      نویسنده نیز به دعای آمرزش به هردو پرداخته اما آنچه که در این میان متفاوتست مقایسه سرشناسی میان این دو خدابیامرزست
  • سعید IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    15 2
    چه مشکلی با مرتضی پاشایی دارین؟ خیلی از ماها جوان ها مرتضی پاشایی رو خیلی بیشتر از ایشون میشناسیم . با آهنگ هاش زندگی کردیم . شما نمیشناختی اینو به پای همه ننویس . جوگیر هم خودتی
  • لُر NL ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 1
    عزیز من یکی مث من هم مث شما و اندازه شما واسه مرتضی پاشایی ناراحت شدم ولی مرتضی پاشایی 30 سالش نشد که در حین مبارزه با سرطان از دنیا رفت. شما خودت رو سی سالگی تصور کن. من اقای احمدی رو میشناسم ولی نمیتونم با آدمی که 90 سال عمر کرد و به علت کهولت سن، مرده بیام خودمو به آب و اتیش بزنم. من خیلی جسارت و شجاعت شما رو در مسائل حقوقی تحسین میکنم و به شما پیشنهاد میکنم زیاد وارد حوزه های دیگه نشید.
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    4 5
    خواننده رو حوضی با پاپ قابل مقایسه نیست اشعار رو حوضی اشعار بی معنی ولی با قافیه و وزن 6و8 هستند روحش شاد ولی قابل قیاس با خواننده پاپ نیستند
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 10
    یک کلمه حرف حساب
  • امین A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    عزیز من این چه قیاسیه مرتضی احمدی تو 90 سالگی فوت کرد مرتضی پاشایی تو 29 سالگی چرا وقتی میخواین دو تا چیز رو مقایسه کنین به ابعاد متفاوتش فکر نمیکنین؟؟
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 7
    یک کلمه حرف حساب
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    من که به حرفهای دکتر اباذری کاملا معتقدم، مطمئنم یک هزارم اون جمعیت هم برای این هنرمند واقعی جمع نمیشه
    • بوتیمار IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      7 0
      اینقدر دنبال قیاس ناموجه و بی مورد نرویم. چه ارزشی دارد پس از مرگ چقدر مردم در تشییع جنازه ی ما شرکت کنند.این وجه دیگری از تکاثر اندیشی است به زندگی بیاندیشید و پاسداشت به هنگام ان ...چه برای عزیزانتان جه بزرگان در زمان زنده بودنشان...
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      6 1
      چرا باید جمع بشه به نظر شما؟ من برای پاشایی رفتم چون باهاش کلی خاطره داشتم،برای ایشان نمیرم چون نه خاطره دارم باهاشون نه دلم سوخته.خدا هر دوی آنها رو رحمت کنه.
  • امین A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    5 1
    لزوما حمایت مردم از یه نفر دلیل بر سبقه کاری طرف نیست .. یه فوتبالیست تو دنیا شاید خیلی بیشتر از یه دانشمند و فیلسوف طرفدار داشته باشه ... منم مرتضی پاشایی را نمی شناختم .. کلا موسیقی را خیلی تعقیب نمیکنم ... ولی شاید خدا اینقدر دوستش داشته که محبتش و انداخت تو دل مردم ... مرگ مرتضی پاشایی جنبه تراژیک داشت و مقایسه این اشخاص از اساس اشتباهه ... بیاین یاد بگیریم حتی به جو گیری های بقیه نگاه قشنگ تری داشته باشیم
  • ناشناس مونث A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    234 6
    خدا هر دو رو رحمت کنه . هم مرحوم مرتضی پاشایی و هم مرحوم مرتضی احمدی فرقی نمی کنه چن ساله باشن چه 30 سال و چه 90 سال , هنرمندان مردمی و مردم دوست در دل مردم جا دارن. مقایسه در این موارد به نظر من درست نیست به خصوص با توجه به اختلاف سن بین این دو عزیز.
  • زهرا IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    منم استاد احمدیو خیلی دوس داشتم و با این خبر خیلی ناراحت شدم ولی ایشون سن زیادی داشتند. اما مرتضی پاشایی جوون بودن و مردم هم بخاطر مبارزه با سرطان و مرگ این جوون اینقدر تجمع کردند
  • آرش A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    5 2
    به نظر من داستان پاشایی جدای روال عادی جامعه از تقدیر از هنرمندان شهیر کشورمونه و اونو یه حرکت اجتماعی میدونم ولی استاد احمدی هم تو دل ما جا داره و هم هنر کشور رو آذین بخشیده و ما باید قدر شناش چند دهه خدمتش باشیم. ضمنا که یک پدر فداکار بوده که بعد از وفات همسرش در جوانی سالها ازدواج نکرد و از فرزنداش یک تنه پرستاری کرد.
  • مهتاب A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    به خاطر جوون بودن مرتضی پاشایی بود که بیشتر از حد معمول ما جوونا براش عذاداری کردیم.. اقای مرتضی احمدی هم بسیار برای همه عزیز بودن ولی ایشون به سن طبیعی و به مرگ طبیعی فوت کردن.... در ضمن شاید اگه مرتضی پاشایی هم به سن ایشون میرسید محبوب تر و شناخته تر از ایشون میشد.
    • سارا A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      7 1
      واقعا من نميدونم چه اتفاقى پشت خراب کردن پاشاييه,اصلا چه دليلى براى اين مقايسه وجود داره.ما چه گناهى کرديم که مرتضى پاشايى رو دوست داشتيم.درضمن روح آقاى احمدى هم شاد باشه.ولى آقاى احمدى عمر طبيعيشو خداروشکر کرد.اما پاشايى فقط سى سالش بود بى انصافا.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      2 2
      عزاداری درسته نه عذاداری
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 6
    برای درگذشت پاشایی صرفا جوانان می خواستند خودشان را به دلایل دیگر تخلیه کنند وگرنه پاشاییالبته خدا بیامرزد قابل قیاس با هنرمندانی چون مرتضی احمدی نیست.خبرآنلاین حداقل این یک نظر بذار.
  • مجیدپرسپولیسی A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    4 2
    امیدوارم قدردان هنرمندانمان باشیم . مهم نیست مرتضی پاشایی باشد یا مرتضی احمدی . مهم اینست که خاطره ای داشته باشیم از کسی . من که از مرتضی احمدی عزیز خیلی خاطره دارم . خروس زری پیرهن پری یا روباه مکار در کارتون پینوکیو و ... خدا رحمتش کنه . براش همیشه دعا میکنم که بهشت ابدی جایگاهش باشد .
  • بی نام RO ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    نه خبرجان من شخصا مرتضی پاشایی رو خیلی بیشتر میشناختم از سال 91 که آلبوم یکی هست اومد پاشایی رو شناختم و شب و روز با آهنگاش زندگی میکردم. شاید 20 مردم جوگیر شدن اما 80 عاشق مرتضی بودن. خبر لطفا جو نده
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    10 1
    میدونی 90 چقدر از 30 بزرگتره؟ 60 سال...
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    3 5
    اصلا نباید این دو را باهم مقایسه کنید استادی با چندید سال سابقه و جوانی که با موسیقی نه چندان خوب که فقط در استودیو با سیستم ها و نرم افزار ها موسیقی کار میکنند.
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    2 2
    لطفن اطلاع رسانی در مورد زمان خاکسپاری این هنرمند عزیز بکنید
  • رضا IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 8
    جانا سخن از زبان ما میگویی
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    خدا رحمتش کنه ولی قیاس این دو هنرمند قیاس مع الفارقه جوان سی ساله مرگ با سرطان و در اوج شکوفایی دلیل بدرقه باشکوه پاشایی بود اینقدر هم جوانان ایران رو جوزده حساب نکنید چون باهوشتر از این حرفا هستن .
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    5 0
    این مقایسه فی نفسه غلط و مردوده ، مرتضی احمدی پیشکسوت و شاید پدر رادیو ، مرتضی پاشایی جوان و خواننده تاثیر گذار بر نسل جوان ، روح هر دو شاد و قرین رحمت خداوند باشد . والسلام
  • نوید IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 0
    خدا این هنرمند محترم رو رحمت کنه و به خانودش صبر بده. بنده هم شما رو نمی شناسم. اما لازم می دونم کمی موضوع رو براتون باز کنم. اولا خودتون می دونید همه اون جوگیرهایی که برای مرتضی پاشایی جو گیر شدن یه جورایی هم نسل پاشایی بودن. پس قطعا با مرحوم احمدی هیچگونه همزاد پنداری نمیتونن داشته باشن یا حس وداع با یک دوست رو داشته باشن. دوما، باز هم چون شما رو نمی شناسم نمی دونم فرق جنس هنر پاشایی و احمدی رو چقدر می دونید، شما اصولا وقتی خیلی دلتون میگیره کدوم یک از این راه ها رو انتخاب می کنید؟ خوندن یک نمایشنامه یا بارها و بارها گوش دادن به یک موزیک پاپ که حرف دل شما رو زمزمه کنه سوما، به نظر شما اون جمعیتی که جلوی بیمارستان داشتن شعرهای پاشایی رو می خوندن جو گرفته بود شعرهای مرتضی را حفظ شده بودن؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 0
    این قیاس کردناتون درست نیست... نمیتونید به ابعاد مثبت اتفاقات نگاه کنید؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 1
    احتمالا شما با ترانه های کوچه بازاری و فیتیله ای لذت میبرید و ما با ترانه های رمانتیک و شاعرانه..اما آقای ترک همدانی عزیز..بدونید و آگاه باشید که نماد های مردم رو کسی تعیین نمیکنه..مردم به فراخور شرایط نماد هاشون رو انتخاب میکنن و محترم میدارن..سعی نکنین به حساب جوگیری بگذارین و به سخره بگیریدشون..مرتضی پاشایی نماد نسلی بود که رنج کشید و تحمل کرد و در خودش ریخت..روحیات جوان امروزی خیلی شبیه به ایشون هست تا استاد مرحوم مرتضی احمدی که از نسل خوش و خرم و پر شور و شعف ماقبل بود
  • بی نام RO ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 8
    همه جوانان باید برای مرتضی احمدی سنگ تمام بزارن
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    یه جوون تو سی سالگی در اثر سرطان از بین رفته یعنی درک غم و درد این مسئله برای بعضیا اینقدر غریبه که اونو با جناب مرتضی احمدی مقایسه می کنند آقای احمدی انسان بسیار وارسته و عزیز بودند و در قلب ما جای دارن ولی چون در سن بالا فوت کردن مرگشون قابل پذیرش هست برای مردم و شوک مرگ یه جوون رو نداره
  • aras IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    2 2
    روحش شاد
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    جوگیری نبود. نوعی نیاز به تخلیه احساسات و عواطف بود. نوعی اعتراض بود.
  • حسن US ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    5 1
    خدا هر دو تاشون رو بیامرزه... بعدشم مردم حق دارن مطابق علایق خودشون رفتار کنن ...اصلن دوست دارن در تشییع جنازه یکی شرکت کنن یا نکنن...حالا شما اسمشو هر چی میخوای بذار اصلن بذار همون جوگیر شدن
  • امیر US ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 0
    قیاس مع الفارق
  • احمد RU ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    نمیدونم چرا وقتی علت یه اتفاق رو نمیدونی اونو وصل میکنی به جو گیری؟اون بنده خدا مرد و رفت به دیار حق همون طور که همه میرن.مرحوم مرتضی احمدی در اثر کهولت سن به رحمت خدا رفتن.ولی پاشایی به عنوان یه مبارز با سرطان با صدای به یادماندنی بود که در اوج جوانی به دیدار حق رفت. اگر هنوز درک این موضوع برای اقایون سخته اون دیگه مشکل خودنونه.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 0
    جناب ترک همدانی جای اینکه از بقیه بپرسی جوونا به مرتضی احمدی هم اندازه مرتضی پاشایی بها میدن یا نه، از خودت بپرس این دو چه ربطی به هم دارن؟ از خودت بپرس واکنش جامعه آمریکا به مردن جیمز دین هیستریک‌تر بود یا مارلون براندو؟ موقعیت‌ها و پیش‌زمینه‌های اتفاقات با هم فرق میکنه دوست عزیز؟ اینجور حرکات گسترده مردمی هیچ ربطی به شهرت و یا ارزش کار هنری و اجتماعی افراد نداره، دلایل دیگه‌ای پشت این واکنش‌ها هست که شما تلاش می‌کنی اون دلایل رو نفهمی.
  • ماهی کوچولو IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    14 1
    سی سال و سه ماه وسه روز شاید این رمز یک افسانه باشه واقعا کی میدونه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    3 3
    راست میگی خیلی ازرسانه و ترانه و آوا و موسیقی و هنر وادب به دور هستی
  • مهناز RO ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    5 1
    بابا مردم، کارشناسا ...همه و همه دست از سر این بنده خدا مرتضی پاشایی بردارید، بابا عجب اشتباهی کرد مرد بخدا، چهل روزه رفته بازم دارن میگن ... بابا اون جوونمرگ شد اون هم با مرض سرطان که خیلی از خونواده ها درگیرش هستند. در ضمن مرگ مرتضی پاشایی و حضور زیاد مردم باعث شد نگرانی جامعه از سرطان به گوش مسوولین بیشتر برسه. نکته دیگه اینکه چرا قیاس مع الفارق می کنید. چرا دو تا هنرمندی که اصلا مشابهتی با هم ندارند رو در ژک ترازو میزارید چون هر دو این بزرگوارا اسمشون مرتضاست. بیایید به جای این حرفا برای آرامش و شادی هردوشون دعا کنیم. استاد نازنین طهرون دیگه صدای تو رو نداره...
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    باز شروع شد اون از اباذری استاد دانشگاه این هم از این آقای چه ربطی داره هردو هنرمند بودن و عزیز مردم آقای مرتضی احمدی مرحوم عمر کامل کرد ولی پاشایی مرحوم با اون سرطان لعنتی جنگید و جوان بود .خدا رحمت کند هردوی این عزیزان را نمیدانم فکر میکنم بعضی ها امثال دکتر اباذری و...بد نیست کتاب بیشعوری خاویر کرمنت با ترجمه محمود فرجامی را مطالعه کنند. هر کس در جای خود .
  • رضا احمدیان A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    خدا هردوشون رو رحمت کند از بزرکان مملکت بودند به نظر من مقایسه بزرکان در هر رده ایی اشتباه است.
  • آشنا IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    علت محبوبیت زیاد پاشایی این بود که هنوز تازه داشت شکوفا میشد و هنوز هم حسرت میخوریم و این با فوت استاد احمدی تفاوت داره...
  • خانم مارپل IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 0
    اصلا مقایسه به جایی نبود...
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 7
    شخص پاشایی بسیار در جای خود محترم ولی بیشتر کارهایی که انجام شد بوی سیاسی میداد از یک طرف بی بی سی وووو داخل هم و شبکه های اجتماعی هم.باید قدر کسانی را که چه در گذشته و چه در حال برای ملت مفید هستند هم قدر بدانیم و هم احترام کنیم.
  • رويا A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    3 3
    سوم دبيرستان بودم كه خواهرم بر اثر بيماري سرطان فوت كرد، مشكل شديد مالي هم داشتيم، اما فاميل مفت خور به ظاهر اظهار همدردي ميكردند، در طول روز معلوم نبود كجا بودند اما موقع شام و ناهار ميشد مثل مور و ملخ جمع ميشدند خونه ما، نميگفتند يك كم مراعات حال اينا رو بكنيم ، من كه اون موقع بچه دبيرستاني بودم درك نميكردم، بزرگ كه شدم تازه فهميدم چه لاشخورهايي دور و برمون هستند، راستش داغ خواهر اونقدر برامون سنگين بود كه ديگه هر كس بميره دلم نميسوزه، ميگم خوش به حالش كه مرد و راحت شد، البته دلم براي جونها ميسوزه، لطفا سياه لشكر پاي تابوت نباشيم، براي اطرافيان متوفي مونس باشيم، دركشون كنيم
  • حمید A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    8 0
    باعث نشناختنتون فاصله ای هست که باقشر جوان دارید هردهه ای برای خودش هنرمندانی دارد سوار تاکسی میشی گاهی وقتا میبینی اغاسی میخونه وعده ای هم به صدای داریوش گوش میدن ونسل امروزی عاشق مرتضی پاشایی هستن..
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    8 1
    یکی شمع 88 سالگیشو فوت میکنه یکی در سی سال وسه ماه وسه روزگیش تویه عصر پاییزی پر میکشه شاید فرقشون تو همین عدد ورقما باشه
  • احمد اشرفي نوشنق از اردبيل A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    4 2
    نوكر همه هنرمندا هستم دست تك تك شون رو ميبوسم زنده باد ايراني ها
  • am A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 9
    متاسفانه ما ایرانی ها ملت جو زده ای هستیم در هر زمینه ای چه تکنولوژی استفاده از وایبر و ....,چه بیان احساسات ,چه تظاهرات,چه مصرف مواد غذایی ,چه هدرد دادن منابع,چه استفاده از مواد آرایشی ,عمل بینی ,خرید ماشین و..........حقیقت تلخه ولی باید گفتت.استاد احمدی یکی از بزرگان هنری ایران هستند اما ...شما فکر کردی توجووونای این دوره رمونه این چیزا میفهمن.به پدر و مادرشون اهمیت نمیدن.
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 1
    بابا بس کنید تورو خدا ، آخه زشته به خدا ، مرحوم پاشایی جوون بود ، با شرایط خاص دستش از این دنیا کوتاه شد ، همه جوونا دوسش داشتن ، جو گیری چیه ؟؟؟؟؟ من نمیدونم تشیع جنازه اون بنده خدا چه خاری شده تو چش بعضیا ، همونا که تو کنسرتش شرکت میکردن همونا هم تو تشیع جنازشم اومدن ، جوونا باهاش ارتباط عاطفی برقرار کرده بودن ، نه تو زمان مریضیش بلکه قبل از اون مرحله زمانی که سالم بود . حالا یه عده چش ندارن ببینن که از این جوون استقبال شده ، اصلا مقایسه این دو تا مرحوم منطقی نیست .
  • جعفر A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 1
    اتهام جوگیری بهانه ی خوبی است برای وقت هایی که تحلیل کم آورده آیم اما نمی خواهیم قبول کنیم که عاجزیم، بسیاری از آن ها که در رقابت سیاسی شکست می خورند نیز به همین مشکل شما دچار می شوند و دیواری کوتاه تر از دیوار مردم و اتهامی بچسب تر از جوگیری سراغ ندارند.
  • مهرداد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 1
    خداوند هر دو را بیامرزد .. ولی خب اون بنده خدا خیلی جوون بود این مقایسه ها اشتباهه. .
  • نوید A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    5 0
    چه قیاس بدی چرا محبوبیت یک شخص اینقدر برای ما غیر قابل هضم است کسی مثل مرتضی پاشایی با این سن کم به اندازه چهره های مطرح در هر صنف که سالها زحمت کشیده محبوبیت داشت. شاید هم بیشتر. چرا میخواهیم این محبوبیت را خدشه دار کنیم؟ چرا آن را ربط می دهیم به مسائل بی اساس؟ چرا در برابر موج احساسات مردم مقاومت می کنیم. نویسنده قیاس بسیار بدی انجام داده و بداند مرتضی احمدی هم به اندازه خودش محبوب است بیشتر در اذهان قدیمی ها نه نسل جوان که اوج هنرمندیهای او را ندیده اند
  • ف.ن IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 0
    خدامرتضی احمدی رورحمت کنه.ایشون خیلی محترمند،امامثل اینکه ازاین به بعد هرکی بمیره قراره بامرتضی پاشائی مقایسه بشه.این قیاس کاملاغلطه .روح هردوعزیزشادباشه انشاا...
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 7
    خدا بيامرزه مرتضي احمدي که عمرشو براي مردم گذاشت و ما قدردانش نبوديم.چقدر وقتي ميومد تو برنامه ي خوشا شيراز خوشحال مي شديم.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    2 3
    خدا رحمتش کنه.خیلی دوسش داشتم
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 0
    اول به من بگو جوگیری دقیقا یعنی چی؟ کسی که دوستش داشتی از این دنیا رفته وتو میخوای باهاش برای همیشه خداحافظی کنی حالا من به تو چه جوری ثابت کنم که جوگیری نبوده وقتی او از دنیا رفت فکر کردم که خودم مرده ام نمیدانم چرا؟با این تفاوت که من با پاهام دوباره از مراسم تشییع به خونه برمیگشتم:مرگ او ان چنان مرا متاثر کرد که مرگ پدربزرگم با من این کارو نکرد داغون شدم هنوز هم از فکرش بیرون نیومدم:بذار صادق باشم هرچند از فوت مرحوم احمدی به عنوان یک پیشکسوت غمگینم اما هیچ وجه مشترکی بین او وخودم نمیبینم
  • مرتضی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    11 0
    خدا بیامرزه ولی برا مرتضی پاشایی بیشتر ناراحت شدم.
  • بی نام EU ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    2 3
    خدایش بیامرزاد
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    2 3
    دیگه شکرستان بدون راوی شد. من خیلی ناراحتم. به اندازه تک تک دوبله های آقای احمدی.. ای کاش نمیرفت.
  • بانوی احساس IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    9 0
    چقدر خوب حالا واقعا فهمیدم که مرتضی پاشایی یک اسطوره است همه دارن خودشون را باامپراطور احساس مقایسه میکنند.
  • علی A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    9 4
    قناری رو با خروس پیر مقایسه کردی
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 7
    حق
  • بی نام US ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 2
    محبوبیتی که استاد احمدی در 67 سال کسب کردند، مرحوم پاشایی در 7 سال کسب کرد. این خوبه یا بده؟
    • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
      1 2
      خواب ديدى خير باشه...؛در اين كه مرگ مرحوم پاشايى دردناك بود هيچ شكى نيست اما ايشان هيچ وقت به سطحى نرسيد كه بخواهد با استاد احمدى و امثال ايشان مقايسه شود...قبل از حرف زدن كمى فكر كنى بد نيست...
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 20
    م مثل ملت جوگیر
  • بهروز A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 0
    هر دوی این دو نفر برای مردم عزیز بودند مقایسه انسانها کار درستی نیست.
  • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 0
    مقایسه اشتباهی است.جوان 20 الی 30ساله خاطرات زیادی از مرحوم مرتضی احمدی ندارند .بنده سنم بیش از 50سالمه امثال بنده ایشان را می شناسیم . جوانان از پاشائی بیشتر شناخت داشتند و هر جا که جوان حرکت کرد دیگه چیزی جلودارشان نیست . این را درک کنید.
  • یوسف IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 0
    تو مرتضی رو نمیشناختی پس مقایسه نکن .من با پاشایی عاشق شدم و خاطره دارم
  • سایه US ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 0
    مرتضی پاشایی در قلب همه جونای کشورمون جا داره و مردم شب و روز با کارها و اثرای هنریش زندگی کردند اما تموم کارهای آقای پاشایی حرفهای دل جوانان این مرز و بوم بوده و اصولا ایشون از طریق کارهاشون با همه مخاطباشون ارتباط خاص برقرار کرده بود و ایشون اصلاً به دنیال کسب شهرت نبودند صرفاً فقط هدفشون رضایتمندی اونا بود شما که حرف از جوگیری جوانان عزیز کشورمون می زنید مگر می شود یک تشیع جنازه میلیونی را یک جوی گیری نامید اصولا من به شعور شما شک می کنم چرا چون وقتی از چیزی خبر ندارین لطفا نظر اشتباه ندین در ضمن هر هنرمندی جایگاه خاص خودشو داره و مقایسه شیوه آدمای بافرهنگ نیست. آدم وقتی که هم نوعش یک موهبتی رو خدا نصیبش می کنه باید خوشحال باشه نه ناراحت این به دور از انسانیته برای یک هموطن ایرانی.
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 13
    خدایش راست میگه مرتضی پاشایی رو خیلی ها جو گیر شدن.به چشمم دیدم که میگما.امیدوارم حظور مردم در مراسم چهارشنبه جبرانی بر تک خاطراتی که از مرحوم مرتضی احمدی داشتیم باشد.
  • فریدون معتمدیان GB ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    8 0
    جوان ها در تشیع مرتضی پاشایی حضور چشمگیر داشتند هر چند با کلمه جوگیرموافق نیستم اما با حضور آگاهانه و پر احساس انبوه هواداران آن مرحوم موافقم که نشان از درک متقابل مرتضی و جوانان از همدیگر داشت . یعنی صدای احساس درونیشان را در حنجره و شعرهایی که مرتضی خواند دیدند . نمیدانم چرا برخی هااز این علاقمندی و این همه احساس به مرتضی پاشایی ناراحتند از اباذری جامعه شناس گرفته تا مصطفی ترک همدانی و..قرار نیست نسل جدید که هیچگونه ارتباط روحی و کاری با مرحوم مرتضی احمدی برقرار نکردند بیایند و اجتماع آنچنانی که برای پاشایی برپا کردند برپا کنند . اما باید از نسل قدیمی تر این انتظار را داشت چرا که هنر مرحوم احمدی را درک کرده بودند و باید حضور چشمگیر داشته باشندو نسل گذشته نشان دهند از جوان ها قدردانترند.
  • نادیا IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 8
    من عاشق استاد احمدی بودم امروز خیلی ناراحت شدم وقتی مرد حتی صفحه اینستاگرامم هم تسلیت گفتم ولی وقتی پاشایی مرد اصلا واسم نبود خیلیه فرق یکی که به واسطه مریضیش 2سال اخر عمرش معروف میشه با کسی که 70سال از عمرشو صرف هنر این مملکت کرد استاد احمدی تو همیشه تو قلب ما زنده ای روحت شاد و یادت گرامی مرد بزرگ
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 8
    روح هردو شون شاد باشه. ولی مرتضی احمدی عزیز هویت فرهنگی شهر تهران بود شاید 100 سال دیگه نوادگان ما برای رجوع به تاریخ فرهنگی تهران به آثار مرتضی خان احمدی رجوع کنند . ولی ترانه های مرتضی پاشایی نهایتش یکی دو سال دیگه از یادها میره. این خاصیت موسیقی پاپه که ترانه هاش تاریخ مصرف دارند . به غیر از تعدادی از آثار پاپ دهه 50 که هنوز جزو اثار ماندگار موسیقی هستش امیدوارم مردم مراسمی در شان مرتضی خان احمدی برگزار کنند.
  • الهه A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    3 4
    خدا رحمت کنه استاد مرتضی احمدی من خیلی با صدای ایشون خاطره دارم مخصوصا نوارهای قصه برای ما دهه 50 ایها نور به قبر این استاد بباره امین با ذکر صلواتی روح این عزیز تازه از دست رفته رو شاد کنیم.
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    10 0
    از قیاسش خنده امدخلق را:
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    8 0
    یعنی شما فرقشو نمیفهمید که اون یه جوون 29 ساله بود؟؟؟
  • کیانوش RO ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    10 0
    این قیاس واقعا غلطه جوونا مرتضی پاشایی رو واسه این دوست داشتن چون برا دلشون می خوند چون برا تنهاییشون می خوند با اینکه سرطان داشت اما کلی کنسرت گذاشت و کلی تراک داد بیرون ... و تو اوج جوونی از دنیا رفت ...
  • باران شهر رویا IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    9 0
    پیر مردی نود سال با کوله باری از تجربه مطمینا جنس اندوه وشادی هایش و ارتباط او با دیگران و حتی عرصه هنری اش فرق دارد چرا باید باجوانی سی ساله که برای هم نسل هایش محبوب بود قیاس شود در این مقایسه جز تفاوت نتیچه ای حاصل نمی شود
  • مهدی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 0
    جوگیری یعنی چی؟؟؟همونطور که نویسنده محترم اعتراف کردند از رسانه و ترانه و آوا و موسیقی و هنر به دور بودند وگرنه اسمشو جوگیری نمیذاشتند.خیلی از تحلیلگران و رسانه های داخلی و خارجی بعد از مراسم مرتضی پاشایی سعی کردن رفتار مردم و بالاخص جوونامون رو تحلیل کنن که متاسفانه اکثر اونها از روی حسادت یا کینه و همراه با حب و بغض فراوان بود.ولی به نظر اینجانب مرتضی پاشایی آهنگهایی رو با عشق و سادگی منحصربفرد خودش خوند که به دل جوونای درد کشیده این مملکت نشست.همین و بس.سادگی راز موندگاریه این خواننده بود که به هیچ ادعایی کارشو انجام میداد.
  • ملکه برفی IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    10 0
    قیاس مع الفارق .فقط شباهت تو اسمشون است درست است که مرتضی احمدی محبوب بودند اما دلیل نميشه ایشانرا با یک جوان سی ساله مقایسه کرد اگر خودشون هم بودند اصلا راصی نبودند ایشان بزرگ ما بودند.
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    9 0
    این مقایسه ها اشتباهه ، خدا هردوتاشون رحمت کنه
  • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    5 4
    مرتضی احمدی خیلی خیلی دوست داشتنی بودند خداوند رحمتش کند روحشان شاد
  • حاج علی A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    12 0
    دوست من شما دارید قیاس مع الغیر میکنید.مرتضی پاشایی عزیز ب این دلیل محبوبیت بیشتری داشت ک با وجود مرض لاعلاج باز هم برای مردم و هواداراش با تمام قدرت خوند و به عنوان اسطوره ای برای مبارزه با سرطان شناخته شد. خیلی از دوستانی ک در مراسم پاشایی شرکت کردند حتی اهنگی از اون نشنیده بودن ولی میدونستند هیچ وقت ناامید نشد و با اخلاق صحیح و تسلیم در برابر قضاوغدر الهی ب ادامه زندگی پربارش پرداخت و در سن جوانی ناکام شد.. .
  • مجید A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    4 6
    روزیه هر روزه از یزدان گرفتن مفت نیست .......... گر چه روزی می دهد روزی زعمرت میبرد واسه هر دوشون طلب مغفرت و آمرزش داریم ولی شکرستان بی صدای استاد لطفی نداره
  • محمدرضافلاح IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    5 0
    آقای محترم شمادارین یک جوان هنرمند را با یک هنرمند پیشکسوت مقایسه میکنید که وقتی گفتند پاشایی فوت کرده همه جوانها اورا میشناختند چون آهنگهایش راگوش کرده بودند ولی وقتی که مرحوم احمدی فوت کرد من خونه یکی از بستگان سر سفره این خبر را گفتم جوانهای خانواده نمیشناختن فقط وقتی گفتم دوبله کارتون پینوکیو رو انجام داده بود تازه شناختن،این کمکاری از طرف صدا وسیما ورسانه های گروهیه که همچین هنرمند ارزشمندی روجوانها نمیشناسن، هنرمندی که نزدیک 600آهنگ خونده وحتی یه دونه هم از رادیو یا تلویزیون پخش نشده، حالا که فوت کرده تازه چندتا مصاحبه اش پخش شده، هم برای شما متاسفم هم برای صداوسیما ومدیراش
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    2 3
    الان نشناختن مرتضی پاشایی یه ژست روشنفکری و با کلاس بودن و حس متفاوت بودن به بعضی ها میده، این جماعت دوست دارن دیده بشن و بگن ما با بقیه فرق داریم
    • میردار A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
      0 0
      مرتضی پاشایی شناختن میخاد واقا برات متاسفم با بقیه فرق داشته باش
  • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    سلام خواهش می کنم این جنگ دوسر باخت رو تمومش کنید هردو ی این عزیزان در جای خود محترم و عزیز بوده اند و در جای خود موفق شما نباید این دو را باهم مقایسه کنید مرحوم مرتضی احمدی پیرمرد نود ساله ای بود با هزاران کار هنری اسطوره ی بلامعرض دهه های 30 40 50 60 70 80 صدای شیرین شکرستان بابای قدیمی تهران عمو فیروز قصه ها جان هزار دستان حاتمی بود که رفت و دل ما در حسرت نبودش سوختو مرتضی پاشایی جوان سی ساله ای که یک دفعه مثل شهاب امد و درخشید و خاطره شد این دو رفتند تا ما در با خاطراتشان هرروز دلتنگ تر شویم
  • بی نام EU ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    هر دوی هنرمند برای ما عزیز و محترم بودند و خواهند بود .ولی جنس هنرشون و ارتباطشون با جوانها خیلی فرق میکرد . ایکاش رسانه ها و شما اصلا همچین مقایسه ای رو مطرح نمیکردید . مرتضی پاشایی خواننده بود و طبیعیه که مردم به خصوص جوانها با خواننده ها و صدای اونها ارتباط عاطفی بهتری دارند و مرتضی احمدی استاد پیشکسوت بود و قطعا خیلی از جوانها با تمام احترامی که برایش قایل بودند ارتباط عاطفی با ایشان نداشتند . و مهمتر اینکه مرتضی پاشایی جوان بود و از دست دادن یک جوان آن هم بعد از بیماری سختی که داشت خیلی دردناکتر از فوت یک فرد مسن که عمر کاملی داشته و خدا رو شکر با عزت زندگی کرده و بر اثر کهولت فوت کرده ، هست . خداوند روح همه رفتگان و این دو هنرمند عزیز رو شاد کنه
  • محمدرضا A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    ملاک ارتقا سابقه نیست ملاک چیزی دیگری است مرتضی پاشایی احساس مردم ایران را بهتر درک کرد و توانست طرفداران بیشتری داشته باشد پس لایق این چنین حمایت هایی هست