مدیرعامل استقلال می گوید آنهایی این روزها از گودرزی انتقاد می کنند که خود روزی فوتبال را به این روز انداختند

 

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه استقلال، درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

از بحث خصوصی‌سازی استقلال شروع کنیم. اوضاع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

جلسه خوبی با حضور وزیر ورزش و اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس به همراه نمایندگان وزارت اقتصاد و دادگستری داشتیم و قرار شد که هر چه سریع‌تر صورت‌های مالی را امضا کنیم. بنا به تکلیف مجمع ضمن امضای صورت‌های مالی، نظرات و ایراداتی که نسبت به این صورت‌ها داشتیم را اعلام کردیم و من به عنوان مدیرعامل استقلال و کارشناس امور ورزشی توصیه می‌کنم که نباید در امر مهم خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، کیفیت را فدای سرعت کرد. قطعا خصوصی سازی دو باشگاه باید صورت بگیرد و این امر به نفع این دو باشگاه است اما نباید در این کار عجله کرد و امیدوارم نهادهای ذیربط با رعایت قوانین و در نظر گرفتن مصلحت فوتبال و هواداران دو تیم تصمیم‌گیری کنند.

عده‌ای معتقدند که وزارت ورزش و شخص امیررضا خادم در مشکلات فعلی استقلال و پرسپولیس نقش دارند و آنها هیات مدیره مناسبی برای دو باشگاه در نظر نگرفتند. شما چقدر با این بحث موافقید؟

از برخی از صحبت‌هایی که دوستان انجام می‌دهند، تعجب می‌کنم. امروز متاسفانه شاهد تحریف قسمتی از تاریخ ورزش هستیم. برای من که 40 سال است در ورزش مدیریت می‌کنم، شنیدن این بحث ها جالب است. بی‌پولی استقلال و پرسپولیس مختص به امروز و دیروز نیست. از دهه 60 که می گفتند استقلال در صندوق عقب ماشین کردنوری است و پرسپولیس نیز در صندوق عقب ماشین پروین قرار دارد، مشکل بی‌پولی در این باشگاه وجود داشته است. باعث تعجب است که امروز کسانی از وزیر و خادم انتقاد می‌کنند که خود روزگاری مسبب به وجود آمدن مشکلات در فوتبال بوده‌اند اما آن چه امروز این دو باشگاه را به این روز انداخته است، گران شدن بیش از حد قیمت بازیکنان و سوء مدیریت است. در مورد تصمیمات وزارت ورزش هم باید بگویم که شاید در پرسپولیس مشکلاتی وجود داشته باشد اما نباید این مسائل را تقصیر وزیر ورزش دانست. مشکلات پرسپولیس در استقلال هم وجود داشت اما من سعی کردم در آرامش این مشکلات را حل کنم که به لطف خدا، حمایت اعضای هیات مدیره و تلاش همکاران در مجموعه باشگاه استقلال توانستیم آرامشی نسبی در استقلال برقرار کنیم. البته من معتقدم که وزارت ورزش در بحث هیات مدیره‌ها می‌توانست بهتر عمل کند اما به این امر هم معتقدم که مدل در نظر گرفته شده و اجرا شده توسط وزارت ورزش، مدلی خوب و بهترین راه موجود بوده است. امیررضا خادم قهرمان ملی ما بوده و نباید بنا به مصلحت شخصی امثال خادم ها که سرمایه ورزش کشور هستند را تخریب کنیم. یادمان نرود تخریب امثال خادم که یک قهرمان تحصیلکرده بوده چیزی جز سرمایه سوزی نبوده و مانند بریدن شاخه ای است که خود روی آن نشسته‌ایم. ما باید منصفانه نقد کنیم.

کمی درباره بحث کمیته نقل و انتقالات و نظری جویباری صحبت کنید. برخی رسانه‌ها تلاش دارند تا این گونه نشان دهند که میان کمیته و آقای جویباری اختلافی عمیق وجود دارد.

به هیچ وجه اختلافی وجود ندارد. ما این کمیته را در نیم فصل اول هم داشتیم و شایعاتی که در این مورد مطرح می شود برای تخریب استقلال است. طبیعی است در هر مجموعه‌ای اختلاف نظر و اختلاف سلیقه وجود داشته باشد که من آن را کتمان نمی‌کنم. کمیته سه نفره هیات مدیره به عنوان ناظر بر عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات است. این کمیته از افراد ورزشی و فنی هیات مدیره تشکیل شده است و به عنوان بازوی مشورتی سرمربی، جلساتی با آقای قلعه‌نویی داشته و نقطه نظراتشان را درباره نقل و انتقالات با ایشان در میان گذاشته‌اند. با این حال این قلعه‌نویی است که به عنوان سرمربی تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود؛ چرا که در نهایت ایشان باید پاسخگوی نتایج و عملکرد تیم باشد. مسئله بعدی هم این است که بعد از قطعی شدن لیست توسط سرمربی، باشگاه برای مذاکره با بازیکنان وارد عمل می شود و این وظیفه در استقلال بر عهده معاون ورزشی، آقای نظری جویباری است.

آخرین وضعیت نقل و انتقالات باشگاه استقلال به چه ترتیب است؟

در حال مذاکره با تعدادی از بازیکنان و باشگاه ها هستیم. به آداب حرفه‌ای در این موضوع پایبندیم و برای جذب بازیکنانی که با باشگاه خود قرار داد دارند، تنها با باشگاهشان مذاکره می کنیم. با این حال می بینیم با اینکه استقلال با یک بازیکن خاص قرارداد دارد، متاسفانه باشگاه‌ها بدون رعایت اصول حرفه‌ای، با این بازیکن مذاکره می‌کنند و بدون نامه نگاری با استقلال وارد پروسه جذب او می‌شوند. به هر حال من به همه همکارانم هم گفته‌ام که اصول حرفه‌ای را رعایت کنند و زمانی یک بازیکن برای ما جذب شده تلقی می‌شود که در هیات فوتبال قراردادش را ثبت کند و آن وقت است که از طریق سایت باشگاه آن را به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.

این روزها شایعات زیادی مبنی بر جدایی ملی‌پوشان از استقلال مطرح است که در این راستا برخی علیه ملی‌پوشان شعار داده‌اند.

یادمان باشد که نام استقلال از هر نامی بزرگ‌تر است. استقلال علاقمند حفظ بازیکنی که میل به حضور در این تیم را نداشته باشد، نیست. من کم کاری ملی پوشان استقلال را قبول ندارم اما باید بپذیریم که مقایسه عملکرد نیم فصل ملی پوشان با مدت مشابه سال گذشته این را نشان می دهد که آنها نسبت به گذشته خودشان تغییر محسوسی داشته اند. این برای هواداران، مربیان، کارشناسان و حتی خود بازیکنان مشخصا ملموس و غیرقابل کتمان است. من اجازه بی حرمتی به ملی پوشان و دیگر بازیکنان را که مثل فرزندانم هستند، نمی دهم. ما باید یاد بگیریم که راه انتقاد کردن، فحاشی و بی احترامی نیست. ما باید فضای گفت وگو و درست انتقاد کردن را در ورزشمان نهادینه کنیم. انتقادی که منجر به تخریب شود، به نفع ورزش کشور نیست.

در پی این مسائلی که به آن اشاره شد، جدایی چند تن از ملی پوشان از استقلال صحت دارد؟

تمامی بازیکنان با باشگاه قرارداد دو ساله دارند و اختیار جدایی آنها در اختیار باشگاه است. این باشگاه استقلال است که در مورد جدایی‌ها تصمیم می‌گیرد. با این حال هر کسی که علاقه‌ای به ماندن ندارد، می تواند با مراجعه به باشگاه و ارائه پیشنهادات و تامین منافع باشگاه استقلال از تیم جدا شود.

لیست خروجی استقلال را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟

لیست خروجی‌ها پس از جذب قطعی بازیکنان مشخص می‌شود.

وضعیت تیموریان به چه شکلی است؟

ما علاقمند به حفظ تیموریان هستیم اما همان طور که می‌دانید، این بازیکن تمایلی به ماندن در استقلال ندارد و نظرش برای ما محترم است. ما منتظریم که باشگاه‌ها درخواستشان را جهت جذب او به ما اعلام کنند. پس از مکاتبات معمول تصمیمی که به نفع باشگاه و بازیکن باشد را اتخاذ می‌کنیم.

در حال حاضر مسئول اصلی نقل و انتقالات استقلال کیست؟

تمامی امور نقل و انتقالات از ابتدا تا انتها زیر نظر مستقیم من انجام می‌شود.

ماجرای سفر یک ماهه شما به آمریکا و کانادا صحت دارد؟

فعلا که در تهران هستم و قرار نیست به سفر بروم.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =