فارس نوشت:

علیرضا جهانگیریان امروز در اجلاس گرامیداشت هفته حمل و نقل و رونمایی از آئین‌نامه جدید تأسیس شرکت‌های هواپیمایی اظهارداشت: انتظار ایکائو از سازمان هواپیمایی کشورها این است که ضوابط و دستورالعمل‌های لازم را برای عملکرد ایمن و بهره‌وری صنعت تدوین و اجرا کند.

وی اظهارداشت: در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری 37 مورد دستورالعمل و مقررات را یا اصلاح کرد یا برای اولین بار تدوین و ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: این دستورالعمل‌ها شامل متنوع‌سازی نرخ بلیط هواپیما و خدمات، دستورالعمل جدید تاسیس ایرلاین‌ها، دستورالعمل تاسیس ایرتاکسی، دستورالعمل حقوق مسافر، دستورالعمل خدمات به معلولان و از این قبیل است.

وی از تدوین دستورالعمل حقوق مسافر و ابلاغ آن تا یک ماه آینده خبرداد و گفت: این دستورالعمل با کمک انجمن شرکت‌های هواپیمایی تدوین شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: با وجود آنکه در خرید و ورود هواپیما تسهیلاتی ایجاد کرده‌ایم، تأکید داشته‌ایم که ورود هواپیما با استانداردهای بیشتری باشد.

جهانگیریان اضافه کرد: از دیگر وظایف ما در حوزه مسئولیتهای فنی - عملیاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی است که در این راستا کارگاه آموزشی طراحی دستورالعمل‌های فرود و پرواز برای کشورهای V8 دوره آموزش متخصصان رادار کشور سوریه است.

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای عالی هواپیمایی بیان کرد: متنوع‌سازی نرخ بلیط پروازهای داخلی با هماهنگی شرکت‌ها از اواخر مرداد امسال عملیاتی شد و در حال حاضر بین کمتر از 30 درصد و بیشتر از 30 درصد نرخ‌ها در شرایط و روزهای خاص به فروش می‌رسند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: البته بی‌نظمی‌هایی در مرحله فروش بلیط وجود دارد که مردم را نگران و ناراحت کرده است، در این راستا با هماهنگی ایرلاین‌ها به زودی این مشکلات رفع خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه جدول تعرفه‌های خدمات سازمان هواپیمایی بعد از 4 سال اصلاح شد، بیان کرد: در 8 ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بر تعداد پروازها با رشد 6 درصدی، در حمل بار و پست با رشد 16 درصدی، در جابجایی مسافر با رشد 11 درصدی و در پروازهای عبوری با رشد 43 درصدی مواجه بوده‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با وجود فشارها، شرایط صنعت را مطلوب نگه داشته‌ایم اما فشارهای جدیدی خصوصاً در سال جدید از سوی آمریکا و کشورهای غربی درباره انتقال پول و ارز و خرید قطعات وارد شده است که سالهای قبل چنین محدودیتی نداشتیم.

معاون وزیر راه گفت: از ابتدای سال تاکنون 10 فروند هواپیما وارد کشور شده و 10 فروند هواپیما نیز زمین‌گیر شده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت حقوق مسافر از مهمترین دغدغه‌های سازمان هواپیمایی است، گفت:‌آئین نامه حقوق مسافر در سه بعد حقوق مسافر هنگام پذیرش در فرودگاه، نرخ بلیط و حقوق مسافر در حین و بعد از پرواز است.

جهانگیریان با بیان اینکه صنعت از محیط اقتصادی مناسبی برخوردار نیست، بیان کرد: قیمت سوخت، بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بلیط، حقوق مسافر همه زنجیره اقتصادی و متصل به یکدیگر است که نباید فراموش شود.

وی بیان کرد: درباره قیمت بلیط در شورای عالی هواپیمایی مباحث مفیدی انجام شد و در نهایت افزایش 30 درصدی سقف قیمت بلیط در خردادماه امسال مصوب شد.

جهانگیریان ادامه داد: در طول سال 91 تا 93 افزایش قیمتی در مورد بلیط هواپیما اعمال نشد با وجود آنکه در این دو سال نرخ تورم بالا و افزایش نرخ ارز را تجربه کردیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با همکاری ایرلاین‌ها قیمت تمام شده نرخ بلیط هواپیما بررسی و اصلاح می‌شود تا طبق روال پیش‌بینی شده مشکلات اقتصادی ایرلاین‌ها رفع شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =