معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در آئین گرامیداشت روز پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: نظام ارزشیابی و سنجش علم باید بر اساس معیارهای کیفی تغییر یابد و این اقدام هم اکنون در وزارت بهداشت آغاز شده است.

به گزارش  خبر گزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ دکتر رضا ملک زاده، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز پژوهش حضور یافت.

وی در این مراسم با اشاره به فعالیت چهار میلیون محقق در سال 2013 میلادی در دنیا، گفت: هم اکنون 60 هزار دانشمند برتر در دنیا فعالیت می کنند که از این تعداد، 88 نفر مربوط به ایران هستند، همچنین 18 نفر در عرصه علوم پزشکی مشغول به تحقیق و پژوهش هستند.

دکتر ملک زاده گفت: ایران از لحاظ تعداد مقالات در دنیا، رتبه هفدهم را در سال 2013 میلادی به خود اختصاص داده و از نظر تعداد ارجاعات نیز در رتبه بیست و چهارم دنیا قرار گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه یک سوم تولید علم در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا توسط کشور ایران صورت می گیرد، گفت: در کشورهای مختلف دنیا، بودجه های متفاوتی برای امور پژوهشی در نظر گرفته شده است و کشور کره جنوبی، از جمله کشورهای برتر دنیا در این زمینه محسوب می شود.

وی گفت: برای پیشرفت در امور پژوهشی، به دانشمندانی نیاز داریم که وقت کافی در این زمینه صرف کنند و از سویی دیگر، به تربیت نیروی پژوهشگر و محقق بپردازیم.

دکتر ملک زاده با تاکید بر حقوق معنوی دانشگاه ها به عنوان مراکز تولید علم نسبت به اساتید که باید با صرف وقت در امور پژوهشیادا شود، گفت: از جمله نیازهای موجود در این راستا، جذب اعضای هیئت علمی پژوهشی در دانشگاه ها است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در جمع پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کسب رتبه سوم این دانشگاه در زمینه تعداد مقالات و شاخص های استنادی دانشگاهی تیپ یک دانشگاه های علومپزشکی کشور در بانک اطلاعاتی ISI و رتبه چهارم در نتایج ارزشیابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور خبر داد.

گفتنی است در این مراسم که در تالار اجتماعات سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل شدند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    7 1
    باعث افتخاره ولی ایکاش وطن جای مناسبی برای خدمت به ایشان بود افسوس و صد افسوس
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    7 1
    که چی؟ اونها که برای دیگران کار میکنند. ایران یکی از بزرگترین فراری دهنده مغز ها است.
  • ایرانی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    2 4
    آقای معاون وزیر بهداشت یک شرکت کانادا و امریکایی به بهانه ی تحریم پول من رو دارد می خورد و تا این لحظه هم مقدار زیادی به بنده ضرر زده است، از دست من به دلیل تحریم بودن کاری ساخته نیست، عنایت می‌فرمایید به این ۸۸۰ نفر از دانشمندان برجسته دنیا که ایرانی هستند بگویید اگر امکانش باشد به این شرکت ها بگویند این قدر مردم ساکن ایران را به بهانه ی تحریم و این حرف ها آزار ندهند؟ بالاخره ۸۸۰۰ نفر از دانشمندان برجسته ی دنیا هستند دیگر این یک قلم کار را که برای ملت‌شان می‌کنند؟