بعد از انتشار نامه مهرداد بذرپاش نماینده تهران خطاب به محمد رضا عارف،متنی طنز در خبرآنلاین منتشر شد که با واکنش های متفاوتی در کاربران همراه شد.

به گزارش خبرآنلاین، تحلیل محتوای نظرات کاربران نشان می دهد که واکنش ها، در دسته بندی های سیاسی هوادار و مخالف دولت قابل تقسیم است.در مقابل گروه زیادی از کاربران که اشاره متن به برخی مشکلات جامعه به زبان طنز را«عین حقیقت» دانسته بودند، گروهی هم بودند که فکر می کردند این نوع نقد به زبان طنز در واقع تخریب دولت دهم است.
جلال عباسیان یکی از کاربرانی بود که معتقد بود نوسینده،عقده های خود رو نسبت به دولت احمدی نژاد خالی کرده است.در مقابل یکی از کاربران حامی دولت سابق، نوشت: در این مدت ازدواج،ماشین،اشتغال زایی و... حذف شد.پروژه های عمرانی 70 درصدش متوقف شد.نان گران شد.سوخت گران شد. بیکاری افزایش یافت. این کاربر در پایان هم نوشت:دمت گرم آقای روحانی.

سبک نوشتار متن که به نقل از یک رفتگر نوشته شده بود هم مورد انتقاد برخی کاربران قرار گرفت و یکی ازکاربران نوشت:نگارش یک انسانی که سه کلاس سواد داره اینجوری نیست . این یک شو تبلیغاتی است.

برخی از کاربران هم که اصرار داشتند دسته بندی های مرسوم سیاسی را قبول ندارند، به انتقاد از دو دولت پرداختند. یکی از این دسته از کاربران نوشت:آن چیزی که دارد می گذرد عمر من و شما دوستان هست که بخاطر بازی های سیاسی این جناح و آن جناح به تباهی رفته است . اگر نیمی از زمان دولت قبل به خراب کردن مسئولین قبلی گذشت. در این یک سال اندی هم هر وقت وضعیت بد فعلی مورد نقد کسی چه با نیت دلسوزانه و چه با نیت تخریب قرار گرفت تکه کلام طرفداران این دولت خرابکاری های دولت قبل بود . امیدوارم این چرخه فراموشی ما مردم روزی تمام شود .

حامیان دولت سابق، نویسنده را به «دادن آدرس غلط» متهم کردند و یکی از آنها نوشت که بهتر است مخاطبان نامه اقای بذرپاش رو بخوانند وبعد اعلام نظرکنند.

کاربر دیگری هم با بی مزه و لوس خواندن این متن ، نوشت: این متن طنز به چالش کشیدن دلسوزی ودغدغه یک نماینده متعهد مجلس است که از نظر این کاربر«تاسف برانگیز»است
در مقابل این دسته از نظرات، کاربران هم بودند که در دسته بند سیاسی حامی دولت فعلی هستند و محتوای نظراتشان هم همسو با همین جریان فکری است.کاربری به نام علیرضا در این خصوص نوشت:یکی نیست بگه اگر الان نون یا بعضی اجناس گرون شده خیلی شرف داره به زمان احمدی نزاد که روزانه همه چیز بالا میرفت.
این جدال بی پایان با پاسخ های کاربران همچنان ادامه دارد و بعید است کسی از دو طرف بخواهد از نظر خود باز گردد.

 مجموعه نظرات کاربران را اینجا ببینید.

/212 17

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391008

برچسب‌ها