۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی‌نژاد باز هم از عملکرد فرهنگی دولت یازدهم انتقاد کرد. او دوباره با اسم رمز «فتنه» به وزارتخانه‌ای حمله کرد که 4 سال سکان هدایتش را در دست داشت. 4 سالی که در آن انواع و اقسام اتفاقات ریز و درشت در زیرمجموعه او رخ داد، اما سید محمد حسینی آن‌قدر درگیر سفر به اقصی نقاط ایران و جهان بود که نه وقت چندانی برای رسیدگی به فریادهای اهالی فرهنگ و هنر داشت و نه گوشی برای شنیدن صدای ناشرانی که از ترس مدیران مهرورز و عدالت‌طلب دولت دهم در گلو خفه‌شده بود.

او احتمالاً از یاد برده که در جلسه خصوصی سینماگران با او پس از پلمپ خانه سینما چه گذشت و قرار بود چه‌کاری را انجام دهد، اما بعد که سینماگران پیگیر شدند، جواب شنیدند که جناب وزیر در سفر کاری تشریف دارند. کاش یکی از آن سینماگران برای ثبت در تاریخ هم که شده شمه‌ای از اتفاقاتی را که در آن جلسه گذشته بازگو کند تا مشخص شود، ادعاهای امروز آقای حسینی چقدر با واقعیت آن روزها فاصله دارد.

از این‌ها که بگذریم او حالا یک منتقد تمام‌عیار است، منتقدی که دلش به حال مسئولان نظام می‌سوزد و هر جا که تریبونی به دست می‌آورد، از حمله به حریف کوتاهی نمی‌کند. او که انگار یادش رفته در دوران مدیریت بهمن دری چه بر اهل قلم گذشته و محمدعلی رامین با اهالی  مطبوعات چه کرده، حالا نگران مسئولان نظام است. نگران فتنه و فتنه گران است و گاهی هشدار می‌دهد و گاهی نقد می‌کند، اما واقعیت‌ها را مثل دوره مدیریتش نمی‌گوید. از لجاجت معاون سینمایی‌اش با اهالی سینما حرفی نمی‌زند که چطور می‌خواست بخش اعظمی از اهالی سینمای ایران را مقابل نظام قرار دهد. نظامی که حالا حسینی سنگش را به سینه می‌زند، آن موقع احتمالاً آبرویش چندان برای وزیر ارشاد وقت ارزش نداشته که مانع از خودسری‌های افراد زیرمجموعه‌اش شود تا به اسم نظام، هر رأی و نظر شخصی را با لجاجتی کودکانه به اهالی فرهنگ و هنر تحمیل نکنند. جناب وزیر پیشین اگر این حرف‌ها را باور ندارند، حالا که فراغت یافته‌اند، می‌توانند پای درد دل اهالی تئاتر و موسیقی و سینما و شعر و داستان و هنرهای تجسمی بنشینند و بشنوند که در چهار سال زمام داری‌شان چه بر آن‌ها گذشته است.

همه این‌ها اما یک‌طرف و عبارتی که وزیر پیشین با همکاری خبرگزاری فارس ساخته یک‌طرف. او در این مصاحبه از عبارت «کتاب‌های ممیزی» نام‌برده و گفته :«کتاب‌های ممیزی در موارد متعدد، به تبلیغ عناصر فراری نظام پرداخته است.» (اینجا)

حسینی که در زمان وزارتش ید طولایی در تلفظ غلط نام هنرمندان و مکاتب هنری داشت و در مصاحبه‌ای رسمی ارکستر ملی را با ارکستر سمفونیک اشتباه ‌گرفت، حالا هم عبارت «کتاب‌های ممیزی» را خلق کرده است. تا پیش‌ازاین ممیزی واژه‌ای مترادف با سانسور بود و به فرایندی اطلاق می‌شد که طی آن کارشناسان اداره کتاب، نکاتی را در اثری می‌یابند که بنا به رأی و نظر آن‌ها قابل چاپ نیست.

معمولاً در تمام این سال‌ها گفته می‌شد که فلان کتاب ممیزی شد و بهمان کتاب پس از ممیزی قابل چاپ شناخته نشد. اما تا پیش‌ازاین مصاحبه کسی از عبارت«کتاب‌های ممیزی» استفاده نکرده بود. مثلاً اگر کتابی هم قرار بوده چاپ نشود، مثل فیلمی که قرار بوده نمایش داده نشود، از آن به عنوان کتاب یا فیلم توقیفی نام‌برده می‌شد.

اما حالا جناب سید محمد حسینی از عبارت «کتاب‌های ممیزی» استفاده کرده است. او وقتی می‌گوید:« کتاب‌های ممیزی در موارد متعدد، به تبلیغ عناصر فراری نظام پرداخته است.» مخاطب می‌ماند که منظور عالی‌ترین مقام فرهنگی دولت دهم چیست؟ آیا منظور او این است که کتاب‌های ممیزی شده در موارد متعدد به تبلیغ عناصر فراری نظام پرداخته‌اند، یا نه «کتاب‌های ممیزی» کتاب‌هایی هستند، مثل کتاب‌های آشپزی که در آن به‌جای دستور پخت غذا، دستور چگونگی انجام فرایند ممیزی نوشته شده. حالا چنین کتاب‌هایی چه ربطی به تبلیغ عناصر فراری نظام می‌تواند داشته باشد؛ الله‌اعلم.

البته ممکن است وزیر پیشین ارشاد منظورش کتاب‌هایی باشد که باید ممیزی می‌شدند. یعنی او در واقع می‌خواسته بگوید «کتاب‌هایی که باید ممیزی می‌شدند حالا چاپ شده‌اند و به تبلیغ عناصر فراری نظام پرداخته‌اند.» اما همین جمله هم غلط است، چون ممیزی شدن یک کتاب لزوماً به معنای توقیف نیست. خیلی از کتاب‌ها هستند که پس از ممیزی مجوز انتشار می‌گیرند، کسی هم تابه‌حال نگفته کتاب ممیزی «مادام بواری» به بازار نشر آمد.

اما در این بین نکته دیگر هم هست، جناب حسینی احتمالاً منظورش کتاب‌های توقیفی بوده است. او معتقد بوده که کتاب‌های توقیفی که حالا پس از ممیزی روانه‌ی  بازار شده‌اند به تبلیغ برخی از عناصر فراری نظام پرداخته‌اند. اما چون آقای حسینی و مدیران زیرمجموعه‌اش بارها گفته بودند که ما  نویسنده ممنوع القلم نداشته‌ایم، حالا هم نمی‌توانند با ممنوع الانتشار اعلام کردن اثری از یک نویسنده بر مسئله‌ای صحه بگذارند که سال‌ها از اساس منکر آن بوده‌اند. به همین خاطر است که ایشان به خلق عبارتی تازه در فضای فرهنگی ایران دست می‌زنند و در این راه یک شاهکار دیگر هم به وجود می‌آورند.

ایشان می‌گویند:« کتاب‌های ممیزی در موارد متعدد، به تبلیغ عناصر فراری نظام پرداخته است به‌طوری‌که اسماعیل خویی که کارنامه و سوابقش مشخص است در هر حادثه‌ای علیه نظام شعر می‌گوید و این تخطی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است که مسئولان باید با آن مقابله کنند.» شاهکار آقای حسینی این است که خواسته و ناخواسته اسماعیل خوئی را یکی از عناصر فراری نظام می‌نامد. یعنی این شاعر یکی از عناصر نظام بوده که فراری شده. کسانی که کمتر اطلاعی از حوزه فرهنگ داشته باشند می‌دانند که این گزاره از اساس غلط است. حالا اما سؤال این نیست که چنین فردی با چنین دانشی چرا وزیر ارشاد شده، چون در دولت نهم و دهم آن‌قدر از این اتفاقات دیده بودیم که دیگر چنین مواردی برای ما مواردی کاملاً طبیعی بود. سؤال درواقع این است که وقتی آقای حسینی اسماعیل خوئی را یکی از عناصر فراری نظام می‌داند، چطور باید باور کنیم دل ایشان برای نظام و مسئولان آن این‌قدر بی‌ریا می‌سوزد؟

این ماجرا یک بعد دیگر هم دارد. کتابی که آقای حسینی مدعی آن شده کتابی است که درباره اسماعیل خوئی و اشعار او نوشته و منتشر شده است. احتمالاً بین «کتاب درباره یک شاعر» با «کتابی از یک شاعر» تفاوت‌های ماهوی وجود دارد که اهل ادب و هنر با آن آشنا هستند اما وقتی قرار است اخلاق را در میدان یکه‌تازی خود قربانی کنیم طبیعی است که از این اتفاقات می‌افتد و به‌جایی هم بر‌نمی‌خورد.

حالا ممکن است همه این‌ها هم شاهکاری باشد که در تنظیم خبرگزاری فارس رخ داده، که همین مسئله هم چیزی از ارزش‌های این خبرگزاری دلسوز و فتنه شناس کم نمی‌کند. فقط این نگرانی باقی می‌ماند که نکند خدای نکرده برخی از نمایندگان مجلس که چنین اخباری را عین واقعیت می‌پندارند فردا در سخنرانی‌ها یا موضع‌گیری‌های خود از اسماعیل خویی به‌عنوان یکی از عناصر فراری نظام نام ببرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    مرگ بر فتنه گر بی حیا
    • بی نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      بی حیایی در شعار بعضیها موج می زند
    • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      ننگ بر کسانی که همیشه چشمانشان بر حقیقت بسته است
    • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      بهتره به جای این شعار ها چشم های مان را به روی حقیقت باز کنیم و ببینیم که عملکرد منتقدان امروز و مدیران دیروز چه بلایی سر کشور و زندگی ما آدم های ساکن این کشور آورد آن هم در دورانی که قیمت نفت رویایی و بیش از 100 دلار بود. با این مرده باد و زنده باد و مرگ بر و ننگ بر دردی دوا نمی شود برادر من
    • آشنا A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      آدم فتنه گر باشه بهتره که دروغگو و دغل و دزد و بی ادب باشه...
    • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      شماها جوابتونو با همین منفی ها می گیرین نیاز به جواب کلامی ندارید
    • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      293 7
      یک کمی چاکر مردم ایران باشید .نوکر مردم نه پول ومقام .درود بر مردان بزرگ ایران .بترسید این طوفان به کسی رحم نمی کنه ار سفر ه های گرسنه ها بترسید که اتش سوزانی داره .طرف کسی باش که طرف مردمه
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      9 112
      وای چقدر منفی 800 تا وای چیکار کنیم از یک سایت خبری اصلاح طلب همینقدر منفی هم بعید
    • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      69 2
      تا فتنه گر کی باشه؟
    • بااطلاع IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      137 3
      مرگ برتندرو مرگ برکاسبان تحریم مرگ برافراطیون
    • مرتضی71 A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      54 2
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • محمد IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      61 1
      داعش ايرانم اومده...
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      12 1
      غیرازمرگ چه چیزی بلدی .بی نام ونشان خان
    • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      15 0
      هر کی با شما نبود فتنه گر است؟ و جزای او مرگ است؟
    • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      2 0
      بزرگترین شاهکارشان توقیف کتابهای استاد مرتضی احمدی بود
  • بی نام RO ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    درود بر حسینی و درود بر احمدی نژاد عزیزم
    • بی نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      پس ننگ بر تو
    • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      362 9
      پيشنهاد مى كنم يه نگاه به مثبت و منفيات بنداز و بعد برو تو يه سايتى كامنت بذار كه ملت اينجورى با نظرياتت رقتار نکنن.
    • امیر IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      367 9
      حالا نوش جان کن این منفی ها رو متوهم
    • امین A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      قال علی ع:انظر علی ما قال و لا تنظر علی من قال آقای رستمی عملکرد وزارت فرهنگ دولت دهم و یازدهم دو بحث جداگانه دارد. بحث من در رابطه با این استدلال شماست که چون از نظر شما یک نفر عملکردش در جایگاه وزارت خوب نبوده پس وحق انتقاد و حق اظهار نظر ندارد .با این استدلال پس باید در تمام نظام های دموکراتیک جهان تا یک حزب بر سر کار می آید حزب حاکم در گذشته را خفه کند . بهتر بود در این مقال به جای سفسطه استدلال مطرح می کردید.این مقال بیشتر به بیان احساس شبیه هست.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      170 7
      حال میکنی اونور آب. نگران نباش برمیگردی و جبران میشه
    • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      78 4
      خوب بود این درود را توضیح می دادید
    • پژمان A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      111 7
      آیا وقتی یک نفر نمی تواند در سمتی بدرستی وظیفه اش را انجام دهد بعد از پایان دوران مدیریتش می تواند مدیرانی را که مشغول درست کردن ویرانه های به جامنده از مدیریت او هستند را نقد کند. لابد ماجرای رطب خورده کی منع رطب کند را شنیده اید مدیران سابق رطبی باقی نمانده که نخورده باشند اما حالا فرا فکنی می کنند و مدام دارند ایراد می گیرند. کاش مسئولان فعلی وزارت ارشاد گزارشز این ها دفاع می کنید عملکرد این حضرات را منتشر کنند ببینم باز هم شما از این ها دفاع می کنید
    • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      104 6
      عزیزت واسه همیشه رفت عزیزم
    • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      14 1
      اییییییییییییییییییییییییی
  • ali A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    کلمه ى "ترک تازى" معنى و پىشىنه اى غىر از آنچه تصور دارى, دارد...لطفا اصلاح شود...از خبرگذارى شما بعىد است.
    • محمدرضا رستمی A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      با سپاس از توجه حضرتعالی اصلاح شد.
  • سعید IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    257 6
    سلام ظاهرا هروقت درخلوت باهم اختلافشون بالا میگیره شروع به صحبت درباره فتنه میکنند بهتره بهشون بگیم کاسبین فتنه
    • بی نام US ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      120 3
      کاسبکاری فتنه مهمترین شغل مدیران دوره احمدی نژاد می باشد. کم شغلی نیست کلی نان و آب دارد.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    214 6
    امان از سواد یاران دکتر
  • دوستدار وزیر سابق IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    181 3
    آقای حسینی که قبلا ارکسترملی رابا ارکستر سمفونیک اشتباه می گرفتند وکمی قبل تر سیمین بهبهانی وسیمین دانشور را حال با اینهمه تلاشش که در دوره وزارت درخشان شان داشتند چند کلمه ای راکه سهوا وآنهم شاید بخاطر مشغله کاری جابجا یا به اختصار گفتند نباید خیلی به آن حساس شد بعد اینهمه تحول وپیشرفت گفتاری ایشان
    • حسام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      2 0
      واقعا دست مریزاد دوست عزیز،یادمون نمیره که تو اون جلسه زمانی که آقای حسینی نماینده مجلس بودند،یکی از وزرای سابق تو جلسه استیضاح سطح سواد و معلومات فرهنگی و هنری ایشون رو نمایش داد
  • نوید IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    118 5
    امان از دکتر، هر دم از این باغ بری می رسد،،،،
  • امین GB ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    108 3
    زیبا نوشته اید.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    136 4
    آقای نعیمی کارگردان تئاتر هم در برنامه مجله تئاتر گفتند که ایشان به شکسپیر هم می گفته اند شِکِس پیر
  • میلاد A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    62 3
    ممنون از آقای رستمی خوب نوشتید
  • بی نام A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    115 2
    فارس معرف حضور همه هست
  • محمد A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    61 3
    ممنون متن عالی بود
  • پوریا A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    25 10
    یه جور بنویسید سواد مام قد بفهمیم چی میگید 20 خط میخونی هنوز نفهمیدم چی به چیه خبر باید مختصر مفید باشه نه پر از کنایه.
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    55 2
    بسیار عالی بود دست مریزاد
  • سینا A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    82 4
    دست دور و بری های دکتر از ثروت این مملکت کوتاه شده تاب و تحمل ندارن
    • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      36 1
      مگه دیگه ثروتی هم باقی مونده؟
  • علي ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    51 4
    در نوع خودش جالب بود گل كاشتين
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    20 42
    دیگه بالاتر از سیاهی که رنگی نیست بزار این بابا نقد کنه نیو کردار از صد گفتار به اینا همشون شیران علم اند یادتونه کهپاکترین دولت تاریخ جهان و اختلاسها هم اصلا ریطی به دولت نداشت واژه ها رو باید عوض کرد
  • مهدی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    19 1
    یعنی این آقا می خواست سکاندار صداوسیما بشود ؟؟؟؟ ای خدای من
  • س.م A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    25 2
    زمانی شاملوی بزرگ گفته بود "سخت است فهماندن چیزی به کسی که برای نفهمیدن آن پول می گیرد..." حکایت هرسال دریغ از پارسال را باید توی این مقوله هم داشته باشیم؟ مدتی است نه یکی نه دوتا...چند تا چند تا بر می خورم به کسانی که دیگر برای این امر پول هم نمی گیرند. طبق حساب کتابشان،چون دست زیاد شده سعی می کنند فعلن به ابراز توانمندیشان در این زمینه بسنده کنند تا شاید فرجی شد و بعدها که پول دادندشان این ایام را هم پایشان کارآموزی حساب کنند...
  • ایرانی RO ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    21 2
    خوب بود و ممنون از متن قشنگتان اساسا نادانها نمی خواهند بفهمند واین بزرگترین مشکل دنیا است مثل تند رو هایی که در کشور ما هست داعشی ها و گروهایی که هر روز می بینی چه اعمال وحشی گری را انجام می دهند هر کدام به نوعی البته بخیال خودشان که همه نادان هستند و خود از دانایان دنیا هستند . آنکه نداند که نداند تا ابد و دهر در جهل مرکب بماند
  • احمد A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    7 48
    درود بر احمدی‌نژاد
  • بهمن IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    8 36
    از روزی که اعتدال اومده نفت ارزون شد دلار بدتر شد نون گرون شد بعد احمدی نژاد همیشه تو سازمان ملل می زدتو ذوق امریکا نفت گرون می شد ولی گفتمان اعتدال می دونن بی بخاره می گن هیچ غلطی نمیکنه نفت میشه یه سنت
  • پلیس اندیشه A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    5 14
    پیشنهاد به خبرآنلاین: اینگونه پست ها را در قالب دیدگاه های صاحبنظران و نه موضع یک خبرگراری کار کن. مثل خیلی از سایت های حرفه ای خبر رسانی عنوان کنید که این پست الزاما دیدگاه خبرآنلاین نیست رسالت خبرگزاری بی طرفی است قضاوت با مخاطب است و خبر با شما طرح دیدگاه هم از سمت شخص باشد نه خوده خبرگزاری در اینکه احمدی نژاد باعث خیلی بدبختی ها شد شکی نیست اما شما فقط خبررسانی کنید و نه قضاوت
  • محمد JP ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    7 57
    زنده باد بهار ... زنده باد مشايي ... زنده باد احمدی نژاد گفتمان بهاری هرگز نميميرد . سال 96 منتظر حضور بهاری ات هستیم مهندس مشایی عزيز
    • بیتا A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      1 0
      باحال بود خندیدیم نخواستن رای ملتو غصب کنن :
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    4 23
    احمدی نزاد و طرفداراش هر چی بودن حداقل نخواستن به زور رای مردم رو غصب کنن
    • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      13 1
      با سهام خجالت و سیب زمینی رای مردم رو غصب کردن...
  • رزمنده 8 سال دفاع مقدس A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    6 18
    هموطنان عزیز بیهوده باهم بخاطر هیچ بهم مپیچید.دکتر احمدی نژاد انسانی مردم دوست وباصداقت هست اما اطرافیانش بعضا بهر ترفندی وارد کابینه این بزرگوارشدند وبه ایشان و ملت غیور ایران خیانت کردند بخدا قسم یک روزی متوجه خواهید شد مهربانتر ودلسوزتر از این ریس جمهور نه امده ونه خواهد آمد.پس همه باهم برای یک انتخاب سالم و ایرنی پسند آمادگی خود رااعلام کنیم.تا کنون 99 درص از مردم روستاها وشهرهای متوسط وکوچک هنوز هم محبوب دلشان دکتر احمدی نژاد میباشد
    • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      8 0
      آقا تبلیغات رو شروع کردید با نام رزمنده این بار
    • بی نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      3 0
      99درصد مردم...محبوب دلشان احمدی... است/ خجالت نمیکشی به اسم رزمنده دروغ مینویسی/حداقل حرمت این عزیزان رو نگه دار
  • shahbaz A1 ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    پروژه سینمایی فاخر لاله زمان همین دوستان با بودجه 10 میلیارد کلیدزده شد.
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    زنده باد
  • احمد A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 1
    سلام درود بر همه کسانی که دلشان برای سربلندی و پیشرفت این مرز و بوم اسلامی می تپد. و چه خوب است طرح آرا متفاوت ولی اگر این آرا با احترام با یکدیگر جهت پیشرفت و ارتقاء مملکت و نظام طرح گردد سودمند خواهد بود. دولت قبل نهم و دهم تلاشهای مثبت و فراوانی داشته که منافع آن به اقشار آسیب پذیر رسیده و در مقابل نیز از افرادی نالایق همچون مشایی و برخی دولتمردان ناشایست که موجب بدنامی دولت و تخریب آن شده اند استفاده کرده است. ولی برآیند مولفه های مثبت و منفی را بنده مثبت به نفع اقشار آسیب پذیر ارزیابی می کنم. و دولت فعلی را فقط در موضع انتقاد از گذشته و بدون عمل مثبت در تمام زمینه ها دیده ام. به امید آنکه دولت فعلی بتواند برای آبادانی کشور عزیزمان کاری بکند و نه فقط حرف بزند.