فارس نوشت:

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان تقلب در امتحانات نهایی نیست گفت: چینش دانش‌آموزان در سالن امتحانات پایه سوم متوسطه و پیش‌دانشگاهی به نحوی است که بیشترین فاصله را داشته و امکان تقلب وجود ندارد.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و در پاسخ به این پرسش که «وضعیت بروز تقلب در امتحانات دانش‌آموزان چگونه است؟» اظهار داشت: تقلب در امتحانات نهایی (هماهنگ) اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: چینش دانش‌آموزان در سالن امتحانات پایه سوم متوسطه و پیش‌دانشگاهی به نحوی است که بیشترین فاصله وجود دارد و در برخی مواقع برگه‌های امتحانی مختلف است که امکان تقلب وجود ندارد.

عمادی در پاسخ به این پرسش که «اندکی از دانش‌آموزان ممکن است برگه‌های کوچک به همراه داشته یا روی دست مطالبی را بنویسند، در این موارد چه برخوردی انجام می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: چنین استفاده‌ای در سالن امتحانات نهایی نیست مگر اینکه دو خط روی دست نوشته باشند که نمی‌توانند استفاده‌ای کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در خصوص اینکه چقدر این اتفاق در امتحانات انجام می‌شود، تصریح کرد: در امتحانات نهایی خیلی کم و به ندرت موضوع تقلب انجام می‌شود.

وی افزود: اگر چنین موردی رخ دهد توسط مسئولان سالن صورتجلسه می‌شود و بر مبنای ضوابط با متخلفان برخورد لازم انجام خواهد شد.

عمادی در پاسخ به این پرسش که «آیا تقلب در امتحانات داخلی مدارس رخ می‌دهد؟» گفت: معلمان در طول سال تحصیلی امتحانات مختلفی از دانش‌آموزان می‌گیرند که در این بین معلم حضور دارد.

وی ادامه داد: کسر شأن است دانش‌آموزی در حضور معلم بخواهد تقلب کند زیرا معلمان هم اجازه چنین کاری را نمی‌دهند، اما اندکی دانش‌آموز هستند که از روی شیطنت و زرنگی این کار را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین نامه‌ای در این خصوص وجود دارد، از فردی که به جای دانش آموز دیگری سر جلسه امتحان رفته باشد تا آوردن جزوه، برگه و یادداشت در جریان امتحان مطابق قوانین برخورد می‌شود و کمیسیون خاصی این موضوعات را بررسی می‌کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =