کارگردان فیلم سینمایی «میهمان داریم»، «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری را تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدمهدی عسگرپور کارگردان و مدیرعامل خانه سینما و همچنین مجتی راعی فیلمساز، در صحبت‌هایی جدا، در مورد «خانه پدری» که قرار است در گروه هنر و تجربه به نمایش عمومی درآید، اظهارنظر کردند.

عسگرپور درباره این فیلم گفت: «این فیلم را مثل خیلی از کارهای کیانوش عیاری پسندیدم و اکران این فیلم اتفاق خوبی درسینمای ایران است. این فیلم اگر عادی اکران می‌شد هم می توانست مخاطبانش را داشته باشد هر چند که نمایش فیلم در گروه هنر و تجربه نیز اتفاق خوبی است.»

او ادامه داد: «فیلم«خانه پدری» تجربه خاص و منحصر به فردی است و ممکن است که به ذائقه بسیاری از مخاطبان یا کسانی که پیگیر سینما هستند ویا برخی از منتقدان خوش نیاید. همانند بسیاری از فیلم‌های سینمای ایران. اما سینما خاصیتی دارد که اگر انها را از آن بگیریم کمکی به رشد سینمای ایران نمی‌کند. از طرفی مخاطب سینما نیز باید عادت کند که فیلم‌ها را برای دیدن انتخاب کند و مثل سال‌هایی نباشد که خانواده‌ها برخی از فیلم‌هایی که در سینما نمایش داده می‌شد و برای کودکان مناسب نبود را نیزخانوادگی می‌دیدند»

افزود: «خدا را شکر این اطلاع رسانی دقیق برای نمایش فیلم«خانه پدری» انجام شده است و نمایش این فیلم اتفاق بسیار مثبتی است.»

مجتبی راعی کارگردان سینمای ایران نیز با استقبال از نمایش فیلم«خانه پدری»در گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: «فکر می‌کنم هنر و تجربه این امکان را بوجود آورده تا با نمایش فیلم هایی که برخی نگرانی ها وجود دارد،ثابت کند که حساسیت ها می تواند خیلی به آن پر رنگی نباشد.»

او ادامه داد:«خاطرم هست زمانی که اقای حاتمی‌کیا فیلم «به رنگ ارغوان» را ساخت مدام از این صحبت می‌شد که فیلمی ساخته شده است که ممکن است با نمایش آن تغییراتی در جامعه به وجود بیاید و مناسب نیست که نمایش عمومی داشته باشد اما دیدید که فیلم اکران شد و حتی بارها از تلویزیون پخش شد و اتفاقی هم نیفتاد.»

راعی افزود:«متاسفانه این اتفاق درس نمی شودو باز هم با فیلم ها از این زاویه برخورد می شود و وقتی نمایش داده می شود متوجه می شوند که این حساسیت ها خیلی هم به جا نبوده است.نمایش فیلم«خانه پدری»در گروه سینمای هنر و تجربه از نظر من فوق العاده است و این گروه سینمایی امکان جدیدی را برای سینمای ایران بوجود آورده است که امیدوارم تداوم داشته باشد.»

فیلم «خانه پدری» ساخته « کیانوش عیاری» قرار است از هشتم دی در گروه سینمای هنر و تجربه برای مخاطبان بالای 16 سال اکران شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    33 1
    تشکر از وزارت ارشاد و ایشلا که تو همه شهرها امکان نمایش داشته باشه این فیلم
  • میلاد IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    11 0
    آقا تورو خدا این فیلم رو به سطح خیلی گسترده تر اکران کنید.مطالبات عمومی برای تماشای این فیلم خیلی زیاده.چرا آخه ما شهرستانی ها نمیتونیم این فیلم رو تو سینما ببینیم.
  • نرگس IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    11 0
    عجب فیلمی بود.سقف سینمای ایران رو بالاتر برده است این فیلم. امیدوارم فروش خوبی داشته باشد