سایت AFC از علیرضا جهانبخش به عنوان یکی از بازیکنان برتر جام ملت‌ها یاد کرد.

به گزارش ایسنا، جام ملت‌های آسیا 22 روز دیگر شروع می شود و به همین خاطر سایت AFC در گزارشی 5 جوان برتر این بازی‌ها را معرفی کرد که نام علیرضا جهانبخش نیز در آن دیده می‌شود. این سایت در گزارش خود از سون هئونگ مین بازیکن 22 ساله تیم کره جنوبی، یوشینوری موتو هافبک 22 ساله ژاپن، تامی اوآر بازیکن جوان تیم استرالیا و احمد یاسین که به کریستیانو رونالدوی عراق مشهور است، به عنوان دیگر ستارگان جوان شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت های آسیا یاد کرده است.
این سایت درباره مهاجم جوان تیم ملی ایران نوشت: جهانبخش فوتبالش را از زمین های خاکی خیابان های شهری به غیر از تهران پایتخت ایران آغاز کرد و رونالدو ستاره فوتبال برزیل را الگوی خود قرار داد. او از همان ابتدا می خواست که یک مهاجم شود و اکنون در 21 سالگی به خوبی در اروپا جا افتاده و چندین بار زیر نظر کارلوس کی روش برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده است.
او بدون تردید یکی از دارایی های ارزشمند فوتبال ایران به شمار می رود. جهانبخش بعد از چند فصل حضور در لیگ ایران در ازای مبلغی که به گفته رییس باشگاه داماش ایران کمک چشمگیری به بقای این باشگاه که دچار بحران مالی شده بود کرد، به تیم نایمخن هلند رفت.
این بازیکن در تیم جدیدش هم طولی نکشید که با به ثمر رساندن گل های حساسی مانع سقوط آن به دسته پایین تر شد.
این مهاجم گلزن پس از اینکه به عنوان یکی از استعدادهای جوان لیگ هلند انتخاب شد، مورد توجه برخی از باشگاه های انگلیس از جمله منچستریونایتد و چلسی قرار گرفت.
جهانبخش در سال 2014 یکی از چندین بازیکن جوانی بود که به تیم ملی ایران برای مسابقات جام جهانی دعوت شد و با اینکه در این رقابت ها در ترکیب اصلی حضور نداشت اما در هر سه بازی ایران به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد.
او به همراه کریم انصاری فرد و رضا قوچان نژاد، دیگر بازیکن ایرانی شاغل در هلند، از بهترین مهاجمان مسابقات جام ملت های آسیا به شمار می روند.
این گزارش در پایان تأکید کرد: جهانبخش به عنوان یک مهاجم بلندقامت و باریک اندام امیدوار است با سرعت و مهارتی که دارد به نخستین قهرمانی تیم ایران در جام ملت های آسیا از سال 1976 تا کنون کمک کند.
تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا در گروه C با تیم‌های بحرین، قطر و امارات قرار دارد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    13 33
    فرهاد مجیدی چندمه ؟
    • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
      39 39
      چه ربطی داره آخه. همه چی رو استقلال پرسپولیسی کنین اه
    • بی نام RO ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
      29 26
      استقلال و پرسپولیس، استقلالی و پرسپولیسی ، سرورن ، این هیچوقت فراموش نکن