ایرنا نوشت:

پس از هفته‌ها سقوط قیمت نفت، ارزش نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (۲۶ آذرماه) افزایش یافت تا بازار به آغازی دوباره امیدوار شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (٢٦ آذرماه) نزدیک به ٦ درصد بالا رفت تا به هفته‌ها افت بی وقفه قیمت پایان دهد و امیدها را برای پایان یافتن روند افت قیمت افزایش دهد.

این افزایش قیمت در حالی رخ داد که گزارش ها نشان می دهد؛ سطح ذخیره سازی های نفتی در پایانه کوشینگ آمریکا بسیار بالا رفته است.

هنگامی که قیمت‌های نفتی با وجود انتشار اطلاعات منفی، پایین نمی رود، معامله گران برای خرید محموله های نفتی و کسب سود کوتاه مدت رقابت می کنند.

این اقدام هیجانی را در بازار به وجود می آورد که تاثیر خود را بر جای می گذارد.

دنیل فلین، تحلیلگر مسائل انرژی در موسسه پرایس فیوچرز، گفت: فکر می کنم بعد از آن سقوط آزاد حالا بازارها به دنبال هر بهانه ای برای بالا رفتن هستند، خواهیم دید که همه اینها ناپایدار خواهد بود.

افزایش ناگهانی قیمت نفت در معاملات دیروز (چهارشنبه، ٢٦ آذرماه) تحلیلگران و تجار را شگفت زده کرد. دلیل های بسیار متفاوتی را به عنوان عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت نفت عنوان کرده اند از افزایش قیمت روبل روسیه گرفته تا تصمیم آمریکا به از سر گیری روابط با کوبا.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه ٢٠١٥ در پایان معاملات روز چهارشنبه (٢٦ آذرماه) با یک دلار و ١٧ سنت افزایش یا دو درصد، در سطح ٦١ دلار و ١٨ سنت تثبیت شد. این در حالی است که در طول معاملات دیروز قیمت این شاخص نفتی ٥,٦ درصد نیز افزایش داشت.

بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز روز چهارشنبه (٢٦ آذرماه) ٥٤ سنت در پایان معاملات افزایش داشت و در سطح ٥٦ دلار و ٤٧ سنت تثبیت شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =